LED voetenverlichting

ElScorpione

Forumguru
Ik heb alle interieurverlichting inmiddels vervangen door LED bij mijn Octavia uit 2017. Maar ik kom niet verder met de voetverlichting. Deze lampjes zitten in een aluminium houder. Daar zou het glas dan vanaf moeten om de LED te vervangen. Ik vraag me af of er ook complete setjes te vinden zijn, waarbij je dus het complete lampje (inclusief glas en aluminium houder) vervangt. Maar ik kan ze nergens vinden. Of weet iemand hoe je het glas van de aluminium houder kunt losmaken zonder het te beschadigen?

SuperbIV

Senior Member
Je kunt het aluminium gewoon een beetje opzij trekken op de plekken waar je de pinnetjes van het kunstof door heen ziet gaan. Dan trek je zo de aluminium behuizing er af en kun je de LEDs vervangen.

JeSko

Forumguru
Met een fijne platte schroevendraaier wrik je de aluminium klepjes lichtjes open, hierna schuift de aluminium behuizing van het glaasje af en kan je aan de lampjes, heb er zelf al enige ervaring mee en met een fijne platte kop gaat het het eenvoudigste. Bij terug monteren schuif je het aluminium houdertj terug over het glazen stukje, en klem je de alu klemmen terug tegen het glas. Onnodig ingewikkeld allemaal, maar het is zo.

Laatst bewerkt:

redriver

Senior Member
Heb je gekozen voor fel witte led's of warm wit ? Ik heb wel s foto's gezien van fel witte leds als interieurverlichting maar vindt dat zelf niet mooi / prettig.

Bovenaan Onderaan