Leder in Octavia

WouterO2C

Actief lid
Ik heb gezocht op het forum, maar kon zo snel het antwoord niet vinden.

Ik heb een Octavia, elegance business uitvoering.

Mijn eerste vraag is of het stuurwiel, de versnellingspook en de handrem bekleed is met echt leder? Of is dit een of ander nep kunstof?

Voorts vroeg ik mij af of jullie nog tips hebben voor het achteraf met leder laten bekleden van de stoelen e.d. Moet ik dat bij de dealer laten doen? Of zijn er andere, betere of goedkopere adresjes?

Herbekleden zal duurder zijn dan een set lederen zetels bestellen. Voor de Roomster vind ik hier prijzen van terug, voor de Octavia niet...

bzguy

Nieuw lid
laten herbekleden hoeft niet per se duurder te izjn : een collega heeft zijn Mercedes E-klasse met leder laten herbekleden : het GANSE interieur (zetels voor/achter/deurbekledingen) in kwaliteitsleder voor 1200 EUR :)

Achteraf bekleden is zelden duurder (geen BPM!) en je hebt veel meer keuze (schat een stuk of 40 kleuren voor het leer en het stiksel en vervolgens de combinaties ervan). We hebben het ook laten doen (via de dealer trouwens) en waren goedkoper uit dan bij Skoda.
Je hebt alle mogelijkheden qua kleurencombinatie (leer/ stiksels). Voor de verschillende modellen hebben ze soms ook nog verschillende soorten stiksels (enkel, dubbel etc). Wij hebben het bij http://www.schuro.nl/ laten doen (toevallig bij mij in het dorp), maar er zijn natuurlijk elders in het land ook hele goede bedrijven.
Alles waar stof op zit (ook de achterkant van de stoelen en de zijkanten) wordt van leder voorzien. Bij leer af fabriek is dat kennelijk niet zo.

bzguy

Nieuw lid
Inderdaad !

En je kunt inderdaad ook kiezen voor zgn 'piping', speciale stiksels etc ...

Er zijn zelfs dealers die een wagen met stoffen interieur bestellen, even binnenbrengen bij de garneerder om van leer te voorzien, en dan dubbel op doorrekenen aan de klant ;)

In België is er geen bijtelling... Zal er ook wel mee te maken hebben. Hoe lang ben je dan je wagen kwijt voor zo'n herbekleding?

TL@

Forumguru
Ik heb de mijne ook achteraf laten (in België), werd door de dealer geregeld bij Schweizer in Aartselaar (dicht bij Antwerpen), was een week extra levertermijn. Inbouwen zelf duurde 3 dagen en was goedkoper dan af-fabriek leder maar wel volledig leer, af-fabriek is deels van kunststof.
Foto's in mijn album of via de link in mijn handtekening.

WouterO2C

Actief lid
Hmm dank voor alle info, tot zover. Ik ga ook eens even op onderzoek uit.

Nog iemand die weet of het leder op mijn stuur, pook en handrem echt leder is, of niet?

Het inbouwen duurde bij mij 1 dag... De bekleding wordt/ werd besteld in Maleisië en kwam dus al voorgevormd/ genaaid over. De oude bekleding halen ze er helemaal vanaf en zetten het leer erop, zit perfect. Als je nog geen leren stuur hebt kun je dat ook laten doen.
Het "leren" stuur van de skoda is wel echt leer, als je dat bedoelt...

TL@

Forumguru
Het is toch echt leer, net als de pookhoes en de handrem.

Ik heb trouwens bij mij ook het stuur opnieuw laten doen maar dan met rood stiksel zoals de stoelen.

Bovenaan Onderaan