Leder Supreme Ivory interieur onderhouden

kwakkwak

Nieuw lid
Ik heb nog maar een 3-tal uren met de wagen gereden, en ik zie al zwart op het zitvlak van de bstuurderszetel.

Is het normaal dat dit leder zo super snel zwart wordt?

Kan ik dit op de één of andere manier snel en goed onderhouden? Wat doen jullie daarmee?

Alvast bedankt,
Sofie

SkodaMan

Actief lid
Hi KwakKwak,

Ik heb zelf stoffen Ivory bekleding en ik heb het onlangs laten reinigen en behandelen bij een poetsbedrijf. Als ik het had geweten had ik direct na aflevering de bekleding laten impregneren. Voor stoffen bekleding gebruikt men ScotchGuard. Of dat voor lederen bekleding ook geldt weet ik niet.

Octaviarijder

Actief lid
Ga naar een paardenzaak en haal daar de spullen die ze gebruiken om paardenzadels mee te onderhouden, ik gebruik dit ook voor mijn lederen bankstel en het werkt echt super. Daarnaast is het naturel van kleur en zal dus niet afgeven op kleding.

adfloortje

Nieuw lid
Vraag aan skoda man wat kost zoiets ik heb ook veel problemen met de bekleding
Mijn echtgenote is er al helemaal niet blij mee.Als er regendruppels opvallen zit er al een plek in.

Fabia met veel toeters en bellen

@SkodaMan

Hoe is het reinigen bevallen?
En mag ik vragen hoeveel je kwijt was...

voor mij geld als ik had geweten dat het zo erg gevoelig was. had ik toch zwarte bekleding gekozen...

SkodaMan

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
@SkodaMan

Hoe is het reinigen bevallen?
En mag ik vragen hoeveel je kwijt was...

[/ QUOTE ]

Het bevalt heel goed. Het ziet er weer strak uit. De auto lijkt ook beter te rijden als ie lekker schoon is. Het koste EUR 100 ex BTW.

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
voor mij geld als ik had geweten dat het zo erg gevoelig was. had ik toch zwarte bekleding gekozen...

[/ QUOTE ]

Mijn vorige auto was een VW Bora met velours bekleding en die was ook heel goed schoon te houden. De bekleding van de Skoda is glad en neemt snel vuil op. Ik vind het echter veel mooier dan zwart. Op de foto's in de folders zie niet voor niets veel lichte bekleding /forum/images/graemlins/grin.gif.

adfloortje

Nieuw lid
nou skodaman ik heb vandaag een poetsbedrijf gebeld met de vraag of ze het kunnen impregneren [zo noemen ze dat]daar zit ook nog veel verschil, de een weet van niks de ander is vol lof.
Maar geeft het spul niet uit handen, Dus dat moet bij hem gebeuren.
Maar ik laat mij eerst goed voorlichten.
Het gaat op 19 april gebeuren en kost 100 euri.[ geld zat]
Laat afloop weten.
.................................................
Fabia met veel toeters en bellen

Bovenaan Onderaan