LEDjes

Er zal ongetwijfeld al over geschreven zijn op het forum, maar ik heb het zo snel even niet kunnen terugvinden.

Er zijn inmiddels diverse sites die LED's leveren voor H4/H7 verlichting. Heeft iemand ervaring met deze verlichting. Vind de LED verlichting er in de fabia beter uitzien dan een Xenon kit. Maar vraag me af of de LED's wel voldoende licht geven.
 

Chatslet

Forumguru
H7/H4 led verlichting is alleen geschikt voor in mist lampen en zelfs dan is het matig. Kun je beter een Xenon kit nemen en als je echt een knappe set haalt bijvoorbeeld bij Lince.nl en dan 5000k dan is dat zeker mooier dan led.
 

MacManiac78

Forumguru
LED voor dimlicht geeft absoluut veel te weinig licht. Als je geen xenon wenst, dan kan je de wattage ook verhogen. (Niet APK toegestaan.)
 

floyd2

Forumguru
Nog een reden,H7 heeft één brandpunt waarop de reflector het meeste licht de goede kant op kan laten schijnen.
Die ledlampen bestaan uit tig ledjes verdeeld over het halve lampje.
Alles wat niet precies op de hoogte ligt van de orginele spiraal schijnt via andere(verkeerde) wegen naar buiten.
Daarom kan het best lijken of het heel wat is als je er in kijkt,maar op de weg is het flut.
Zou ook een beetje van de gekke zijn dat orginele ledverlichting van bijvoorbeeld audi een paar duizend euro meerprijs is en wij met een lampje van 30 euro hetzelfde zouden kunnen bereiken.
 

Noord26

Forumguru
LED voor dimlicht geeft absoluut veel te weinig licht. Als je geen xenon wenst, dan kan je de wattage ook verhogen. (Niet APK toegestaan.)

Er zijn tegenwoordig genoeg auto's af-fabriek met LED verlichting als dimlicht. Maar goed, daar betaal je ook voor- net zoals bij een degelijke Xenon set.

Als je puur voor het uiterlijk iets anders wilt, niet aan beginnen. Ga je er alleen maar op achteruit qua lichtopbrengst. Of wel willen investeren en nieuwe koplampen met lenzen en Xenon erin zetten.
 

Chatslet

Forumguru
LED voor dimlicht geeft absoluut veel te weinig licht. Als je geen xenon wenst, dan kan je de wattage ook verhogen. (Niet APK toegestaan.)

Dat moet je dus absoluut niet doen. Bekabeling en lampen zijn daar niet voor gemaakt. Als je gelukt hebt klapt de zekering er gewoon uit. Heb je pech dan smelten de kabelbomen en de koplampen. Dan heb je best wat schade. Stop er gewoon lekker een knappe xenon kit in en dan geen goedkope troep. Heb je een mooi resultaat en ben je voor de komende jaren klaar.
 

MacManiac78

Forumguru
Daar heb ik nou nog nooit eerder last van gehad en ook nog nooit van gehoord. De aanwezige kabelboom heeft een hoge isolatiewaarde en kan met gemak hogere voltages, wattages en ampèrages aan.
 

Chatslet

Forumguru
Bij het Ford Fiesta form is er eentje geweest die zoiets aan de hand had. 100watt lampen er in en na een paar dagen raar luchtje en een gesprongen zekering. Isolatie om de kabels was verkoold en daar door ook andere kabels beschadigd. Koplampen waren van plastic en die waren gaan vervormen en het doorzichtige plastic was dof geworden. Het is er ook gewoon niet voor gemaakt.
 

floyd2

Forumguru
2x55w=110w=een zo'n 10Ampere
2x100w=200w=bijna 20Ampere.
Denk je niet dat fabrikanten een als ze kunnen kiezen tussen precies berekend of overbemeten dat ze kiezen voor het eerste ivm.de kosten??
Ook is bij sommige auto's de bekabeling zo aangepast dat er een kleine spanningsval optreed waardoor men niet zo vaak de lampjes kapot heeft door te hoge spanning.(een gedeelte weerstanddraad)
Wanneer men dan verkeerde wattages gaat gebruiken,dan doet men de hele werking van het principe teniet.
En zoals chatslet al meldde,de kunststof onderdelen in een koplamp knappen er ook niet echt van op.
 

Noord26

Forumguru
Daar heb ik nou nog nooit eerder last van gehad en ook nog nooit van gehoord. De aanwezige kabelboom heeft een hoge isolatiewaarde en kan met gemak hogere voltages, wattages en ampèrages aan.

Als ik even wat google op 100W vs 55W Halogeen lampen kom je direct pagina's vol met horror-verhalen incl foto's tegen van het gevolg van 100W lampen op originele bedrading. Ook staat er bij vrijwel alle sites die deze lampen aanbieden duidelijk bij vermeld dat het niet geschikt is voor je originele auto-bekabeling en dat het niet toegestaan is op het Europese wegennetwerk.

Vreemd dat je er dan nooit van gehoord hebt, sterker nog waarom beweer je dat het met gemak hogere stroomsterktes aan kan?

:confused:
 
Bovenaan Onderaan