Hallo allen,

Helaas is sinds kort de naald verlichting van mijn snelheidsklok defect. (1.2tdi greenline combi bj2011). Nu wil ik zelf de oude LEDs uitsolderen en nieuwe in solderen. Nu weet ik dat KMS te Apeldoorn dat kan, echter daar ik in Helmond woon is daar even langs gaan geen optie. De dealer wil de klok vervangen (wat ik waanzin vind). Dus nu mijn vragen;

- Weet iemand een bedrijf in de regio Eindhoven/Venlo die dit ook kan (quanta costa?)
- indien hier niets in de buurt zit; welke en hoeveel LEDs heb ik nodig? (wil ze vooraf bestellen).
- Mag ik APK technisch een andere kleur licht in mijn teller paneel stoppen? (Bijv rood/groen/blauw ipv wit)

Mocht ik de klok er uit halen wil ik hem direct repareren (alle lampjes preventief vervangen) en terug hangen. Ik wil de klok liever niet opsturen/auto kwijt zijn.

EdK

Forumguru
Nu weet ik dat KMS te Apeldoorn dat kan, echter daar ik in Helmond woon is daar even langs gaan geen optie.
Tsja geen optie ?
Vanuit mijn woonplaats boven Amsterdam is de reistijd hetzelfde als vanuit Helmond.
Derhalve zie ik dan ook niet in waarom het geen optie zou zijn. ?
Het is een leuk ritje en je weet bij hun dat het goed gebeurt en je 2 jaar garantie op de reparatie hebt...
Dus tsja, ff afspreken op een zaterdag met ze....:pardon:

Cordoba

Forumguru
@Ttiel Probeer HES (Henk Hendriks Electronica Services) omgeving Beek en Donk/Gemert eens. Zijn oude webpage is niet meer bereikbaar, ik weet dat ie de laatste jaren een paar keer is veranderd van pand, dus mogelijk dat het bedrijfje niet meer bestaat.

Cordoba

Forumguru
Helemaal goed @EdK die laatste S in de bedrijfsnaam staat inderdaad voor 'Solutions' niet voor 'Services', dat zal zijn omdat ie ook electronische schakelingen ontwerpt en bouwt.

Cordoba

Forumguru
Ik denk behoorlijk deskundig, maar in financiele problemen, vandaar al mijn twijfels of het bedrijf nog bestaat. Het zou me niet verbazen als ie zich 'vertilt' heeft aan wat er bij een eigen bedrijf komt kijken.

turboturbo

Forumguru
Ah dat verklaart waarom ik van Henk ook geen reactie heb gekregen op mijn vraag of hij het Fis / display van m'n dashboard kan repareren / vervangen......
Jammer. Op SO stond hij altijd goed aangeschreven volgens mij. :cry:

Laatst bewerkt:

ronald_j

Actief lid
Zeer onwaarschijnlijk dat de LEDs stuk zouden zijn. Die dingen kunnen tientallen jaren mee. Waarschijnlijk eerder LED sturing stuk, of een los contact. Hoe dan ook moet je er wel wat van weten en kun je er niet zomaar even een nieuwe in solderen.

Bovenaan Onderaan