Leer i.c.m. lichte accenten

sevink

Nieuw lid
Hallo allemaal,
ik heb even wat advies nodig van jullie Skoda Octavia gebruikers.

Ik heb een Skoda Octavia Combi besteld met de lichte stoffen bekleding. Alleen ik heb een beetje twijfels over die lichte kleur, dus ik wil graag zwart leer toevoegen. Als ik dat nu doe heb ik lederen bekleding met lichte accenten (gedeeltelijk de deurpanelen, klep handschoenenkastje etc). Ik zit te denken aan zwarte bekleding zonder stiksels.

Zijn er andere die deze combi ook hebben en/of hebben jullie nog goeie tips voor me?

Alvast bedankt voor jullie advies/hulp
Paul

Canon-Eye

Forumguru
Ik zou dan in elk geval de hoge zijkanten van de zittingen en rugleuningen (voorin) in een donkere kleur uit laten voeren.
Als je dat niet doet, worden ze - vooral van de bestuurdersstoel - na verloop van tijd toch vanzelf donker (lees: vervuiling), òf je bent eeuwig in de weer met reinigingsmiddelen.

Heb zelf ooit een Fabia I met Ivory bekleding gehad. Staat hartstikke chique als het schoon is - maar 't is haast ondoenlijk om het netjes te houden (al zal leer misschien ietsje makkelijker gaan). Ik heb er uiteindelijk van narigheid maar losse zwarte stoelhoezen (Lidl aanbiedinkje) overheen getrokken... Sindsdien heb ik per definitie de zwartst mogelijke bekleding gekozen.

sevink

Nieuw lid
Hallo Canon-Eye,
Dank je wel voor je snelle reactie. Ik kan niet voor de donkeren zijkanten kiezen omdat de auto al in de maak is. Dus ik zit sowieso aan de lichte zijkanten vast.

Vond je de combi donkere stoelen i.c.m. lichte zijkanten te doen?

Canon-Eye

Forumguru
Vond je de combi donkere stoelen i.c.m. lichte zijkanten te doen?
Alles kan natuurlijk, maar (als ik je goed begrijp?) juist die linker "zijwangen" van bestuurderszitting en -rugleuning vervuilen relatief snel omdat je bij het in- en uitstappen daar al gauw overheen/tegenaan schuurt met je jas.

Andere optie - zitten ook wel ergens topics over op dit forum - zou nog kunnen zijn om achteraf leren bekleding toe te passen.
En anders: over een jaar of twee, drie de aanbiedingen van Lidl, Halfords en zo in de gaten houden...:winkie:

sevink

Nieuw lid
Ok helder.
Maar zoals ik het nu voor me heb zijn de stoelen van zwart leer en de zijpanelen van de deuren, klep handschoenenkastje, gedeelte middenconsole die zullen licht van kleur zijn. Ik vroeg me juist af of er andere personen zijn met die combi en of het een mooie combi is om te doen.

Bovenaan Onderaan