Lege accu door lader in sigarettenaansteker?

Beste forummers,

Ik weet niet zeker of ik de volgende gekke vraag in deze rubriek moet stellen of in een andere. Indien in een andere rubriek, dan s.v.p. naar de juiste rubriek verplaatsen.

Ik ga binnenkort mijn telefoonhouder met lader installeren. De lader wordt dan in de sigarettenaansteker geplugd. De lader wil ik dan continue in de sigarettenaansteker laten zitten.

Raakt de accu op de één of andere manier dan langzamerhand op? Ik meen het ergens gelezen te hebben. Maar ja, dat was ook in het Duits. Niet mijn beste vak geweest!

Fabia

† In Memoriam
Heb je de zoekfunctie al gebruikt? Dit is vaker besproken. Volgens mij was de lader met iets verbonden :ahum: en dan was íe uitgeschakeld?

tlpeter

Actief lid
Bij de Fabia II gaat de sigaretten aansteker niet uit !!!
Het kan hard gaan maar ik denk dat het mee valt

Desperado

Forumguru
Het verbruik van de lader is zo laag dat het te verwaarlozen is meen ik me te herinneren.
Dus de accu leegtrekken zal wel niet gebeuren.

Constant

Erelid
Ik heb jarenlang een (lege) lader aangesloten gehad op de sigarettenaansteker, nooit een lege accu. In een verder verleden zat er een gps ontvanger op, die verbruikte een mini hoeveelheid stroom, nooit een lege accu.

Leegtrekken lijkt me alleen mogelijk bij defecte laders o.id..

Er zit trouwens best veel stroom opgeslagen in een accu, ik heb een keer mijn lichten vergeten uit te zetten, kom ik 8 uur later (argh#$%##%) terug en kon mijn Golf nog steeds starten.

TL@

Forumguru
Ik had de de lader van de gps ook vast aangesloten (achter de radio wel, maar was ook permanent voeding) en nooit last.

In mijn huidige (i30) is de puls op de sigarettenaansteker wel geschakeld, heel vervelend aangezien mijn gps uitschakeld als de spanning weg valt.

kiwi

Nieuw lid
Navigatie heb ik altijd via de sigarettenaansteker gebruikt, vaak zat de telefoon óók nog in de (onder contstante spanning staande) lader. Nooit problemen gehad met de accu terwijl beiden soms de gehele dag (of nacht) ingeplugd waren.

Bovenaan Onderaan