Lege Accu

surfincrow

Nieuw lid
Na drie weken op vakantie te zijn geweest kon ik dus door de ANWB geholpen worden om de auto te starten. Contact lichtjes werkten nog maar starten ho maar. De achterklap wilde overigens ook niet meer open. Dus kan je ook de koffers niet kwijt /forum/images/graemlins/mad.gif (Hatchback)
Ik heb wel een Audience radio maar de AIM stond uit. Volgense de wegenwacht was de accu niet helemaal leeg maar kwam te kort om te starten.
Fraai, dus niet te lang stil laten staan of een reserve accu meenemen.

Octavia II 1.9TDI Elegance

Is de software van je radio al bijgewerkt? Die staat erom bekend accu's te eten als ie nog niet de update heeft ontvangen. Vraag je dealer, die weet precies waar het over gaat als je een Stream audiosysteem hebt. Voor de Audience zou het ook goed kunnen gelden...

rickske

Actief lid
Bij warm weer dreigt de accu ook wel eens stuk te gaan,toen ik een tiental jaren geleden was gaan tanken weigerde de auto alle dienstt en dit was te wijten aan het warme weer aldus te tankstationuitbater die me toen een andere batterij heeft bezorgd.

surfincrow

Nieuw lid
Ja, Accu is nog goed. Was ook niet volledig leeg. De spanning was nog iets van 10,4 Volt. Volgens de wegenwacht kwam dit vaker voor bij nieuwere auto's aangezien er meer electronica actief blijft.
Draait nu weer als een zonnetje. Maar hij staat normaal ook niet zo lang stil. Ik weet niet welke versie software in de radio zit (auto is van nov. 2005) Maar zal binnenkort de dealer eens bezoeken.
Maar ben benieuwd of er nog meer mensen deze zomer de auto langere tijd stil laten staan en of deze ook accu problemen krijgen.

Huib

Lid
volgende keer op een heuveltje parkeren... laten rollen, schakelen, contact aan en koppeling op laten komen doet ook wonderen.

Jpoers

Lid
ik weet niet waar huib woont?
Maar in Nederland is het overwegend erg vlak. /forum/images/graemlins/baby012.gif

/forum/images/graemlins/regels.gif

en om hem nu iedere keer bovenop de duinen te parkeren is ook niet bevoordelijk lijkt me zo.

Tallguy

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Jpoers</font><hr />

ik weet niet waar huib woont?
Maar in Nederland is het overwegend erg vlak. /forum/images/graemlins/baby012.gif

/forum/images/graemlins/regels.gif

[/ QUOTE ]

Respect! /forum/images/graemlins/worshippy.gif

</font><blockquote><font class="small">Citaat: surfincrow</font><hr />

Na drie weken op vakantie te zijn geweest kon ik dus door de ANWB geholpen worden om de auto te starten. Contact lichtjes werkten nog maar starten ho maar. De achterklap wilde overigens ook niet meer open. Dus kan je ook de koffers niet kwijt /forum/images/graemlins/mad.gif (Hatchback)
Ik heb wel een Audience radio maar de AIM stond uit. Volgense de wegenwacht was de accu niet helemaal leeg maar kwam te kort om te starten.
Fraai, dus niet te lang stil laten staan of een reserve accu meenemen.

Octavia II 1.9TDI Elegance

[/ QUOTE ]

De achterklep van een HB is van binnenuit te openen, zit achter de opbergplaats voor de gevarendriehoek.
Staat ook in het boekje.

jurjen

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Huib</font><hr />

volgende keer op een heuveltje parkeren... laten rollen, schakelen, contact aan en koppeling op laten komen doet ook wonderen.

[/ QUOTE ]

Moejje wel een 'intrapbare' koppeling hebben /forum/images/graemlins/winkie.gif

surfincrow

Nieuw lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Occie</font><hr />

De achterklep van een HB is van binnenuit te openen, zit achter de opbergplaats voor de gevarendriehoek.
Staat ook in het boekje.

[/ QUOTE ]
Waar denk je dat het boekje ligt... /forum/images/graemlins/grin.gif

higgy

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Dutch</font><hr />

Voor de volledigheid: ook de achterklep van de combi is van binnenuit te openen.

[/ QUOTE ]
Oh? Vertel!

Als het goed is moet er ergens achter een klepje een lipje zitten. Overigens nu we het hier toch over hebben: heb gemerkt dat als iemand van buiten de auto op slot doet (of perongeluk zelf wanneer je het knopje indrukt), en je zit nog in de auto... Dat je dus er niet meer uit komt!!!

Is dat wel veilig? Ok via de achterklep, maar wat als daar voor 100kg aan spul in staat. Wordt wat lastig om dat via een neergeklapte achterbank te verplaatsen...

Ook dit staat in het boekje, als je de deur vanbuiten opslot doet, dan zit ie ook echt op slot , als je echter met de afstandbediening tweemaal de op slot knop indrukt dan kan hij van binnen uit wel geopend worden.

</font><blockquote><font class="small">Citaat: MyFirstSkodaTM</font><hr />

Ook dit staat in het boekje, als je de deur vanbuiten opslot doet, dan zit ie ook echt op slot , als je echter met de afstandbediening tweemaal de op slot knop indrukt dan kan hij van binnen uit wel geopend worden.

[/ QUOTE ]

Volgens mij kan je dan beter 1 keer op de openen-knop drukken. Lijkt me net zo makkelijk!

Bovenaan Onderaan