Lek in zekeringkast

Beste allemaal,

Ik heb een probleempje. Op een of andere manier loopt er regenwater langs het dashbordkastje het zekeringenkastje in. Heb uit veiligheid het kastje maar opengezet want het was een klein zwembadje. Iemand ervaring met dit soort problemen of enig idee waar dat het lek zit/vandaan komt?

'oudoe.

Tallguy

Forumguru
Zit er een afdichtings rubberen rand bij het kastje en de deksel ervan? Ik kan me nl zoiets wel voorstellen dat die verouderd en droog is en daardoor niet meer goed sluit.

Ronnie

Forumguru
Bij mijn weten zit de zekeringskast toch linksonder het dashboard? zit daar dan ook nog een kastje?
In de parafan, onder de voorruit, zitten de doorvoertules voor het motorkapslot en nog wat zaken die daar naar binnen geleid worden. Ik denk dat het in die hoek gezocht moet worden. Ook zorgen dat de waterafvoeren schoon zijn!

In de felicia zit dit aan de kant van de bijrijdersstoel. Snap ook niet precies waarom. Voorruit is naar mijn weten niet vervangen maar ik heb de auto ook pas een maand of 4. Zal eens op zoek gaan naar die parafan.

Ik houdt jullie op de hoogte!

Andere vraag, zijn je vloermatten ook nat?
In dat geval, beetje afhankelijk van bouwjaar, waarschijnlijk een nog niet vervangen voorruitrubber.
Van dat probleem had mijn 2de Felicia indertijd ook opeens last...

MVG, Peter

JJB

Lid
inderdaad moet je de oorzaak waarschijnlijk het in het voorruitrubber zoeken. Dicht deze niet goed af dan loopt het water naar binnen, dringt in de isolatiemat onder het dashboard. Wanneer de isolatie verzadigd is drupt het water er uit, in je zekeringkast of op de vloer.

Ik heb bij mijn Felicia destijds goede afdichtervaringen opgedaan door ML (tectyl) tussen ruit en rubber en tussen rubber en carrosserie de spuiten.

Kijk ook eens naar je accubak , onder de accu.
Als de accu ooit heeft gelekt kan het zijn dat hij hier is gaan rotten/roesten en dan kan hij daar ook gaan lekken.

Bovenaan Onderaan