Lekkage achterklep

Freakin

Actief lid
Hi,

Ik zag bij de laatste 2 flinke buien dat (bij geparkeerde toestand) er wat water via de rechterkant van de achterklep (combi) naar binnen was gekomen, met een klein plasje op de hoedenplank tot gevolg.

Ik heb alles nagelopen maar kan echt geen plek vinden waardoor het water naar binnen kan zijn gelopen.

Iemand tips? Is er ergens een bekende zwakke plek ofzo?

Dank!!

skodaboy

Forumguru
heb je al opnieuw water op de auto gezet (tuinslang of met de gieter)
om te zien waar hij lekt?
is de hemelbekleding ook nat geworden?

zitten alle rubbers nog op hun plaats?
zit de 'rubberen' kabelgeleider (zit aan één kant in het kofferdeksel en aan andere kant zit hij bovenaan in de carrosserie) nog wel goed sluit hij mooi en voldoende aan?

skodaboy

Forumguru
@Joske is idd ook een mogelijkheid,al acht ik die kans klein.
daar de TS zegt dat de boel nat wordt na een regenbui..;)

ik vermeld dat van die 'kabelgeleider' ff omdat ik van de week een VW Golf break had,
waar de hoedeplank nat geworden was na de wasbeurt,bleek dat het rubber niet geheel correct zat..:D

Freakin

Actief lid
Nouja, je raadt het al.... wat ik ook doe, ik krijg geen druppel water in mijn auto als ik het zelf doe...

Ik heb alles langsgelopen en zie nergens rare zaken. Het enige wat me (al langer) opvalt is dat de achterruit van de achterklep (combi) nogal raar gelijmd(?) is. Dat kan nooit 100 jaar goed gaan.. Ook is het lastig om achter de rubbers te kijken natuurlijk. De rubbers zelf zijn in prima staat.

Vaag gedoe weer... grrr..

Heb je een pano dak? Bij ons was namelijk de afwatering daarvan verstopt... Gevolg: natte hoedenplank en plas water bij reserve wiel.. Achteraf bij ons nog veel meer aan de hand, maar dat gaven ze als reden voor die problemen.

Haha ga er na alle problemen met ons pano dak nog verstand van krijgen.

Maar daar maak ik binnenkort wel even mooi verhaaltje over is voor dit tijdstip even te lang :D

Rob

Forumguru
Met regen of autowassen heb ik ook een klein plasje water op de hoedenplank maar altijd pas na openen van de achterklep. Mijns inziens komt het simpelweg doordat water van de randen van klep en van de achterruit wegloopt en als dit teveel water in 1x is, het overtollige water de korste weg naar beneden zoekt en op de hoedenplank druppelt.. Ik zoek/zocht er niks ernstigs achter

Bovenaan Onderaan