lekkage achterste zijruit F1 combi

In afwijking van de eerder genoemde lekkages aan deuren en ruiten heeft onze Fabia I combi (2003) last van lekkage t.p.v. de achterste zijruit (achter de achterdeur). De kofferbakbekleding is (onder de kunststof kap waar het rolscherm op rust) nat. Wie weet hoe dit kan komen? En vooral: hoe dit opgelost kan worden.

Ik heb nog niets los gehad. Wil dat in de kerstvakantie gaan doen.

Ronnie

Forumguru
In afwijking van de eerder genoemde lekkages aan deuren en ruiten heeft onze Fabia I combi (2003) last van lekkage t.p.v. de achterste zijruit (achter de achterdeur). De kofferbakbekleding is (onder de kunststof kap waar het rolscherm op rust) nat. Wie weet hoe dit kan komen? En vooral: hoe dit opgelost kan worden.

Ik heb nog niets los gehad. Wil dat in de kerstvakantie gaan doen.

M.i. erg onwaarschijnlijk dat dit door de ruit komt; Heb je een schuifdak?(misschien de afwatering verstopt?)
De zijruiten zijn gelijmd, de (c.a.pu) ruitenkit die normaal gebruikt wordt is practisch onverwoestbaar, of de ruit moet bij een eventuele schade slecht zijn teruggemonteerd.
Je kunt de lijsten er voorzichtig afhalen, eerst met een fohn verwarmen!!!
Deze zijn met scotch 2 zijdig tape bevestigd,(of je moet ze eraf zagen met een zaagdraad), dan de zijruit eruit zagen met een zaagdraad, reinigen en er weer opnieuw inlijmen.
Niet echt een makkelijk klusje voor een kerstvakantie dus!!
Misschien de bekleding eruithalen(kofferruimte) en proberen te traceren waar het water wegkomt. Afdichting brandstofvulopening??

Ik heb geen schuifdak dus daar kan het niet vandaan komen.
Ook kan het niet via de brandstofvulopening komen. Die zit rechts. het water zit links.

Ik heb zelf het vermoeden dat de ruit niet goed verlijmd is. Als dat het geval is ga ik er zeker niet zelf mee bezig.

Zou het ook kunnen dat het via de goten komt? (de mijne heeft ook nog eens dakrails die waarschijnlijk door de dakplaat heen bevestigd zijn).

Binnenkort kerstvakantie en dan maar hopen op een fikse regenbui (klinkt niet logisch he). Dan maar eens in de kofferbak gaan zitten kijken waar het water exact vandaan komt.

Weet er iemand nog een werkplaatshandboek o.i.d.?

Ronnie

Forumguru
Je schrijft dat de lekkage L.A. is, een mogelijkheid is nog de doorvoer van de ruitensproeierleiding links achter in de carroserie/achterklep, misschien is het slangetje lek geraakt en loopt het water deels via de C stijl naar beneden.
(Ik zou me anders niet voor kunnen stellen waar het water anders weg zou moeten komen....De dakgoot is enkel een gepuntlaste verbinding tussen dak en zijpaneel van de auto.

Tomas

Nieuw lid
Ruitensproeier

Bij een vw golf 4 variant hetzelfde gehad als je omschrijft. Dit was toen te danken aan een losliggende achtersproeierleiding. Bij het sproeien kwam het water dus in de kofferbak terecht. Die leiding ligt idd aan de linker kant.
Tomas

Bovenaan Onderaan