lekkage bij autowasstraat

Octaaf

Forumguru
<font color="red"> HHHeeeeeeeeeeeeellllllllllppppppppppppp </font>

als ik mijn O1 combi door de wasstraat rij stroomt het water naar binnen bij de voetsteun/pedalen. je staat daar namelijk een beetje schuin....

iemand een idee waar ik moet kijken of er iets verstopt zit?
het lijkt erop dat het gewoon over de lekbak onderkant raam/onder motorkap stroomt, maar ik zie geen water "staan".

help..... ik hou niet van natte voeten, of van de auto met de hand wassen (en hij moet er natuurlijk wel knap bijstaan)

Orange860

Senior Member
Check even luchtfilter rechts vooraan of die goed is afgedicht. Wil nog wel eens lekken. Controleer meteen even of de afvoergaatjes onder aan de paravaan (die rubber / kunstof strip onder je voorruit) niet verstopt zitten. Jouw probleem klinkt als een bekend probleem. Kijk even op het Duitse octavia-forum.de voor foto-illustratie om dit probleem op te lossen. Succes!

Octaaf

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Orange860</font><hr />

Check even luchtfilter rechts vooraan of die goed is afgedicht. Wil nog wel eens lekken. Controleer meteen even of de afvoergaatjes onder aan de paravaan (die rubber / kunstof strip onder je voorruit) niet verstopt zitten. Jouw probleem klinkt als een bekend probleem. Kijk even op het Duitse octavia-forum.de voor foto-illustratie om dit probleem op te lossen. Succes!

[/ QUOTE ]

ik ga meteen kijken !!! Alvast bedankt voor de tip.
bevindingen volgen later, als hij weer door de wasstraat gaat.

/forum/images/graemlins/blush.gif mijn duits is niet zo goed, je hebt zeker geen link voor me waar ik de foto's kan zien? /forum/images/graemlins/crazy.gif

Op www.tdiclub.nl staan soortgelijke problemen met de Octavia. Zoek daar eens, waarschijnlijk daar de oplossing er wel tussen en het is gewoon Nederlands /forum/images/graemlins/wink.gif

matser10

Nieuw lid
zit je rubber van de motorkap openen wel goed zit ook onder het rubber links of zitten je afvoer gaten niet dicht met bladeren heb ik ook gehad kon na de was straat goud vissen houden in mijn auto

Controleer ook of de afvoer van het paravan naar de wielkasten schoon zijn. Deze afvoer wil nog al eens verstopt raken met bladeren en zand die zich in de paravan hebben opgehoopt. De afvoer hiervan zit aan de binnenkant van de voorwielen tussen het 'blik' van de voorste spatschermen en de kunststof binnenbescherming in de wielkasten. Als je het voorwiel helemaal naar links/rechts draait kun je deze bescherming voor een deel los maken (je hebt er een zeshoekige schroevendraaier voor nodig)je zult zien dat het spatscherm van binnen 'gevoed'wordt door water dat uit de paravan komt inclusief alle vuil. (tussen de kunststof binnenbescherming en het metaal van de wielkast zit maar een heel klein gaatje wat als waterafvoer dient en dus snel verstopt raakt)

Okki

Donateur
Je kan ook met een hogedruk spuit (bij sommige handmatige autowasplaatsen) het plastic iets opzij trekken en de spuit erin zitten. Het vuil stroomt er dan aan alle kanten uit. Is een typische O1 kwaal. Bij mij kwam er aardig wat zand en vuil uit, bij mijn broer van de week even laten zien en die schrok zich ook dood!
1439.gif

Bovenaan Onderaan