Lekkage bij carter

Allen,

Sinds de aanschaf van mijn Octavia lekt hij olie, niet veel, maar genoeg om de oprit te smerig te maken

Wat is er aan gedaan:

Carterpakking vervangen (2x!)
Krukas keerring vervangen
Extra pakking bij de bouten

Carter ziet er netjes uit, dus niet krom

Lekkage komt steeds bij 1 plek naar voren, en dat is bij de bouten links voor.

Na de laatste ingreep gaf de garage aan dat hij niet meer weet wat hij er aan moet doen...

Hebben jullie nog ideeën?

Kogamyata

Senior Member
Misschien aandrijfaskeerringen? Vroeger Fiat 127's gehad en die hadden daar bij tijd en wijle last van. Vooral linker aandrijfas daar waar die uit de versnellingsbak komt.

Monteurtje

Forumguru
Bouten links voor kun je op verschillende manieren opvatten. Maar waarschijnlijk bedoel aan de kant waar ook de krukaskeering is vervangen. Ik ga daar even vanuit. Dat is dus aan de distributiezijde.
Als de carterpan al 2x opnieuw is gekit, de keerring vervangen is.
Dan blijft er, na mijn idee, 1 ding over, de afdekking van de distributieketting. Die is ook gekit.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Monteurtje

Forumguru
Bouten van een carterpan vervangen heeft niet zoveel zin als je lekkage hebt. Hij moet goed gekit zijn. En daar zit iets niet goed. Of van het carter of van de afdekking van de ketting.

Net bij een andere garage geweest. Nu wordt aangegeven dat het oliefilterhuis de boosdoener is. Zelf ook even gekeken, je ziet inderdaad een oliespoor van boven naar beneden lopen. Ben wel geneigd de best man te geloven, maar zo'n ding gaat toch niet zo maar lekken?

chris01

Senior Member
Heb de oliekoeler bij mij los gehad met vervangen van de olie, hier zit best wel veel rest olie in.
dit zou je misschien ook kunnen doen en goed schoonmaken. daarna weer goed vast zetten.
hopen dat het dan klaar is.

Bovenaan Onderaan