Joti
Senior Member
Er heeft zich in de afgelopen dagen een plasje onder mijn koppelingspedaal gevormd, ik vermoed dat dit transmissievloeistof is (lijkt beetje geel/voelt als olie). Alle garages zitten ramvol en ik heb over anderhalve week een lang weekend Ardennen gepland staan. Komende vrijdag kan ik de auto even langsbrengen bij een garage zodat ze kunnen kijken waar het probleem zit, maar zegt nog niet dat er direct tijd is om de reparatie uit te voeren. Andere garages hebben pas in februari weer tijd.
Hoeveel risico zou ik lopen om hier toch mee te gaan/blijven rijden? Anders zal ik voor die tijd vervangend vervoer moeten gaan regelen.
Daarbij was ik in de veronderstelling dat in veel auto's de transmissievloeistof/-olie in hetzelfde reservoir zit als de remvloeistof. Is dat hierbij niet zo? De remvloeistof zit namelijk nog steeds op hetzelfde niveau als eerst.
Het betreft een O3 uit 2015, 1.6 TDI handgeschakeld motorcode CRKB.
Hoeveel risico zou ik lopen om hier toch mee te gaan/blijven rijden? Anders zal ik voor die tijd vervangend vervoer moeten gaan regelen.
Daarbij was ik in de veronderstelling dat in veel auto's de transmissievloeistof/-olie in hetzelfde reservoir zit als de remvloeistof. Is dat hierbij niet zo? De remvloeistof zit namelijk nog steeds op hetzelfde niveau als eerst.
Het betreft een O3 uit 2015, 1.6 TDI handgeschakeld motorcode CRKB.