Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
in mijn fabia combi 2002 1.4i heb ik olie in mijn koelvloeistof. Temperatuur blijft wel mooi in het midden van de meter. Mijn vermoeden is een lekke koppakking of moet in aan wat anders denken?
Inderdaad, eigenlijk 100% zekerheid dat het een lekke koppakking is. Reparatie kost rond €400 tot €???, afhankelijk van de garage die het uitvoert. Ik zou niet te lang daarmee doorrijden. Als je er op tijd bij bent is de kans dat de cilinderkop vlak blijft en niet gevlakt hoeft te worden een stuk groter. Dat scheelt weer in prijs.
Een Fabia met 1.4 blok uit 2002 zal waarschijnlijk een mpi-blok zijn, en lekke koppakking voor die blokken komen regelmatig voor (in tegenstelling tot de 1.4 16V blokken, waar het maar zelden voorkomt). Het is wel van belang dat dit met zorg gerepareerd wordt: het komt nog wel eens voor dat de cilindervoeringen verschuiven bij het lichten van de kop, en dat daardoor de problemen in verhevigde vorm korte tijd na het vervangen van de koppakking terugkeren, daar zijn ook meerdere topics over te vinden op het forum.
Kijk bijvoorbeeld ook eens in dit topic, daar is het één en ander terug te vinden.
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.