Lekkage - Zelf verhelpen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcruscher

Nieuw lid
Hallo Allemaal,

Na een zoektocht op de verschillende fora ben ik nog geen antwoord tegengekomen op mijn vraag.

Is het mogelijk om zelf de lekkage op te lossen? Bij mij heb ik bij de één van de achterportieren lekkage. Er staat zelfs een plas! Ik wil dit graag asap oplossen.

Maw Help!

Fabia

† In Memoriam
Welkom op dit forum. Ik ben bang dat je voor dit probleem toch ff langs de dealer moet gaan om de deur te laten afkitten. Dit is een bekende kwaal van de F1.

mcruscher

Nieuw lid
Het onderhoud van deze laat ik doen door een lokale garage.
Iemand een idee of ik dit nog onder garantie kan laten herstellen? Zoniet ben ik ook wel nieuwschierig naar de te verwachten kosten!

Bedankt voor de respons!

joergarms

Senior Member
Gezien de leeftijd van je auto zal je niet alles vergoed krijgen denk ik.
Maar het is echt de moeite waard om even de dealer te bezoeken, het is namelijk niet zo eenvoudig om zelf even te doen.
Als eerste moet je binnenpaneel van de deur verwijderd worden, dan de stalen plaat, die zit met popnagels vast, die moet je allemaal uitboren, dan de boel afkitten, opnieuw vastpoppen en het binnenpaneel bevestigen.
Klinkt eenvoudig, maar ik zou het lekker door de dealer laten doen.

mcruscher

Nieuw lid
Tja ik werd al gebeld door een Skoda Dealer dat het geen garantie is ....
Kosten kon hij niks over zeggen ...

Hebben jullie enig idee wat deze grap kan gaan kosten?

Fabia

† In Memoriam
Wat je ook kan doen is ff zoeken op dit forum. We hebben dit onderwerp verscheidene keren besproken.

TuLiPs

Nieuw lid
Heb zelf een Fabia uit 2005 en via de importeur (Pon) is mij gebleken dat dit "probleem" door de fabrikant is erkend en onder coulance wordt verholpen (in de achterportieren wordt e.e.a. afgekit).
De dealers hebben omtrent dit fenomeen een servicebrief gehad en handelen dit conform af.

Gieliovd

Forumguru
Goeie tip Glenn!!

Ik heb zelf het probleem ook, en zal dit eens voorleggen aan de dealer. Als het waar is dat dit onder coulance wordt opgelost ga ik niet lopen kl*ten.

Ik zie trouwens zo snel dat er achter het kapje bij de handgreep een schroef zit, maar bij mijn combi zit daar een tweeter (speaker).

Ps. Fabia, tot op heden is er nog geen duidelijk antwoord geweest zoals Glenn geeft, volgens mij!

nemo

Senior Member
Ik had er ook last van, mijn garage heeft het onder de BOVAG-garantie voor me verholpen!

Gieliovd

Forumguru
Ja, dat is top! Maar ja, dat heb je niet als je een auto particulier koopt en onderhand alweer 9 (!!) maanden hebt!

Het gebeurd wel vaker dat er terugroepacties of bekende problemen worden gemeld bij de dealers. Ik zal PON anders wel ff mailen met de vraag of die onder coulance kan.

Goed, ik heb net de importeur gemailt met een uitleg en vraag of deze coulance regeling van kracht is, dan kan ik hiermee naar de dealer stappen en het laten oplossen.

Jochus

Actief lid
Die tip die Glenn toont is inderdaad goud waard. Had die x aantal maand ook gevonden, en zo uitgevoerd.

Als je fabia al wat ouder is, of niet van een dealer komt moet je er ook niet over gaan klagen vind ik.

Gewoon een goeie silicoon gebruiken. En terwijl je bezig bent eens in de afwateringsgaatjes koteren (je ziet ze wel eenmaal je onder de deur kijkt).

Echt simpel om te doen, het deurpaneel kan wel wat zijn als je dat nog nooit gedaan hebt. Gewoon niet te bang zijn dat je iets breekt: je voelt het wel waar die vast zit.

Fabia

† In Memoriam
Als je fabia al wat ouder is, of niet van een dealer komt moet je er ook niet over gaan klagen vind ik.

Dat ben ik niet met je eens omdat het een structureel probleem is. Bijna elke Fabia heeft er last en het is ook bekend bij de dealers. Dan maakt het m.i. niet uit hoe oud je Fabia is.

Gieliovd

Forumguru
Het is een fabricagefout, een ontwerpfout. Je moet achter je producten staan en dit dus oplossen gezien het structureel is.

Jochus

Actief lid
Ja akkoord ik begrijp jullie mening, het is een structurele fout, dat wel.

Maar mocht ik een dealer zijn en iemand komt toe "hey, ik heb ergens een skoda gekocht, en daar is een probleem mee, en JIJ moet dat probleem nu voor mij oplossen". Dan zou ik niet echt gelukkig zijn. Dat wil ik persoonlijk een dealer dan ook niet aandoen.

Dat een dealer het moet doen als je 'm daar kocht, helemaal mee akkoord. Maar dat een dealer die (werk)kosten in elk geval moet dragen? Is trouwens eerder iets om bij de importeur te klagen.

Maar dat is gewoon hoe ik dat aanvoel. Daarbij, ik vond het wel 'n leuk iets om te doen, en om nou te zeggen dat het moeilijk zelf te doen is...

[Let wel: ik heb het nog steeds over niet kopen bij de dealer, of particulier een oudere skoda kopen.]

Gieliovd

Forumguru
Natuurlijk is het leuk om zelf te klussen. Ik heb alleen de laatste tijd niet eens tijd om mijn **** af te vegen (bij wijze van spreken). Werken, sporten, forum, slapen en weer overnieuw.

Ik ben het met je eens, dat kan natuurlijk niet. Maar ik ben dan ook van mening dat de importeur de kosten draagt bij een dergelijke fout. Dus als ik naar een willekeurige dealer ga, claim het probleem en het wordt opgelost, zouden de kosten kunnen worden gedeclareerd bij de importeur onder "coulance".

mister9

Actief lid
Ik heb een fabia combi uit 2006. 2 maanden terug gekocht. Ik heb totaal geen last van die lekkende deuren. Niet bij regen, en ook niet bij de wasstraat (doe het zelf straat met van die hoge druk spuiten en wasborstels). Hoe kan dit dan, gewoon mazzel, of grote kans dat de vorige eigenaar die al heeft laten verhelpen?

neoproject

Actief lid
ik heb mijn fabia van maart 07, tot hiertoe nog geen enkel lekageprobleem. Auto staat altijd buiten. Ik ken ook iemand met een skoda fabia van een aantal jaren oud die ook nooit lekageproblemen had. De kans op een lek is niet 100% hoor.

Gieliovd

Forumguru
Geachte heer Van Diepen,

Wij hebben uw e-mailbericht van 17 maart jl. in goede orde ontvangen.

Voordat wij uw klacht in behandeling kunnen nemen, hebben wij aanvullenden informatie van u nodig. Daarom vragen wij u het kenteken van uw auto en om kopieën te maken van de volgende zaken:

· Verrichte onderhoudsbeurten door de ?koda-dealer volgens het
serviceplan van uw ?koda Fabia
· Naam van de ?koda-dealer welke de diagnose heeft gesteld van uw
klacht

In het vertrouwen u tot dusver voldoende te hebben geïnformeerd, verblijven wij,

Met vriendelijke groet,

xxx xxxxx
Klantencontact

- Volledige onderhoudsboekje gestempeld aanwezig.
- Ik kan zelf wel constateren dat er een laag schimmel op mijn mat staat en lezen dat er talloze Fabia's zijn met dit probleem.

Er zit leven in, dat is wel fijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan