Lekkage

Status
Niet open voor verdere reacties.

eileen

Nieuw lid
Ik heb sinds kort een fabia elegance 2005 sinds een paar maanden lekkage rechter achterportier Na een aantal reparatie keert de klacht toch weer terug. Wie komt dit bekent voor.
mad.gif
 

Pedor

Nieuw lid
Mijn Fabia 1.4 MPI hatchback uit 2000/09 had kort nadat ik 'm gebruikt kocht in 2004/09 natte plekken in de bekleding van de achterportieren. Ik heb dit toen onder garantie kunnen laten verhelpen. Nu doemt het euvel opnieuw op en moet ik er dus mee naar de garage. Heeft iemand een idee of ervaring wat dit grapje mij zal gaan kosten?
Zal hierdoor het condens op de ramen ook minder worden en de airco dus sneller zijn werk doen?

bedankt!
407.gif
 

EdK

Forumguru
mijns inzien zou het NOG garantie moeten zijn want het is een bekend probleem en dus een productiefout die al erg oud is en waar ze klaarblijkelijk niets aan doen vanaf fabriek.
Het hetzelfde verhaal met de elektrische ramen bij meerdere VW group wagens wat ook een slecht product is en ongeacht de leeftijd onder garantie behoort vervangen te worden
 

Pedor

Nieuw lid
Maar moet ik me dan melden bij de importeur (Leusden), de skoda dealer waar ik de auto heb gekocht (Baarn), of bij de skoda dealer waar de auto in onderhoud is (Hoogland). In ieder geval super dat je hebt gereageerd en hoop via dit forum een stapje verder te komen naar een "waterdichte" oplossing!
 

Ted

Forumguru
Gewoon met goede carrosserie kit afdichten, b.v. Saba Sealtack 750 is bij uitstek geschikt daarvoor. Ik heb het zelf bij alle deuren uitgevoerd en in één keer geheel dicht.

Succes1
Groeten Ted.
 

EdK

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Pedor</font><hr />

Maar moet ik me dan melden bij de importeur (Leusden), de skoda dealer waar ik de auto heb gekocht (Baarn), of bij de skoda dealer waar de auto in onderhoud is (Hoogland). In ieder geval super dat je hebt gereageerd en hoop via dit forum een stapje verder te komen naar een "waterdichte" oplossing!

[/ QUOTE ]

Sorry voor het laat antwoorden maar ik zou eerst naar de dealer waar je je onderhoud laat doen !! En vermoed wel dat zei dit zonder probleem uitvoeren !! anders even naar degene waar je hebt gekocht !!
Het is een half uurtje wachten en dan zijn ze er mee klaar !!
Zet naderhand wel een vochtvreter in de auto of leg wat oude kranten onder de mat zodat het nog aanwezige vocht hierin kan trekken !! anders heb je geheid paddo's of schimmel op de bekleding !!
Laatste had ik en is een klus om weer weg te krijgen !!

mvg

EdK
 

Pedor

Nieuw lid
beste EdK,

Vandaag hen ik me telefonisch vervoegd bij de importeur in Leusden. Ik heb gevraagd of er voor dit euvel een coulanceregeling bestaat. Volgens de dame aan de andere komt het probleem met de natte portieren niet veel voor. Daarom behoort dit punt niet tot een constructiefout en komt derhalve ook niet in aanmerking voor een coulanceregeling.
Omdat ik in 2004 de auto (gebruikt) heb gekocht en begin 2005 dit probleem bij de skoda dealer in baarn heb laten verhelpen heb ik haar gevraagd wat voor garantie er wordt gehanteerd op reparaties verricht aan de auto. Daar was het antwoord op dat dit alleen van toepassing is als de eigenaar de reparatie ook daadwerkelijk heeft betaald. Krom?
confused.gif

Ik ga in ieder geval mijn huidige dealer in hoogland vragen wat zij hierin kunnen betekenen. Mocht er iemand nog een suggestie hebben, houd ik me aanbevolen.
aangenaam.gif
 
verhaal van de importeur is gel*l, komt nagenoeg bij 80% van alle fabia's voor!
ze proberen het weer mooi van zich af te schuiven...
 

AGTon

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Pedor</font><hr />

Omdat ik in 2004 de auto (gebruikt) heb gekocht en begin 2005 dit probleem bij de skoda dealer in baarn heb laten verhelpen heb ik haar gevraagd wat voor garantie er wordt gehanteerd op reparaties verricht aan de auto. Daar was het antwoord op dat dit alleen van toepassing is als de eigenaar de reparatie ook daadwerkelijk heeft betaald. Krom?
confused.gif



[/ QUOTE ]

Ik ben vaste klant bij die dealer. Mijn ervaring is dat het of enorm top is, of gewoon slecht de behandeling van klanten.

Of een klant wel of niet betaald heeft niks te maken met de garantie. Je kan wel stellen dat wanneer een klant een reperatie laat uitvoeren en die niet betaald, omdat hij het geld niet heeft bv, hij geen gebruik kan maken van de garantie van het nieuwe onderdeel.
 

EdK

Forumguru
Die lieftallige dame die jij aan de telefoon hebt gehad zal waarschijnlijk over haar zelf gesproken hebben. Maar het probleem met de deuren is een algemeen probleem dat met de 2005 fabia over zou wezen, maar het blijkt dat het probleem nog voorkomt en dus ook met de nieuwere modellen
En als je hier op forum zou zoeken kom je heel wat links erover tegen, hetzelfde geld voor Skodaweb.nl en op http://www.prikpagina.nl/list.php?f=296
Maar om even te wten hoever je rechten zijn als koper zou je het volgende artikel eens moeten lezen ondanks dat het over Computers gaat krijg je wel globaal het idee wat jouw rechten zijn !! http://www.hardware.info/nl-NL/articles/amdnY2ptZGma/Garantieperikelen_ken_je_rechten/

En dat zijn er meer dan je nu zal vermoeden.
Sterkte en laat horen hoe het afloopt, maar laat niet over je heen lopen want het is een BEKEND probleem ( alleen bij een telefoontrien blijkbaar niet )
 

AGTon

Forumguru
Als aankomend jurist kan ik je vertellen dat computers niet te vergelijken zijn met auto's.

Ik waardeer je bedoeling maar dit is appels met peren vergelijken.
 

EdK

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: EdK</font><hr />

Die lieftallige dame die jij aan de telefoon hebt gehad zal waarschijnlijk over haar zelf gesproken hebben. Maar het probleem met de deuren is een algemeen probleem dat met de 2005 fabia over zou wezen, maar het blijkt dat het probleem nog voorkomt en dus ook met de nieuwere modellen
En als je hier op forum zou zoeken kom je heel wat links erover tegen, hetzelfde geld voor Skodaweb.nl en op http://www.prikpagina.nl/list.php?f=296
Maar om even te wten hoever je rechten zijn als koper zou je het volgende artikel eens moeten lezen ondanks dat het over Computers gaat krijg je wel globaal het idee wat jouw rechten zijn !! http://www.hardware.info/nl-NL/articles/amdnY2ptZGma/Garantieperikelen_ken_je_rechten/

En dat zijn er meer dan je nu zal vermoeden.
Sterkte en laat horen hoe het afloopt, maar laat niet over je heen lopen want het is een BEKEND probleem ( alleen bij een telefoontrien blijkbaar niet )

[/ QUOTE ]

Ik wil hier ook niet mee zeggen dat computers te vergelijken zijn met auto's, maar wat ik hier met t artikel wil zeggen is dat je recht als particulier verder gaat dan de opgelegde garantie's van fabrikanten.
En een artikel is een artikel en behoort van deugdelijke kwaliteit te wezen en indien dit niet zo is dan kan je naar mijn inziens nog steeds reclameren !! Ook buiten de garantie periode !! Als mooi voorbeeld hebben we bij PON het bewuste stangetje van kunstof voo het openen ( elektric ) van de ramen die afbrak en welliswaar met behulp van RADAR nu wel gratis vervangen wordt en indien je de nota nog hebt van 3 of 4 jaar terug deze rekening met de bewuste brief van Radar nog kan claimen !!
Of ga jij me vertellen dat als aankomend jurist dat mijn rechten mbt garantie bij een computer beter zijn dan bij een wagen ?? En dus het verhaal van de lekkende deuren een allen maar voor lief moet nemen omdat ik als eigenaar van een wagen minder rechten heb vanwege een ondeugdelijk product dan met een computer / TV etc ??

Mocht ik er geheel naast zitten leg dan eens in een eigen verhaal op wat onze rechten wel en niet zijn en indien er een structuele constructie fout in een wagen zit, hoe lang we hierop kunnen claimen ??

Ben erg benieuwd !!

mvg

EdK
 

ericb

Actief lid
Ik wijs jullie nog maar even op mijn berichtje in het draadje verkooppunten, met als titel Pon garantie alleen als het niet kapot gaat. Het ging weliswaar om een Opel maar dat maakt niet uit.
Uiteindelijk kreeg ik bij de rechter wel degelijk mijn gelijk en dit betrof niet eens een algemeen bekende klacht. Je rechten als koper van een auto zijn feitelijk sterker dan bij een computer omdat de kosten van de gang naar de rechter relatief lager uit vallen. Hoe goedkoper een product hoe eerder je het er maar bij laat zitten en daar wordt door de leveranciers handig gebruik van gemaakt.
 

JettaFreak

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: AGTon</font><hr />

Als aankomend jurist kan ik je vertellen dat computers niet te vergelijken zijn met auto's.

[/ QUOTE ]

Volgens mij zou je geen (aankomend) jurist moeten hoeven zijn om een verschil te zien tussen een computer en een auto. Er is echter in beginsel geen verschil in de juridische behandeling (zeg ik als afgestudeerd (fiscaal) jurist).

Als er sprake is van een consumentenkoop (koop van product (bv. auto/computer/wasmachine) door particulier van professionele verkoper) sta je best sterk. Waar het feitelijk om gaat is dat jij er van uit mag gaan dat het door jou gekochte product voldoet aan de daaraan te stellen verwachtingen. In het geval van de aankoop van een Skoda Fabia lijkt me dat een ´lekvrij portier´ daar zonder meer voor kwalificeert. Je hebt dan ook langer recht op garantie/ondersteuning dan de door de fabrikant/verkoper verstrekte garantie, ook als de lekkageverschijnselen zich na drie jaar voordoen. Vervolgens de vraag wie je die garantie/ondersteuning moet gaan verlenen. Met wie ben je de koopovereenkomst gesloten? Met de verkoper, de dealert dus. Hij wordt ondersteund door de importeur die eventueel zijn kosten (gedeeltelijk) zal vergoeden. Wel is het zo dat je zou moeten kunnen bewijzen dat het niet zo is dat je tijdens een regenachtige periode bijvoorbeeld het raam hebt laten openstaan.

En tsja, mocht je er niet uit komen met de dealer, dan zul je je toch eens moeten laten inlichten door een specialist als je de financiële schade wilt verhalen. Sterkte.

Groet,


JettaFreak
 

Pedor

Nieuw lid
Ik ben even aan het snuffelen geweest in de dossiers van Tros Radar. Daar heb ik (hoop ik) de bewuste brief gevonden betreffende het raammechanisme. Ik kan daar echter niet zo 123 uithalen dat dit ook geld in geval wanneer er sprake is van een gebruikte auto.
Waarom reageer je hierop zul je denken als je last hebt van lekkage aan de achterportieren, maar ik heb het genoegen onlangs ook geconfronteerd te zijn geworden met een gebroken raammmechanisme. Deze is inmiddels vervangen en betaald. De dealer in Hoogland heeft me hier helaas niets over verteld.
In het geval dat ik wel d.m.v. de Tros Radar brief mijn kosten kan declareren bij Pon, weet iemand of ik dan kan volstaan met voorbeeld brief 1. Voorbeeldbrief 2 zou ik namelijk moeten richten aan de dealer (die in Baarn) waar ik mijn auto heb gekocht. Daar heb ik al helemaal geen goede ervaringen mee.

Ben benieuwd naar je (jullie) reactie.

Ps. ik vind het super dat er zoveel mensen reageren en tips aandragen. Daar waar ik kan zal ik zeker overige items met mijn ervaring en info voeden
 

EdK

Forumguru
een familielid van mij rijd een golf 4 en heeft nu al 3 keer dit probleem met de stang gehad !!
De eerste maal viel in garantie tijd en werd zonder problemen verholpen door dealer !!
Maar de 2 andere keren was t geen garantie meer en heeft ze aan dealer moeten betalen totdat radar met t verhaal kwam !!
Ze heeft beide rekeningen ingediend ( 1 was al 2 jaar oud ) bij PON en zijn uiteindelijk netjes betaald.
Dus gewoon bij PON indienen lijkt mij !!
 

AGTon

Forumguru
Wat verstaan jullie eigenlijk onder de lekkage?

Ik heb op mijn dorpel zo nu en dan eens wat water liggen rechts achter.

Is dit nou ook lekkage ?
 

Pedor

Nieuw lid
Nee dat is geen lekkage, maar gebruikelijk. Er zal altijd water tussen het plaatwerk van de portieren inzakken. Dat kan de deur weer verlaten door kleine gaatjes die onder in het plaatwerk zitten. Als je door gesloten is valt dat inderdaad op de dorpel. Omdat deze dorpel iets schuin afloopt komt het water dus weer buiten de auto terecht. In het geval lekkage waar je dus op reageert gaat het eveneens om het plaatwerk, maar omdat dit te zuinig of verkeerd op elkaar is gekit(?) komt het in aanraking met de bekleding op de portieren. Omdat deze bij mij (en bij droog weer) licht van kleur zijn, zie je vrij snel wanneer het weer bal is
 

EdK

Forumguru
Wat er bedoeld wordt is het volgende:
Het water van buitenaf baant zich een weg tussen de buitenbeplating en de binnenplaat ( metaal) die achter de deurbekleding zit.
Hierdoor word ten eerste de bekleding aan onderzijde van deur nat maar ook de losse matten en de bekleding eronder!!
En als je dit de eerste keer te laat in de gaten hebt zoals bij mij het geval was dan staat de witte schimmel op de natte plekken en zodra deze gedroogd is blijft het een hel of a job om het weer allemaal te verwijderen.
Remedie is om naar je dealer tegaan die jou een bak koffie geeft en zijn monteur het euvel in een 1/2 uur laat verhelpen. Het is namelijk een kwestie van opnieuwkitten van de stalen plaat achter je bekleding.

Hoop dat het je nu een beetje duidelijk is !!

mvg

EdK
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan