Lekkage

fiestaman

Forumguru
Hallo,

Mijn schoonbroer heeft een Octavia break mét panoramisch dak. Nu heeft hij water rechts achter, redelijk grote plas.

Iemand een idee waar de verstopping zou kunnen zitten?
En hoe we dit zelf kunne proper maken?

Hartelijk bedankt.

Huibert

Forumguru
Vaak is een verstopping van de waterafvoer de oorzaak. Zover ik weet moet deze ergens bij het voorwiel zitten/uitkomen. Hiervhoudt ook voor mij de kennis helaas op.

PizzaPieter

Forumguru
Welk bouwjaar/model?

Waar precies rechtsachter (voeten achterpassagiers of rechtsachter in kofferbak?)

Probeer eerst te zoeken of er elders in de auto ook natte plekken zitten (kan zijn dat water (bij wijze van dan hè) van linksvoor komt en naar rechtsachter loopt door laagste punt) en probeer te kijken of je ergens 'opgedroogde sporen' kunt vinden die je een richting geven waar te zoeken.

Tees

Donateur
Die waterafvoertjes zitten inderdaad vaak verstopt, al mag dat normaliter niet tot lekkage leiden. Als het bij de achterdeur vandaan komt, dan zou deze wel eens hetzelfde euvel kunnen hebben als de F1's hadden, namelijk lekkage door de afdichting van de platen in de deur. Daar hebben ze een hele serie met verkeerde afdichting geleverd, die verging veel te snel, met lekkage bij de voeten van de passagiers tot gevolg. Dat is een vrij simpele reparatie om zelf te doen.

hendrik38

Forumguru
Bij mij was het water rechtsachter in de kofferbak. Bij mij was het frame van het dak defect. Is een geheel nieuw dakframe in gekomen. Ik hoop voor je dat het een verstopping is, dat is goed oplosbaar.

Bovenaan Onderaan