Lekke koppakking

Niet te best. Moest laatst half flesje koelvloeistof bijvullen en een week later alweer en helaas bleek mijn vermoeden juist.
Diagnose: lekke koppakking :407:
Mijn garage had dat nog niet eerder meegemaakt bij een Octavia TDI en ook met nog maar 175 dkm op de teller.
Gelukkig is hij weer klaar, maar het is een rib uit je lijf. Vooral aan arbeidsloon!

nemo

Senior Member
Ja het is en blijft een arbeidsintensieve klus. Maar wees blij dat het 'thuis' gebeurt, en niet in het buitenland!

purk

Senior Member
bij nog maar 175000 kilometer.................ja niet alles heeft het eeuwige leven.

van inkel

Forumguru
maar alle gekheid op een stokje, was alleen je koppakking lek?
Heb je het koelsysteem opnieuw laten afpersen?
Het kan ook ergens anders weglekken, en als je motor dan droog komt te staan kan ook de koppakking eraan gaan, heb dat zelf gehad met m'n sunny, oorzaak kappote waterpomp.

Kan ik de titel niet aanpassen? Het is natuurlijk de koppakking...

Heb een Octavia TDI 90pk van de eerste generatie. Dat houdt in dat bij 60dkm de distributierie voor de 1e keer vervangen moest worden. Heb deze Octavia gekocht met 112dkm. Bij 150dkm moest er weer een nieuwe distributieriem op en toen is er ook een nieuwe waterpomp op gekomen.

Het was alleen een lekke koppaking. Vindt dat toch vroeg bij 175 dkm voor een DIESEL... Als ik nu op gas reed, een blok op gas wordt veel heter dan een dieselblok!
Gewoon pech waarschijnlijk

Desperado

Forumguru
Tja....misschien was de vorige eigenaar wel niet zo'n goede chauffeur en reed hem misschien niet eerst warm ofzo..

purk

Senior Member
ja, je blijft met tweedehands toch de auto ( soms rommel ) van een ander kopen.

van_der_P

Senior Member
Meteen na de koude start het volle vermogen aanspreken, door b.v. al de autobaan op te moeten en dan mee te doen met de rest. Dat is slecht voor de motor.
Veel korte stukjes is er ook niet goed voor.
Maar niks heeft het eeuwige leven, zelfs ik nog niet.

De meeste mensen doen hun auto niet weg, omdat die zo goed bevalt.

Het was alleen een lekke koppaking. Vindt dat toch vroeg bij 175 dkm voor een DIESEL... Als ik nu op gas reed, een blok op gas wordt veel heter dan een dieselblok!
Gewoon pech waarschijnlijk

Nou mijn Octavia rijdt op gas en aan de motor is nog nooit gesleuteld! kmstand is nu bijna 251k ! Rijdt nog als een spreekwoordelijke naaimachientje :cheer:

Bovenaan Onderaan