Lekke radiator O2 2.0 FSI

64rhfx

Senior Member
Hallo

Is de radiator van een 2.0 FSI makkelijk te vervangen? Zo ja, graag wat tips. Volgens mij kan ik hem aan de voorkant loshalen.

Alvast dank, Alex

Joske

Forumguru
Dan zou ik moeten kijken in Elsawin, je hebt het over de radiator, niet over de condensor?

Als ik het mij nog goed kan voorstellen zitten er 2 achter elkaar. 1 voor je koelwater en 1 voor je airco

en ohja, een bouwjaar is ook wel handig

64rhfx

Senior Member
Oh ja, 2006. het is de radiator, want moest koelwater bijvullen vandaag en onderaan lekkage bij radiator.
Grt Alex

Joske

Forumguru
Ik zal eens kijken of ik een handleiding kan vinden, of toch al een paar tekeningen

Joske

Forumguru
hetgeen ik hier nu snel gevonden heb is voor de motorcodes: BLR, BLX, BLY, BVX, BVY, BVZ

bekijk het alvast eens zou ik zeggen

Bijlagen

• radiator uit en inbouwen O2 2006.pdf
    69,3 KB · Weergaven: 15

Joske

Forumguru
BLR is een 110kW mss doet dat een belletje rinkelen bij de TS? ;)

(BLY ook.. dusja, maar dan maakt het niet uit voor de handleiding)

64rhfx

Senior Member
Goedemorgen.

Ik moet zo naar mijn werk, maar zal kijken of ik morgen de motorcode kan vinden. In ieder geval 150PK.

Dank alvast voor alle reacties.
Grt. alex

64rhfx

Senior Member
Hallo.

Joske, bedankt voor het pdf bestand. Paar vraagjes hierover.

Slotdrager in de servicestand plaatsen  Carrosseriemontagewerkzaamheden;Rep.-groep50.

Wat wordt hiermee bedoelt?

Ik stuur je wel persoonlijk berichtje.

Grt Alex

Joske

Forumguru
Ik heb je een pm gestuurd Alex ;)

Voor eenieder allen die zich ook afvraagt wat er mee bedoelt wordt betreffende de servicestand: zie bijlage ;)
Is om makkelijker aan de voorkant van de wagen bepaalde service werkzaamheden te kunnen uitvoeren.

Bijlagen

• overzicht en servicestand.pdf
    128,5 KB · Weergaven: 20

The bone collector

Senior Member
Voor de radiator die ik eens vervangen heb, herinner is me dat vooral die spanringen die de leidingen klemmen moeilijk te openen zijn als je wat weinig plaats hebt. Zorg dus dat je wat verschillende soorten tangen hebt om overal bij te raken. Voor het overige voldoende koelvloeistof voorzien (was een 6-tal liter bij mijn 1.9 diesel), want die loopt echt zo goed als volledig weg.

Als het systeem bijgevuld is, laat je de auto warmdraaien en vul je langzaam koelvloeistof bij. Wacht zeker tot de auto op temperatuur is, zodat de thermostaat kan opengaan. Na een ritje zeker nog eens checken, zodat je zeker weet dat alles goed is ontlucht.

Joske

Forumguru
het motortoerental vervolgens ca. 1 minuut op ca. 2000 1/min houden.
– Motor verder laten draaien totdat de koelluchtventilator -V7- begint te draaien.

dat zegt Elsa ook nog na opnieuw vullen

64rhfx

Senior Member
Dat ziet er niet als "makkelijk" uit. Blijkbaar moet de hele voorbumper er af en het nodige losgemaakt. Denk niet dat ik dat aan kan. Wel jammer, net al hoop onkosten gehad, nu dit weer.
Wordt dus weer sparen en zolang koelvloeistof bijvullen. Heeft iemand enig idee wat het totaal kan kosten bij neutrale garage?

Grt Alex

dirkkroneman

Forumguru
Ach voorbumper verwijderen is niet zo moeilijk lijkt mij, kwestie van een aantal schroeven losdraaien en wellicht een paar kapjes loshalen? Althans meestal is dat het geval..

64rhfx

Senior Member
Als ik alleen al naar de servicestand kijk, lees dat er misschien verschillende tangen nodig zijn, een hulpstuk en nog meer, dan is het best wel een operatie. Ik ben sleutelen gewend tot aan mijn oude passat uit 1996. Daar kon je overal makkelijk bij. Toen radiator in 30 minuten vervangen.

dirkkroneman

Forumguru
Naar de servicestand heb ik niet gekeken, maar jij noemt specifiek dat de voorbumper eraf moet. Dat lijkt me niet zo'n ingrijpende klus. Over de rest vd klus heb ik het niet gehad ;)

64rhfx

Senior Member
Naar de servicestand heb ik niet gekeken, maar jij noemt specifiek dat de voorbumper eraf moet. Dat lijkt me niet zo'n ingrijpende klus. Over de rest vd klus heb ik het niet gehad ;)

Geeft niet. Maar ik schreef "Blijkbaar moet de hele voorbumper er af en het nodige losgemaakt worden". Het is dat nodige....... Zo'n sleutelaar ben ik nou ook niet. Ik wil niet dat ik dadelijk dingen los maak en het niet meer in elkaar krijg.

Bovenaan Onderaan