Lekkere VRS

Dag,

Ik rijd sinds november 2011 in een heerlijke Octavia VRS. In het wat saaie grijs, maar who cares. De familie was niet eens met blauw en helemaal niet met geel. Zwart is ook zo cliche? Maar goed, de auto bevalt uitstekend en vooral de DSG bak is een droom. Op de teller al 240 gehaald bij de oosterburen. Stoelen perfect, had wel ook verwarming moeten nemen, erg koud leer in de winter. Sprinten vanaf het stoplicht is heerlijk, weinig auto's houden de Tsjech bij. Ben blij dat het geen Volkswagen is. Ben er nog geen tweede tegengekomen.
Al met al een tevreden skoda rijder.

sitechris

Donateur
Zag gisteren toevallig nog een blauwe station rijden. De Octavia RS is als goede wijn. Je ziet ze weinig, maar naarmate de jaren vorderen ga je ze steeds meer waarderen. Met name voorkant van de auto met al dat gaas en de LED-jes vind ik indrukwekkend. Enige minpunt van de RS vind ik dat hij tikje te braaf rijdt en klinkt. Maar dat is puur mijn eigen persoonlijke smaak. Als je een snelle reisauto wilt hebben is de Octavia RS ideaal. Hele volwassen, uitgebalanceerde auto! Veel plezier ermee. Ga je hem nog laten chippen? Zeker een aanrader!

LT83

Forumguru
Altijd leuk een RS erbij inderdaad!!! Is het een benzine of diesel uitvoering?
Misschien moeten we een keer een RS meeting organiseren......lijkt mij wel leuk een keer wat RSjes bij elkaar!!!!

foto (3).jpg foto (4).jpg foto (5).jpg Ja leuk, een meeting. Ik zie nooit een rs. Zat te twijfelen tussen Mercedes en deze en heb zeker geen spijt. Sterker nog ben blij met mijn keuze. Zal kijken hoe ik foto's kan uploaden. Het is een benzine, station, gezellige familieauto. Net dus uitgevonden, ha.

Mettes

Forumguru
Ja,de echte wolf in schaapskleren.
Een RS zoals hij moet zijn,onopvallend.
Lekker genieten ,bij stoplichtsprintjes,van de verwonderde blikken van niets vermoedende medeweggebruiker.
Was het mijn wagen,ik verwijderde ook nog de type-plaatjes.

LT83

Forumguru
Mooie foto's! Mijn ouders rijden een 1.8tsi in dezelfde kleur, begin de kleur steeds meer te waarderen! Als er meerdere RS rijders interesse hebben in een soort van mini-meeting moeten we dat maar eens organiseren.

Miez1

Forumguru
Een vriendje van mij is vorige week begonnen bij zijn nieuwe baas. Hij kreeg een voorloop auto, staat hij afgelopen donderdagavond voor de deur met zo'n RS:shocked:! Exact dezelfde kleur (denk ik, ben kleurendoof namelijk) en direct even een blokje om gemaakt. Wat me opviel is dat de auto een gespleten persoonlijkheid heeft, geciviliseerd rijden is makkelijk mogelijk maar als je je voet in het tapijt drukt dan veranderd het karakter totaal, echt een beest. De stoelen vond ik minder prettig, die irriteren op mijn heupen maar verder een fantastische auto!

Alles gute !

Miez

Inderdaad een heerlijke auto. Stoelen vind ik juist prettiger dan in mijn vorige auto een Mondeo 2,5 T. Die had echter een beter motorgeluid.

Zephir

Lid
Sterk: daar gaan slechts 0,05% van de andere bestuurders je mee herkennen als een krachtige wagen. Dat is voor mij ook de reden om voor een (zwarte) RS te gaan.

Knap ding! En zoooo praktisch...

Dank voor de mooie foto's. Lekker onopvallend en toch elegant en sportief.

Geeft me bevestiging dat ik de juiste keus heb gemaakt. Kun je wellicht ook een foto van het interieur plaatsen? Welke kleur heb je qua interieur?

Het (nieuwe) standaard interieur kun je terugvinden op http://www.skodaforum.nl/board/f45/besteld-octavia-rs-combi-race-blue-18165-2.html. Het oude interieur, met de grijze vlakken en de zilverkleurige inleg voor het dashboard, is in Nederland niet meer leverbaar. Je kunt ook vol leer bestellen.
Dank voor je reactie!

Zwart met rode VRS logo ziet er mooi uit. Op de skoda website bij de auto configurator is het VRS logo bij de RS-zwart veel minder mooi. Fijn te zien dat deze in het 'echt' mooi uitkomt.

Bovenaan Onderaan