Lekstroom...

Agent327

Forumguru
Beste mensen,

Al een poosje heb ik last van lekstroom en ik kom er niet achter waar dit vandaan komt.
Accu is in goede conditie, dynamo laadt goed op, heb op alle zekering amperge gemeten gemeten dat er 'ergens' stroom loopt maar ben niet in staat om uit te vinden waar precies.
Vandaag ben ik naar mijn NL garage in Haarlem geweest en deze heeft met zijn Bosch diagnose station de volgende melding op zijn display gekregen: 0414 'Schakelapparaat Kodering verkeerd'.
Hij kon mij niet vertellen welk schakelapparaat een verkeerde codering heeft, Hiervoor zou ik naar de dealer moeten.
Voordat ik dit ga doen wil ik hier vragen of de VCDS deskundigen hier hun licht op kunnen laten schijnen, Is met een VCDS uit te lezen welk schakelapparaat er precies verkeerd gecodeerd is?
IMAG0180.jpg

Zwapp

Forumguru
Is vermoedelijk wel te zien, heb je onlangs wat gewijzigd aan of in de auto, denk aan andere radio oid?

hemi24

Forumguru
Ik wordt al allergisch als ik zo'n melding zie...

Kodering is inderdaad verkeerd..!

Zonder fatsoenlijk diagnoseprogramma kom je zo weinig verder...

michelover

Forumguru
Misschien de antenne versterker van de radio die kapot is. Had ik een paar maanden geleden ook , trok heel langzaam mijn accu leeg.

Agent327

Forumguru
De wijzigingen die zijn aangebracht:
trekhaak met elektonica, ik weet niet of deze op de canbus is aangemeld, ik mag aannemen van wel (hoewel een aanname zeer gevaarlijk is)
Module stoelverwarming vervangen, de is niet aangemeld, ik weet ook niet of dit had gemoeten.

Diondk

Senior Member
Werkt er iets niet in je auto? In theorie kan elke module foutcode 0414 generen. Iemand met vcds kan je waarschijnlijk wel vertellen welke module de foutcode genereerd. Kwestie van even uitlaten lezen door iemand.

Succes!

hemi24

Forumguru
Dan zou het toch wel is die module van de stoelverwarming kunnen zijn die ze niet aangemeld hebben.

... of de aanname dat de trekhaak goed is ingeleerd is niet juist..!
Stoelverwarming hangt onder de verwarming en ventilatie [08] dacht ik?

Diondk

Senior Member
Ja moet 1 van die 2 zijn. De 0414 kan op elke module voorkomen. Raar dat bosch car service het niet kan zien.

Marcooctavia

Forumguru

Als je meer wil weten zou je langs moeten komen dan ik ik hem uitlezen.
Maar de stoel module is het niet omdat je deze al had en is vervangen.
Dus een stoelmudule was al aangemeld in je (Gateway).
Maar de trekhaak is later aangebracht begrijp ik.
Ik denk dat deze niet is aangemeld.

Maar ja op afstand is het moeilijk zo.

Marco.

Laatst bewerkt:

Marcooctavia

Forumguru
Bedoel je dat wanneer deze module na vervaninging niet opnieuw hoeft te worden aangemeld?
Je auto moet weten welke modules er zijn.
Dit soort modules meld je niet aan op serie nummer.
Airbag en gordelspanners wel.
Je had de module al en is alleen vervangen.
Maar ja zonder de computer aan de auto is alles moeilijk te beoordelen.

Marco.

hemi24

Forumguru
Met been dank aan Marco, lekstroom issue opgelost. Her bleekr dat de trehaakmodule niet op de canbus was aangemeld.
De fastfitter (in dit geval eleclerc) beschikt domweg niet over juiste apparatuur om 100% goed werk te leveren.
Hier mag een slotje op.

En blijkbaar dus ook niet over het fatsoen om dit bij oplevering te melden..?

EdK

Forumguru
De fastfitter (in dit geval eleclerc) beschikt domweg niet over juiste apparatuur om 100% goed werk te leveren.
Ach, zelfs officieele dealers hebben er problemen mee omdat ze niet weten hoe het moet, ondanks dat ze dure cursussen hebben gevolgd...:lezen::pieker:

Bovenaan Onderaan