Lendesteun stuk

Iets te enthousiast op de stoel geploft vanmorgen. Ik hoorde een krak en de lendesteun was weg.
Aangezien ik m'n lendesteun erg ben gaan waarderen, mis ik hem erg.
Weet iemand of dit te repareren is?
Of is de stoel vervangen een betere optie?

Ronnie

Forumguru
Iets te enthousiast op de stoel geploft vanmorgen. Ik hoorde een krak en de lendesteun was weg.

Rugleuning demonteren, bekleding verwijderen ,waarschijnlijk is het plaatje van het frame gebroken, even weer lassen, dan bekleding en schuim weer terugplaatsen, stoel monteren en klaar is kees!

Meestal de kabel, maar er is niets los te koop van een leuning, of zelf een kabel fabrieken of www.onderdelenlijn.nl

de dealer gaat er een reparatiesetje in zetten, schijnt nogal wat werk te zijn en dus prijzig (zijn stoelen van de sloop trouwens ook)
we wachten af...

roelos

Nieuw lid
de dealer gaat er een reparatiesetje in zetten, schijnt nogal wat werk te zijn en dus prijzig (zijn stoelen van de sloop trouwens ook)
we wachten af...

Weet je al meer? Ik heb hetzelfde probleem. Ben benieuwd hoe en of jij het al opgelost hebt.

dealer heeft er vandaag een ander ingezet, kost 220euro, maar zit weer heerlijk
er steken achter alleen wat spitse stukken ijzer tegen de bekleding, volgens mij zit het dus nog niet helemaal goed.
gezegd tegen de dealer, deze zal mij morgen terugbellen
ik wacht dus af.

Rick Blaine

Actief lid
Helaas, vanochtend was ook ik aan de beurt... *knak* :(
Kan iemand mij ook een beetje op weg helpen met het verwijderen van stoel en bekleding van de rugleuning? Ik heb dit wel eerder gedaan bij een Fiat maar hier gaat het toch wat anders. Ik kan niet zien hoe ik de stoel van de rails krijg, alles is afgedekt. Alvast bedankt voor de tips!

EdK

Forumguru
gewoon met rails los schroeven.
Dus 4 bouten losdraaien en je stoel is los

Mbt rugleuning kan ik je ook niet vertellen

Rick Blaine

Actief lid
Zoals ik al zei, er zijn geen bouten te zien. De rails zijn afgedekt en het lijkt alsof er 3 rails zijn; voor 1 en achter 2. Daarom hoop ik op tips van iemand die dit zelf al eens heeft gedaan bij een O1. Met een plaatje erbij zou helemaal mooi zijn, evenals een tipje hoe de plastic strips van de bekleding los te maken :)

Antera

Donateur
achterzijde zit een klein dopje. deze eruit wippen en daaronder zit een schroef (kruis) dan kan je de geleiderkappen naar achteren trekken en verwijderen.
Daarna voorzijde stoel de 2 moertje los draaien ( sleutel 13) en je schuift je stoel zo naar achteren eruit. Wel de stekkers los maken NADAT je de accu hebt
los gehaald.

Rick Blaine

Actief lid
Antera, dankjewel! Ik ga het binnenkort proberen. Maar eerst eens informeren of die reparatieset voor de lendesteun nog verkrijgbaar is bij de dealer...

Rick Blaine

Actief lid
Hoi Antera,
Dankjewel voor de informatie. En ook voor deze tekening! :) Kan ik deze set alleen bij de Skoda dealer bestellen of ook ergens online?

Rick Blaine

Actief lid
Nou, hij zit erin! Ben ongeveer 3 uur bezig geweest, met helpende hand van mijn moeder. Alleen werkt een stuk lastiger denk ik. Hartelijk dank voor jullie hulp en tips!
Helaas brak een scharnier van de klep van mijn middenarmsteun ook nog gisteren... bij Schaap en Bron in Joure maar een nieuwe gehaald (slik) en gemonteerd. Het komt allemaal lekker tegelijk. Enfin, hopelijk kan ik nu weer even vooruit :-)

Bovenaan Onderaan