LET OP met spatlappen!

Tallguy

Forumguru
Als je spatlappen hebt gemonteerd of laten monteren, haal die dan even aan de voorkant van je auto los en check de lak even waar het plastic van de spatlap over je lak heeft gezeten. Ik ben erachter gekomen dat daar vuil tussen kan zitten wat als een schuurmiddel je blanke lak wegschuurt :icon_smile_dead:

Is het nog niet zover bij jouw auto, monteer dan desnoods iets van een plastic plaklaagje over je lak voordat je de spatlap weer terug plaatst....dat kan dan wellicht als bescherming dienen voor je laklaag.

Dit geldt denk ik niet alleen voor de Yeti spatlappen, maar voor alle modellen.

turboturbo

Forumguru
Prima waarschuwing! Zou je eigenlijk net zo'n stukkie plastic moeten hebben als wat op de bumper zit waar de grille van de motorkap de bumper raakt bij het dichtklappen van de motorklep, en ik dacht ook dat het op de achterbumper onder de achterklep zit. Dat beschermt redelijk!

Chatslet

Forumguru
Thnx, zat wel te denken over spatlappen op de nog te leveren Faab. Dat wordt dus even een stevig stuk plakplastig er tussen plakken. Want inderdaad, als daar tussen rommel kan komen die de lak beschadigs dan kan daar dus ook strooizout komen en is de boel na een paar jaar flink verroest terwijl het nou juist precies de bedoeling van spatlappen is om dat tegen te gaan.

Cordoba

Forumguru
Misschien is de nieuwe 'haarlemmer olie' oftewel Plasti dip uit de spuitbus in transparante versie een oplossing?

s-line

Forumguru
Het beste wat je kunt doen is,transparante steenslag folie halen,in model knippen (wel iets ruimer als de spatlap zelf)er op plakken, en dan de spatlap monteren.
gr.

Tallguy

Forumguru
Wat mij persoonlijk tegenvalt is dat Skoda niet zelf met een oplossing kwa om het te voorkomen. Daar had iemand op het R&D department kunnen bedenken dat het misschien handig zou zijn om eenb stukkie plakplastic mee te leveren met de set.

EdK

Forumguru
Maar hoe erg was de lak nu door het vuil tussen de spatborden aangetast ?
Toevallig nog een paar foto's er van gemaakt ?

Bovenaan Onderaan