Letters in Maxidot

mmarechal

Actief lid
Hallo, ik dacht dat ik met mijn vorige O2 al aardig bekend was met de Octavia, maar had hierin nog geen Maxidot, nu dus wel:baby012:. Nu ik mijn nieuwe auto dan ook een paar dagen heb, komen er wat vragen naar boven. Veel staat natuurlijk in het instructie boekje, maar niet alles volgens mij. Ook in het forum hier kan ik op het volgende niet zo snel een antwoord vinden. Wat volgens mij nieuw is als informatie op het Maxidot display is advies voor schakel momenten om economisch te rijden. O.a. hiervoor is een extra boekje toegevoegd aan het instructieboekje. Er wordt nu aangegeven, bovenin het maxidot scherm, in welke versnelling je rijdt en wanneer overschakelen gewenst is, komt er een pijltje naast te staan, heel handig. Tevens wordt nu aangegeven wanneer je een constante snelheid rijdt, in welke versnelling je het beste kan rijden. Dit is dus duidelijk. Links naast deze aanduiding, worden er letters aangegeven. weet iemand wat deze letters inhouden, dit kan ik dus in het boekje nergens terug vinden. Voor de volledigheid, ik heb een 1.2TSI met handgeschakelde versnellingsbak.

mmarechal

Actief lid
:worshippy: .... zou het zo simpel zijn, ik denk inderdaad dat je gelijk hebt! Dat ik daar nog niet aan had gedacht :blush: en dat terwijl ik al jaren TomTom gebruik, met kompas....

bedankt!

Ik zocht via google nog een fotootje van het maxidot in actie tijdens het rijden maar kon het niet vinden.

Eenvoudig voorbeeld:
IMG_1902.jpg

Hier ook nog wat voorbeelden: http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?t=7954

mmarechal

Actief lid
Het display is dus volgens mij iets vernieuwd, er wordt nu dus ook informatie gegeven over de stand van de versnelling e.d. Volgens mij is dit erg recent erin gekomen, ook omdat hier in het boekje niet erg veel informatie over staat vermeld.

Klopt, ik heb dat ook, volgens mij wordt nu met een pijl het omhoog- of omlaagschakelen aangegeven, met een cijfer de beste versnelling, een klokje en een kompas maken de regel vol.

Mooie foto van dat maxidot :D
Hoe heb je dat gegoogled ?

Ik wist dat het van een forummember was :)

Ik dacht met maxidot skoda en dan nl-talig op afbeeldingen, kwam op een photobucket album uit, en heb daar vandaan de directe fotolink hier geplaatst.

Duidelijk genoeg?

hemi24

Forumguru
Het display is dus volgens mij iets vernieuwd, er wordt nu dus ook informatie gegeven over de stand van de versnelling e.d. Volgens mij is dit erg recent erin gekomen, ook omdat hier in het boekje niet erg veel informatie over staat vermeld.

Valt mee, mijn O2 is van eind augustus '09 en die heeft het schakeladvies al: staat rechtsbovenin naast de klok.
Indien geen advies een stip met daarachter de huidige versnelling;
Bij advies voor opschakelen een pijl omhoog met de gewenste versnelling;
Bij advies voor terugschakelen een pijl omlaag met de gewenste versnelling;

Het getoonde beeld is natuurlijk afhankelijk van de gekozen weergave en uitrusting:
- MFD (Boordcomputer);
- Audio;
- Navigation;
- Phone;
- Vehicle Status (indien melding aanwezig);
- Setup (<5kn/h);

Voor wat plaatjes: http://img413.imageshack.us/i/18062009089.jpg/
(als ik me niet vergis een VW TDI met DSG)

mmarechal

Actief lid
al zeker sinds juli / augustus dus. wel vreemd dat er dan nog zo weinig informatie in het boekje staat en dan staat het dus eigenlijk nog steeds vermeld in een losse bijlage... maar goed, zo komen we ook achter alle informatie en is nog gezelliger ook natuurlijk. :koffie:

mmarechal

Actief lid
Wat er op de foto's te zien is, dat waren de letters inderdaad. Het zijn dus inderdaad letters welke de rijrichting aangeven. Mijn vrouw had zoiets, waar is dat nou weer nuttig voor.... ;), maar ik vind het wel grappig.

Bovenaan Onderaan