Letters op Yeti

Het is me opgevallen dat niet op alle Yetis de zelfde letters staan mijn wagen een 1.4 TSI Ambition.
BV: TSI Yeti
Zijn er die de letters verwijderen of wat staat er op een andere versie en is er verschil tussen de landen.

Je kunt er voor kiezen wat erop komt te staan (natuurlijk alleen dat wat er onder de motorkap zit). Kwestie van aanvinken. In de praktijk doet de dealer dat voor jou. Dat kun je terugvinden in onder anderen de configurator. Wat de "Hollanders" bijzonder moet aanspreken, 'tis een gratis extra voor € 0,00!
Achteraf kun je de letters wel verwijderen, maar dan gaan ze meestal stuk en kun je ze er niet weer op plakken....

OuweHippie

Senior Member
Op mij Yeti staat rechts.... Yeti.

Ik heb ze ook al gezien met links:
TSI in chroom
TS in chroom en I in het rood
al of niet in combinatie met 4X4
en heel veel met helemaal niets

Voor de liefhebbers van dit soort flauwekul zijn er in de handel en op Ebay losse chromen letters te koop waarmee je je eigen type aanduiding kunt maken.

VR6 3,2 GTi Deluxe bijvoorbeeld. Niet Skodarijders zullen je bewonderend nakijken.

Canon-Eye

Forumguru
en kun je ze er niet weer op plakken
En waarom zou je dát dan willen, als je ze er eerst (naar ik aanneem bij vol bewustzijn) vanaf hebt gehaald?

Ik rij zelf al 30+ jaar zonder welke aanduiding dan ook op de kont - alleen het centrale merklogo is ruim voldoende. De rest zit alleen maar in de weg bij het wassen, er blijft altijd vuil tussen zitten en je zeem blijft eraan hangen.

[OFF TOPIC]Er zijn maar 2 merken waar ik van weet die als de kippen die chromen lettertjes kopen. Mercedes met AMG rommel en BMW met hun M rommel. En dan heb je nog de kanslozen... Zag onlangs nog een golfje rondrijden met zo'n chromen 'Turbo' sticker van een Porsche. Ja hoor! :super:[/OFF TOPIC]

Ik denk dat je keuze hebt tussen 'geen' of 'wel' bij de configurator. Ik wist niet dat er zo'n verschil was, maar ik hou het in de gaten.

Canon-Eye

Forumguru
@Kyomity: Bodybuilding bestaat ook - sommige mensen houden ervan om te laten zien hoe stoer ze zijn - of hadden willen zijn...
Gedoe met die type-aanduidingen ligt een beetje op hetzelfde vlak.

Mag van mij, hoor. Als ik maar niet hoef.

Na wat googlen vond ik vooral 'Yeti' rechts en 'TSI 4x4' links.

@Canon-Eye: ben dezelfde mening toebedeeld. Liever niks op m'n wagen. Kleine 'anekdote': Had vroeger een 1.4 16V. M'n broer had de V verhangen. Dolle pret :xyxthumbs:.

ActivePlus

Nieuw lid
Kijk maar eens goed op de afbeeldingen van de benzine versies. Een Yeti 1.2 heeft alleen de aanduiding Yeti, een 1.4 heeft standaard de aanduiding Yeti en TSI (rode I heb ik nog niet gezien, wel gebruikelijk bij VW) en een 1.8 heeft Yeti en 4x4. Volgens mij is dit de standaard bestickering zoals ze van de fabriek komen.

'TSI 4x4' links en 'Yeti' rechts met rode I en rode x: skoda-yeti-rear.jpg
Eigenlijk nog geen een gevonden via google zonder rode i en rode x. Wel veel zonder aanduiding 'yeti' of motorgegevens.

Net -dom- gemerkt dat het TDI is met een rode I, niet TSI dus, maar TSI's vind ik precies niet via google :/.

Scratch that:
Skoda-Yeti-SUV-4.JPG

ActivePlus

Nieuw lid
Mijn reactie was niet geheel volledig, de 1.8 TSI heeft inderdaad een rode I en een rode X tussen 4x4. Volgens mij is er echter geen rode I bij de 1.4 versies. De TDI's laat ik buiten beschouwing. Kijk maar bij de occasions, daar zie je alleen TSI (in zilver) op de achterklep bij de 1.4. Het heeft dus niets te maken met het uitrustingsniveau. IK heb een 1.4 Active Plus en die heeft wel de aanduiding TSI. Verder is het wat mij betreft aan een ieder persoonlijk of men de letters er wel of niet op wil hebben.

Met de haardroger erop tot de lijm warm is, en dan zachtjes ervan trekken. Kan zijn dat het je wat tijd kost, maar lukken zal het.
Toch nog even waarschuwen dat hoe ouder de wagen is, of toch hoe langer de stickers/letters op je wagen hebben geplakt, hoe meer kans er is dat je het verschil ziet in kleur/clearcoat op je wagen door aantasting van vanalles en nog wat.

RDE

Lid
Bij de TSI's:
De 1.2 heeft geen letters
De 1.4 heeft TSI in chroom
De 1.8 heeft TS in chroom en een rode I

Bij de TDI's:
De 110pk heeft TDI in chroom
De 140pk heeft TD in chroom en een rode I
De 170pk heeft T in chroom en rode DI

Bij 4x4 is de x altijd rood

De 1.6 TDI heeft de toevoeging greenline