MacManiac78

Forumguru
Je auto openen met je brein! Jep, het werkt ECHT.

Ga op een afstand staan waarop je remote NIET meer werkt. Laat andere mensen dit ook testen. Houdt je remote nu tegen je hoofd en zeg HARDOP "OPEN" of "SLUIT" (Niet dat dit nodig is, maar dit maakt het leuker.) Druk nu op de toets OPEN of SLUIT en zie je auto reageren op je brein!!

De wetenschappelijke verklaring hierachter is dat een watermassa de EMP (Electro Magnetische Puls) versterkt. En omdat je brein >95% vloeistof bevat, kan jij nu dus met je BREIN je auto op grote afstanden openen en sluiten!

Captain Hook

Forumguru
Tuurlijk...:maakmegek: kom d'r maar in met alle grappen en grollen over waterhoofden, zaagselkoppen en leeghoofden... :tegek:
En het begrip EMP wordt ook weer helemaal uit z'n verband getrokken... :fool: net alsof de AB van je portiervergrendeling een EMP zou opwekken... 't Is niet te hopen...

Zucht, en zo plempen we het interpret vol met nog meer onzin. :koffie:

BTW: ben blij dat mijn brein niet voor >95% uit vloeistof bestaat. :lezen:

MacManiac78

Forumguru
Mmmm geen EMP indd.... 434mhz. Verder zou ik zeggen: Probeer maar.... waterhoofd... of zaagselkop... ach. Misschien is het inderdaad wel DE manier om een leeghoofd te ontdekken.:laugh:

turboturbo

Forumguru
Heeft het er niet gewoon mee te maken dat de sleutel wat hoger vasthouden (hoogte hoofd) resulteert in een iets beter bereik van de zender?

Migliore

Senior Member
Heeft het er niet gewoon mee te maken dat de sleutel wat hoger vasthouden (hoogte hoofd) resulteert in een iets beter bereik van de zender?

Nee, werkt echt! Doe dit al Jaren zo als ik op grote afstand van de auto sta...
Een kennis van mij attendeerde me er eens op en zei dat je hooft als een sort "versterker" werkt... Ik dacht dat hij me in de zeik aant nemen was... Maar werkte echt.

Captain Hook

Forumguru
Ik denk eerder dat je 't letterlijk moet nemen...dat in de zeik nemen... :deuk:

Een volle blaas bevat nog veel meer vloeistof; volgens de eerdere (volkomen wetenschappelijk onderbouwde :maakmegek:) redenering zou het dus veel effectiever zijn om de AB ter hoogte van je blaas te houden. M.a.w. net onder je navel. ;)
(?)Hoezo onderbuik gevoel. :D

MacManiac78

Forumguru
@Captain Hook dat zal vast ook lukken. Maar..... heb je daadwerkelijk zo weinig vertrouwen, neem je zo weinig zaken serieus, ook zonder waarheidvinding of zit je te dollen? Misschien moet je je hoofd of bij jou je volle blaas toch eens uitproberen.

Joske

Forumguru
ik heb het daadwerkelijk ook getest (ooit een keer vanop een dak) en "gewoon" ging de auto niet van slot, met op het hoofd te houden ging ie wel van/op slot. Ik denk dat je het eerder als versterker moet zien. Maar dat het werkt, is zeker een feit :thumbsup:

peterrapid

Forumguru
Ben mij hier dat visueel aan het voorstellen dat jullie allemaal op een rijtje staan met die sleutel op jullie hoofd, ogen gesloten en dan nog een of ander geluid aan het maken zijn om jullie deur open te krijgen ... Jullie begrijpen dat ik gewoon krom lig van het lachen :deuk::deuk::deuk::deuk::deuk::deuk::deuk::deuk::deuk:

Captain Hook

Forumguru
De TS begint met termen als EMP en wetenschappelijke verklaring te gebruiken. En da's prima, maar dan moet het geen onzin zijn...
Het meest stuitende is eigenlijk de openingszin "Je auto openen met je brein"! Dat zou in principe zelfs mogelijk zijn, maar dan op een heel andere wijze.

Vervolgens wordt er ook nog een frequentie van 434 milliHertz genoemd, terwijl de meeste AB's van automobielen rond de 434MegaHertz werken. Een verschil van slechts een factor duizendmiljoen...ach kleinigheidje...;)

Dan zijn er ook nog diegenen die denken dat het menselijk lichaam (of delen daarvan) elektromagnetische golven zou versterken, bundelen en/of reflecteren. Dat kan in principe wel, maar dan zul je in ieder geval redelijk in de buurt van de golflengtes van de gebruikte signaalbron moeten zitten.
De golflengte van een 434MHz signaal bedraagt ca. 69cm. Gelukkig is mijn hoofd niet zo groot...

Daarom kan ik het niet serieus nemen :koffie: als er allerlei onwetenschappelijke uitingen gedaan worden. Ik neem de wetenschap serieus! Als anderen dat ook zouden doen... :pieker:
Jullie begrijpen dat ik gewoon krom lig van het lachen :deuk::deuk::deuk::deuk::deuk::deuk::deuk::deuk::deuk:

Maar ja, als meneer Clarkson het ook zegt, dan moet het wel waar zijn...

Leesvoer:
https://www.physicsforums.com/threads/remote-control-head-further-distance.87571/
Een antwoord wat enigszins in de buurt komt:
One of the main components of any radio tuner is called the "LC Tank" or "LC circuit". http://en.wikipedia.org/wiki/LC_circuit It's a very simple circuit and the frequency it resonates to (is tuned to) is given by: f = 1/(2*pi(sqrt(LC))) You can't really have much effect on "L" the unless you come into direct contact with the circuit. "C" however is the capacitance and will be affected by conductive bodies close to it. Proximity relationship is exponential... that is 1" away is far more of an effect that twice the effect from 2" away. So as your body comes into contact with the plastic body of the fob the value of C has now changed. This effect is often experienced in a noticeable way when trying to tune a radio to a weak signal. Every time you get it just right you move your hand away and it goes out of tune. You can often beat this problem by tuning the radio slightly off station... when you remove your hand it will detune it to the right frequency. Engineers who manufacture these fobs will make them slightly detuned knowing you need to put your hand into contact to operate it. Putting it close to the mass of your body, your head or your torso, increases this effect thus increasing range.

Reference https://www.physicsforums.com/threads/remote-control-head-further-distance.87571/

Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
Ik ben wel tot op zekere hoogte geïnteresseerd in de wetenschappelijke verklaring - maar de praktische bruikbaarheid staat voorop. Dat die er is, heb ik meer dan eens proefondervindelijk mogen vaststellen.

Typische situatie: ik parkeer de auto, we stappen uit en lopen al pratende weg van de auto. Na enige tijd (met de auto nog in het zicht) bedenk ik me opeens: "Verrek, heb ik 'm nou op slot gezet of niet?"
Om aan mijn twijfel een einde te maken steek ik de afstandbediening in de lucht en druk op "sluiten". Als de auto dan niet terugknippert, hou ik de afstandbediening tegen mijn slaap en druk nogmaals - en dan blijkt de auto het signaal doorgaans wél te ontvangen, getuige het knipperen. (Zo niet, dan moet ik wel eens een klein stukje teruglopen.)

De eerste keer dat ik op deze mogelijkheid werd gewezen dateert overigens nog uit mijn "VW Polo tijd", en die reed ik van 1995 tot 2002.
Dus inderdaad: een stokoud trucje... :pardon:

Berry1912

Forumguru
Kan me voorstellen dat als je ietwat 'opgewonden' bent je dan wel beter bereik heb ivm de antenna. Het hoofd verhaal gaat er bij mij niet in maar er zal ongetwijfeld iemand zich afvragen wat ik morgen aan het doen ben met de AB tegen mn hoofd.;)

Captain Hook

Forumguru
FYI:

mhz = milliHertz
MHz = megaHertz
Scheelt een factor duizend miljoen... :lezen:

Fijn dat het werkt met je hoofd als elektromagnetische reflector. :yeah:

Bovenaan Onderaan