leuker dan de achtbaan

Dolf

Actief lid
Hallo heb weer genoten, ben terug gekomen uit neuss (duitsland) en heb de laatste 70KM kunnen planken. Leuk hoor dat zelfs de BMW je niet meer voorbij
komt, maar lekker achter je aan gaat rijden.
Alleen ......en dat doe ik wel, laat ik de snelheid wat zakken als ik een hoop vrachtverkeer en personenauto's zie.
Datwas weer mijn geluk want een oudere heer (bleek later)
zetten zijn knipperlicht aan en kwam gelijk naar links.
dan moet je toch wel echt in de ijzers, en ik moet zeggen ben
er niet echt tevreden over.

Dit ging met een gang(etje) van 225 op de teller.
Heelaas deed mijn pda navigatie het niet dus weet ik niet wat de snelheid echt was, wat ik wel weet dat het weer ff kicken was.

Octaviarijder

Actief lid
Lekker man, af en toe even flink blazen. Ik ga over 6 weken weer richting onze oosterburen en ga dan eindelijk eens de top van mijn O1 uitproberen.

SkodaMan

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Dolf</font><hr />
Dat was weer mijn geluk want een oudere heer (bleek later) zetten zijn knipperlicht aan en kwam gelijk naar links.

[/ QUOTE ]

Zeker een Nederlander! /forum/images/graemlins/1884.gif

Pim

Lid
Nee, het is een Nederlander die vanaf Neuss met 225 per uur naar de grens raast.
Dat laten zakken van de snelheid was niet jou geluk, maar zijn geluk.

DJNeO

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Pim</font><hr />

Nee, het is een Nederlander die vanaf Neuss met 225 per uur naar de grens raast.

[/ QUOTE ]

Toch ook zeker het geluk van dolf, je wilt toch niet je mooie octi in de poeier zien... dan zal je toch bijna een hartverzakking krijgen als skoda liefhebber!! /forum/images/graemlins/407.gif

Dolf

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Pim</font><hr />

[/ QUOTE ]

Kijken en anticiperen???? ook als je niet zo hard rijd,
en inderdaad zijn geluk dat ik wel situatie zo bekeek en mijn snelheid had aangepast zodat ik kon remmen??????
dus inderdaad zijn geluk

Dolf

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Timothee</font><hr />

Je zegt dat je niet echt tevreden bent met de remmen?

[/ QUOTE ]Ja had wat voelt een beetje week aan,
heb het gevoel van gaan we het redden of niet.
Heb ik bij vorige auto's niet zo gehad.
(Maar die gingen ook niet zo snel) /forum/images/graemlins/smile.gif

Matra_Murena

Actief lid
Ben ook net uit Duitsland terug, maar door de winterbanden de snelheid maar tot 170 beperkt /forum/images/graemlins/frown.gif

Van de zomer beter! Remmen vind ik trouwens Top! Hiervoor Golf IV gehad, remmen ook goed, reed iets langzamer als de Octi trouwens. Vorige zomer terug uit Zweden door Duitsland ook 220 op de teller en een keer flink moeten remmen, maar zonder probleem... Dat weke gevoel vind ik juist prettig. Je hebt ook wagens waar het of vol remmen of niets is, de Octavia vind ik wat meer gevoel hebben in het rempedaal, als je hem flink intrapt sta je meteen stil, maar doseren kan gelukkig ook.

Als eerste autotje had ik een Alfa 33 1.5, die reed in Duitsland ook 220 op de teller (toen was de teller op) en die remde wel iets minder goed moet ik zeggen.

LenK

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Matra_Murena</font><hr />
Remmen vind ik trouwens Top!

[/ QUOTE ]
Tov mijn O1 zijn de remmen ook VEEL beter!

Laus

Actief lid
bij het remmen vanaf een dergelijke snelheid moet je idd nogal uitkijken dat je grip houdt. ABS doet er dan nog wel toe maar dat valt ook tegen. Met name de achterkant wil gewoon een willekeurige kant op. Als je met 200 ofzo het gas plotseling loslaat, dan merk je ook dat de achterkant weg wil.

Matra_Murena

Actief lid
Ook ik heb stevig moeten remmen vanaf de 200 omdat een vrachtwagen op een vrijwel lege snelweg midden in de nacht het nodig vond om te gaan slingeren. (slaapgebrek misschien?) en het viel me op dat de Octavia ten opzichte van mijn vorige Golf een geheel rechte lijn hield. Niks geen tegensturen voor uitbrekende kont of plotseling van richting veranderende voorsteven. Wat dat betreft niets dan lof over het rijgedrag van de Octavia!

___JC___

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: LenK</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Matra_Murena</font><hr />
Remmen vind ik trouwens Top!

[/ QUOTE ]
Tov mijn O1 zijn de remmen ook VEEL beter!

[/ QUOTE ]

Ik vond mijn O1 RS veel beter remmen dan mijn huidige O2. Maar ja die had een fantastisch setje Brembo's.

ougie

Forumguru
/forum/images/graemlins/uitlachen.gifBAS, nieuw skado van Skoda. /forum/images/graemlins/yeah.gif /forum/images/graemlins/489.gif /forum/images/graemlins/yeah.gif /forum/images/graemlins/489.gif
Gho wat ben ik leuk. /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif

Bovenaan Onderaan