Levensduur Skoda Octavia 1.0 TSI (2016)

HarmJan1990

Nieuw lid
Goedemorgen,

Ik heb in het verleden altijd in diesel auto's gereden maar ben nu op zoek naar een benzine versie.
Heeft iemand een idee hoeveel kilometers deze motoren meegaan?

Bij diesel weet ik dat 300.000 of nog meer geen probleem zijn maar bij benzinemotoren heb ik geen referentiekader.
Heeft iemand hier meer info over?

Groet,

Harm Jan
 

Tees

Donateur
Welkom hier! Velen waarderen het als je je even voorstelt in de Meet en Greet!

Hedendaagse (benzine)motoren kunnen prima naar de 2 ton gereden worden, en de 1.0 TSI is een betrouwbaar blok. 3 ton kan ook, maar de vraag is meer hoeveel geld de eigenaar nog bereid is om erin te stoppen als er een (groter) probleem is. De meesten kiezen sneller voor een nieuwe auto bij die km-stand.
 
Laatst bewerkt:

Captain Hook

Forumguru
Nou, of die problemen zo 'enigst' zijn weet ik niet. :koffie:

Maar wat dacht je van alle andere slijtageonderdelen?
Ophanging, hele aandrijflijn, elektronica, stuurinrichting, brandstofsysteem, alles wat met vloeistoffen te maken heeft. En zo kunnen we nog wel ff doorgaan...
 

Tees

Donateur
Als je een solide lange-termijn-auto wilt, zou ik voor een handgeschakelde gaan. De DSG7 heeft helaas vrij veel slijtageproblemen. Maar er kunnen natuurlijk heel goede andere redenen zijn om wel voor een DSG te gaan
 

Raoul Skoda

Actief lid
'Bij diesel weet ik dat 300.000 of nog meer geen probleem zijn', dat zijn uitspraken die ik regelmatig hoor, maar dat is NOOIT mijn ervaring geweest met de VAG diesels (6x) die ik gereden heb. Ja, het blok zelf blijft in orde, maar vervolgens gaan de turbo, verstuiverrs, EGR-koeler, waterpomp, VLIEGWIEL (grrrr), etc wel kapot. En dit zijn doorgaans geen zaken die je voor een paar tientjes kan laten maken.

Mijn (ongevraagde) advies: blijf inderdaad bij de DSG-7 weg, dit heb ik ook bewust gedaan. Een auto met DSG rijden zal ongetwijfeld heerlijk zijn, maar ik lees niet veel goeds over deze bak. De DSG-6 daarintegen ... maar deze is helaas niet gekoppeld aan een 1.0 TSI voor zover ik weet :(.

Ik ben blij dat ik nu een 1.0 TSI rij, ik ben heel erg benieuwd hoe en of deze het vol gaat houden en wanneer mijn eerste walnutblasting van het inlaattraject ingepland kan worden :D.
 

HarmJan1990

Nieuw lid
Wij hebben de diesels sinds 2006 gebruikt als taxi's. Meerdere hebben de 300.000 gehaald met inderdaad het nodige onderhoud maar verder geen probleem. Een Skoda Superb 1.6 Diesel heeft de 450.000 gehaald en is toen rijdend verkocht.

Ik beweer ook niet dat de auto's dit soort kilometerstanden halen zonder verder onderhoud maar uit ervaring weet ik dat het betrouwbare auto's zijn en als je ze goed onderhoud door elke 20.000 kilometer een beurt te doen ze het prima volhouden.

Ik heb ook 100.000 kilometer met een DSG 7 gereden en toen moest de droge koppeling vervangen worden, de auto zelf had toen 200.00 gelopen. Naar mijn idee is dit niet echt een probleem.
 

tim_j

Forumguru
Ik lees hier op het forum dat een dsg(7) prima is als je er tuning op toe past. De oorzaken van snel slijten worden dan aangepakt.
 
Bovenaan Onderaan