Levertijd Boordnetmodule

Dieuwert

Nieuw lid
De knipperlichten van mijn Skoda Fabia Combi blijven continu branden, ook als de sleutel uit het contact is. De auto is naar de garage gebracht en de boordmodule is de oorzaak van het probleem.

Het echt probleem blijkt echter de levering van een nieuwe module. Na anderhalve maand wachten krijgen we te horen dat het nog ruim 2 maanden gaat duren voordat de nieuwe module er is. De auto staat niet bij een officiele dealer. Nu heb ik geprobeerd contact te leggen met Skoda Nederland om dit aan te kaarten. Echter doen zij vooral alles om die auto naar een officiele dealer te krijgen en vooral niets om mijn vraag te beantwoorden. Vandaar dat ik het hier probeer. Heeft iemand hier een recente ervaring met de levertijd van een boordnetmodule (of andere (elektronische) onderdelen)? Kloppen deze levertijden en is er een manier om sneller aan een nieuwe boordnetmodule te komen?

Canon-Eye

Forumguru
Onderdelenlijn.nl of vergelijkbaar misschien?
Dan is hij niet nieuw - maar het gaat erom dat het werkt (al is het maar ter overbrugging van de wachttijd...).

Tees

Donateur
Dan is t wel belangrijk dat de BCM uit een auto komt met exact dezelfde opties, anders gaan er dingen mis. Er zijn wel dingen achteraf te coderen, maar dat is zo makkelijk nog niet als je niet de originele codering hebt.

Cordoba

Forumguru
Als het knipperrelais kapot is heb je precies hetzelfde verschijnsel, alleen bij de sleutel uit het contact gaan dan de knipperlichten uit. Bij de Fabia I zat die direct achter de schakelaar in het dashboard. Ik denk dat je knipperlichtschakelaar met relais kapot is, en dat ie bij kapot is gegaan toen de alarmlichten aangedrukt stonden (en niet meer uit te zetten, behalve door de zekering te verwijderen).

Ik zou een andere alarmlichtschakelaar plaatsen en eens kijken wat er gebeurt, grote kans dat het dan is opgelost. Blijkbaar is bij de bijscholing voor de monteurs de BCM weer eens behandeld, dan gaan er (volgens de monteurs) altijd een heleboel kapot.

Bovenaan Onderaan