Levertijd ivm belastingwijziging na 1 Juli

arjants

Nieuw lid
De leasmij heeft gisteren geprobeerd om een Skoda Octavia Combi Ambition Businessline 1.2 DSG te bestellen.
Qua levertijd gaan ze het waarschijnlijk niet redden om voor 1 Juli geleverd te krijgen, een vereiste voor mij om voor dit model te kiezen.
Is de levertijd op dit moment echt zo lang?

Bakkertje

Forumguru
Een belletje met de dealer en dan weet je het ;)

Met DSG staan er geen op voorraad, dus dat gaat je ook niet helpen. Een collega van me heeft in z'n contract op laten nemen dat hij zijn nieuwe auto voor 1 juli in ontvangst neemt en dat het contract anders ontbonden word. Dat is natuurlijk een 1-2-tje tussen leasemaatschappij en de dealer.

p.s. er staat nog wel een hatchback in platin grey met 1.2 en ddsg op voorraad:
  • Kleur:Platin Grey Metallic (2G2G) Afdrukken
  • Bekleding:Onyx Bekleding (CS)
  • Brandstof:Benzine
  • Energielabel:A
  • CO2 Emissie:136 g/km
  • Bijtelling:20%
  • Meeruitvoeringen:
    • Ruitenwisser Achterruit (8M1)
    • Connect Pakket (CNO)
    • El. Raambediening Achter (PH4)
    • Lm-Velg 16 Inch Crateris (PJ2)
    • Audio Pack Plus (+4 Speakers) (RA0)

arjants

Nieuw lid
Erg bedankt voor je reactie Bakkertje, dit is zelfs ongeveer de versie die ik op de bestellijst gezet had alleen zonder de donkere ramen :)
Misschien dat daar wel een mouw aan te passen is, anders heb ik de mogelijkheid gekregen om een jong gebruikte te kiezen.
Blijf 4 maand levertijd wel veel vinden voor een auto :tongue:

Bakkertje

Forumguru
Bij de 2 nieuwe Skoda's die ik tot nu toe besteld heb is altijd aangegeven dat er een levertijd is van 8 a 10 weken. (en die zijn allebei eerder gekomen..) Maar ja, ik heb helaas nooit de luxe gehad om een uitvoering met DSS te kunnen kiezen. Dus wellicht dat daar wat extra levertijd mee gemoeid is?

Ik weet niet precies wat de nieuwe eisen zijn te naanzien van de CO2 uitstoot, maar ik gok dat er snel modellen gaan komen die daar aan voldoen.

Die donkere ramen kun je overigens oplossen met Sunny Boys, werken net zo goed, misschien zelfs wel beter! Maar ja, die op voorraad is geen Combi maar een hatchback..

Prutser

Nieuw lid
afgelopen vrijdag mijn nieuwe skoda octavia combi besteld, en volgens verschillende dealers is het geen probleem om voor 1 juli te leveren.

is trouwens wel onderdeel van het bestelcontract, indien de auto niet geleverd kan worden voor 1 juli de koop niet door gaat

MarcoO2

Forumguru
OK, dat heb je expliciet zo in het contract op laten nemen begrijp ik. Anders hang je alsnog.

In de nieuwste Autovisie staat overigens een goed artikel over dit onderwerp.

Prutser

Nieuw lid
Staat in het bestelcontract met de leasemaatschappij, die hebben aardig rond moeten bellen om een dealer te vinden die de levering voor 1 juli wou garanderen.

Prutser

Nieuw lid
Zojuist bericht van de leasemaatschappij gehad, verwachte leverdatum is 15-06-2012.

Dus het zou goed moeten komen..

arjants

Nieuw lid
Ik heb er toch maar niet op gegokt en ben voor een handgeschakelde versie gegaan.
Mocht er toch vertraging optreden tijdens de productie dan zou me dat 2000,- schelen over 4 jaar gezien.

Nu een Skoda Octavia Combi Elegance 1.2 TSI besteld met
- Sportpakket Dynamic
- MDI
- Sunset
- Dubbele bodem in kofferbak
- 17" Pallas
- Kleur Platin Grey
- Via ebay: Hondenrek en kofferbakbekleding rondom

Qua levertijd ongeveer 8 weken, ruim op tijd :)

redfoxert

Senior Member
Ik heb er toch maar niet op gegokt en ben voor een handgeschakelde versie gegaan.
Mocht er toch vertraging optreden tijdens de productie dan zou me dat 2000,- schelen over 4 jaar gezien.

Nu een Skoda Octavia Combi Elegance 1.2 TSI besteld met
- Sportpakket Dynamic
- MDI
- Sunset
- Dubbele bodem in kofferbak
- 17" Pallas
- Kleur Platin Grey
- Via ebay: Hondenrek en kofferbakbekleding rondom

Qua levertijd ongeveer 8 weken, ruim op tijd :)

Als het goed is krijg ik deze of komende week de bestelbevestiging binnen voor mijn Elegance Businessline 1.4TSI combi. Ik vroeg me af wat ik me bij die kofferbakbekleding rondom moet voorstellen en waar je die besteld hebt. Kan wel eens handig zijn ivm onze Deense Dog die vaak mee op stap wil :)

Bovenaan Onderaan