levertijd O2 combi 1,6 tdi DSG businesline

schemlie

Nieuw lid
:ahum: wie o wie weet de leverijd ongeveer van een bestelde O2, dealer verteld mij 12 tot 16 weken!!!???? erg lang toch???

wil mijn verot focus 1,6 TDCI kwijt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ciao:super::super::super:

Wasmachineman

Forumguru
Mijn O2 1.6 tdi dsg elegance businessline is in mei besteld en wordt september afgeleverd. 3 weken fabrieksvakantie zit er tussen. En bij mij wordt er nog nog wel het een en ander aangebouwd anders had ik hem vorige week al kunnen hebben. Als hij nu besteld is dan krijg je hem pas 2 januari 2011 waarschijnlijk. Leasewagen toch??!! Misschien een voorraad auto anders of is die er niet in dsg?

Wasmachineman

Forumguru
Ook bij een auto van de zaak kijken ze wanneer hij op naam wordt gezet. Dat zal waarschijnlijk niet in december gebeuren. Of er moet een speciale afspraak gemaakt zijn. Want dan is hij in januari 2011 al 1 jaar oud.

Hlsmn

Nieuw lid
Gisteren bezig geweest een Octavia Combi 1.6TDI Greenline Bussiness te bestellen.
Levering bij de dealer week 46. (12 weken)
Nu aan het kijken voor een voorraad auto deze kan ik binnen twee weken krijgen. Moet helaas wel wat opties als accessoires laten inbouwen en de rest niet dus.

Kijk eens op de site van Skoda daar kan je voorraad auto's bekijken. http://skoda.voorraadselectie.nl/C30COM

Misschien zit er iets tussen.

andrikdejager

Nieuw lid
Hi! Heb de laatste week van juni een O2 1.6TDI DSG Elegance BL besteld, met sunset, schijfdak en nog wat opties. Dealer gaf aan dat levertijd ca 20 weken zou bedragen. Vond het erg veel maar ach..
Twee weken terug gebeld door dealer: deze week is de auto gemaakt en over 2-3 weken wordtie geleverd. Stuk sneller dus dan gepland!
Moet nog wel ff (achteraf) leer in, 18" LM en nog wat andere zaken. Ohja, niet te vergeten nog ff langs de firma Abt voor tuning ;) Volgens de dealer kon dat allemaal in die tijd ...

Wasmachineman

Forumguru
Welkom Andrik,

Wat gaat Abt doen? Koppel is al 250nm dus hoger gaat niet?? Nog wat peekaa's erbij? En je kunt beter achteraf tunen, dan voel je pas het verschil!
Ik heb bijna dezelfde auto binnenkort in Rosso Brunello, welke kleur zit erop die van jou?
Is dit je eerste Skoda?

jurjen

Lid
Want dan is hij in januari 2011 al 1 jaar oud.

Ik blijf dat raar vinden, een anderhalve maand oude auto die een jaar oud gevonden wordt. Baal er wel van want mijn net bestelde (lease-) O2 Elegance 1.6 TDI DSG komt daardoor ook pas in 2011 voor m'n deur te staan.

Wasmachineman

Forumguru
Het telt vooral als de auto 3 jaar oud is maar dan in januari al 4 wordt. Leasewagens hebben vaak een 3 of 4 jarig contract en zo komt er dus snel een jaartje bij. Begrijpelijk dat jouw leasemaatschappij zegt: 2 Januari mag hij op naam gezet worden en rijden maar. Scheelt gewoon veel in restwaarde!

Bakkertje

Forumguru
ABT kan wel wat doen met de 1.6, 125 pk en 285 nm:
http://www.abt-sportsline.de/en/tun...nik_389_131_6/produkt/ABT-power-upgrade-5194/

Ziptuning komt nog iet verder 126 pk en 301 nm:
http://www.ziptuning.nl/chiptuning/Skoda-Octavia-1.6-TDI-105-pk.html#header

Dat je van die Focus afwil kan ik me heeeeel goed voorstellen. Heb zelf een jaartje in 1.6 tdci met 90 hele peekaas gereden wat een draak was dat zeg. Stoelen zaten voor geen meter, inhalen op de snelweg was eigenlijk geen optie.. De wegliggen was dik in orde dat wel en in de ghia uitvoering die ik had heb je wel wat leuke features (electrische voorruit verwarming bijvoorbeeld)

andrikdejager

Nieuw lid
@wasmachineman: heb antraciet grijs besteld met kaneelbruin leer interieur. heb trouwens een Combi...

Mijn leasemaatschappij gaf aan dat tunen door Abt (ook op DSG) wel mogelijk is, idd tot 285nm en 125 pk. Leasemij is Van Mossel Leasing.

Darkside

Forumguru
De diesels hebben een 6 bak DSG die tot 350nm kan. De 7 bak DSG kan inderdaad tot 250nm aan. Al schijnt er een nieuwe te zijn/komen. Die tot 380nm zou kunnen.

285nm moet dus geen probleem zijn voor een DSG-6.

Darkside

Forumguru
Ah. Ik dacht dat alle diesel altijd met een DSG-6 geleverd werden.

Dan is het redelijk riskant lijkt me om er 280NM van te maken. Meen dat er verschillende mensen problemen hebben met hun DSG bak die de max waarde overschrijdt

Maar als het goedgekeurd is door de LM is het niet erg. Dan ligt de schuld iig niet bij jou

andrikdejager

Nieuw lid
LM regelt het allemaal dus ze doen maar; wens ze alle succes met de tuning... ;) en mijzelf weinig problemen met de O2, dat dan weer wel ...

Hou je ons op de hoogte van je ervaringen? Uiteraard zitten we allen met smart te wachten op ervaringen met een getunede 1.6 CR TDI.

EricNL

Nieuw lid
ABT kan wel wat doen met de 1.6, 125 pk en 285 nm:
http://www.abt-sportsline.de/en/tun...nik_389_131_6/produkt/ABT-power-upgrade-5194/

Ziptuning komt nog iet verder 126 pk en 301 nm:
http://www.ziptuning.nl/chiptuning/Skoda-Octavia-1.6-TDI-105-pk.html#header

Dat je van die Focus afwil kan ik me heeeeel goed voorstellen. Heb zelf een jaartje in 1.6 tdci met 90 hele peekaas gereden wat een draak was dat zeg. Stoelen zaten voor geen meter, inhalen op de snelweg was eigenlijk geen optie.. De wegliggen was dik in orde dat wel en in de ghia uitvoering die ik had heb je wel wat leuke features (electrische voorruit verwarming bijvoorbeeld)

Ik heb net 3 jaar met een Focus 1.6 TDCI gereden met 110 pk en dat was eigenlijk best wel een fijne auto, geen O2 natuurlijk:grin:, maar wel een vlotte, goed zittende en zuinig karretje. Moet je voor de gein is in een Astra 1.7 cdti EcoFLOP gaan rijden.... Een trabant is nog sneller, comfortabeler en milieu vriendelijker:1884: Dat zijn pas echt K*T auto's!

hemi24

Forumguru
... Moet je voor de gein is in een Astra 1.7 cdti EcoFLOP gaan rijden.... Een trabant is nog sneller, comfortabeler en milieu vriendelijker:1884: Dat zijn pas echt K*T auto's!

:ot: hee, das mijn stokpaardje..! :aangenaam:
Heb en half jaar een Astra 1.7 CDTI als voorloopauto gehad (kleine 30k) en deel je mening compleet!!!

EricNL

Nieuw lid
:ot: hee, das mijn stokpaardje..! :aangenaam:
Heb en half jaar een Astra 1.7 CDTI als voorloopauto gehad (kleine 30k) en deel je mening compleet!!!

Ik heb tussen mijn Focus en de O2 ruim 4 maanden en 17k in zo'n hok moeten rijden, elke dag rugpijn, rumoer van binnen en aangezien ik het een sport ben gaan vinden om zo zuinig mogelijk te rijden, was het gewoon bizar om dat ding boven de 1 op 15 te krijgen! Vandaag heb ik met mijn O2 over die heeeeerlijke A31 in Duitsland gereden op standje plankgas naar Enschede en terug en mijn gemiddelde verbruik van vandaag kwam toch nog uit op 5,6 liter op de 100 km! Dat haalde ik met de Astra nog niet op een 80km weg!

Thank God for Skoda:545:

Bovenaan Onderaan