Levertijd Roomster?

Captain Hook

Forumguru
Iemand die iets zinnigs te melden heeft over de levertijd van een Roomster? Ik weet dat er niet veel besteld worden; is dat nou juist gunstig of niet gunstig voor de uiteindelijke levertijd?
Is er wellicht iemand die recentelijk een Roomster heeft besteld (FL model) en deze al geleverd heeft gekregen?

Aan de andere kant, in andere landen is de Roomster wel wat populairder, en de fabriek maakt ze natuurlijk voor heel Europa.

Rosinfield

† In Memoriam
Captain Hook: Ik zou voor de gemoedsrust maar rekening houden met het ergste. Dan kan het alleen maar meevallen. Ben daar ivm Yeti ook mentaal druk mee bezig geweest en heb ook overal naspeuringen gedaan. Conclusie is dat je er niets van kunt zeggen, het varieert enorm. Maar het gaat eerder langer dan korter duren. zeker als men bij aankoop een heel optimistische schatting heeft gegeven. In mijn geval stevenen we nu ipv 8 weken af op het dubbele. Ben inmiddels in een soort apathie vervallen.

LenK

Forumguru
Captain krijg je bij de bestelling geen afleverings week te horen ?
Dat kreeg ik nog wel een half jaar van te voren en mijn auto moest uit Japan komen :D
Een maand van te voren kreeg ik de definitieve datum.
Uiteindelijk zat de 1e prognose er maar 1 week naast :)

Rosinfield

† In Memoriam
LenK: Maar dat was een Mazda, I presume? Tegen mij werd alleen mondeling een termijn van 8 weken genoemd en ook op zo'n manier dat je sterk de indruk krijgt, dat gaat wel lukken. Inmiddels bijna het dubbele. Op zich tot daaraan toe, maar er is nog geen enkele maal vanuit de dealer contact met mij opgenomen. Heb 2x maar zelf het initiatief genomen, om o.m. te horen dat de betreffende verkoper inmiddels is vertrokken. Snap dat ze het erg druk hebben met de verkoop van Fabia GL's, maar een erg klantvriendelijke indruk wordt zo niet gewekt, hetgeen aansluit bij wat hieromtrent reeds in een andere draad is opgemerkt.

LenK

Forumguru
een erg klantvriendelijke indruk wordt zo niet gewekt
En dat is dan weer jammer. Het zijn dan wel geen Bentley's die geleverd worden, maar 15-20k is voor heel veel mensen toch een hele uitgave.
En er zijn nu veel mensen die voor het eerst nieuw kopen.
Het is toch een koud kunstje om die een beetje netjes te behandelen.

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, dat zou je wel denken,vind het wel triest. En intussen komt alle evt onderhoud/reparatie van je inruil-auto voor jouw rekening en kun je er ook niet meer onderuit, tenzij je een boete betaalt

Captain Hook

Forumguru
Ben bang dat de levertijden van alle VAG modellen met de 1.2 TSI motor alleen maar verder zullen oplopen. :(
Inmiddels is het orderboek voor de Audi A1 ook geopend. En er is maar 1 Skoda fabriek die die 1.2 TSI's fabriceert.

De grote bazen bij VAG zullen ongetwijfeld besluiten (ten faveure van marketing en andere blabla ideeën) dat bepaalde modellen voorrang krijgen. (ten koste van o.a. mijn Roomster) :biggthumpdown:
En Audi gaat/ging er altijd prat op dat een nieuwe Audi binnen 6 weken geleverd wordt...

Ze maken er maar 1.250/dag van:
http://new.skoda-auto.com/COM/about/info/news/News/Pages/2010_32_12TSI.aspx

piair1982

Forumguru
Dan wordt het rijden in 2011... Ik ga niet eind november nog een auto laten afleveren. Istie meteen een jaar oud na een week of 5...

LenK

Forumguru
Istie meteen een jaar oud na een week of 5...
Dealer bij verkoop: nee meneer dat maakt niet uit, wij kijken altijd naar de leeftijd in maanden
Dealer bij inkoop: het is wel een auto van 2010, daar kan ik u niet zoveel voor teruggeven
:D:1884:

Captain Hook

Forumguru
Ik heb eens op het duitse roomster forum zitten neuzen naar levertijden. Maar het is een en al willekeur.
Sommigen modellen met full options (incluis pano dak) komen binnen 10 weken. Andere standaard modellen 16 weken... Weinig stabiliteit in de leveringstermijn dus. :(

Bovenaan Onderaan