Levertijd SuperbII

Superb 1.8tsi

Nieuw lid
Hallo iedereen,
Ik ben nieuw op dit forum en zal mij eventjes voorstellen.
Mijn naam is Dave en woonachtig in de buurt van Mechelen in Belgie.
Ik rijd sinds 22/12/2005 met een Skoda Superb Ambiente 105pk(getuned),17"velgen en verduisterde ruiten met 113500 km en nog steeds tevreden.
Maar een 3 weken terug ging ik met mijn broer mee voor een nieuwe Octavia en kon ik de Superb II toch niet weerstaan en op 27/09 heb ik een Superb II besteld en mijn broere een Octavia 16 crtdi greenline.(mooie korting gekregen voor aankoop van 2 wagens).
Details:
Superb 2012
Versie Elegance
TSI 1.8L 118KW-160PK,6 Versnellingen
Kleur: Candy White
Binnenbekledding:Leder Glamour Onyx

Opties:Lichtmetalen velgen 18" LUXON
2+2 Garantie
Pack Elangance Amudsen
-Tapijten
-Buiten-en achteruitkijkspiegels met automatische dimfunctie
-Verwarmde voor-en achterzetels
-Manueel bediend zonnescherm aan de zijruiten
-Navigatiesysteem Amudsen Plus+
-Parking Assistance System
Afwezigheid motorkenteken
Verlaagd sportchassis
Verwarmde voorruit
Verduisterde ruiten achteraan
Interieur met "Mirage" Afwerking
Zonnescherm aan de achterruit
Kofferspoiler FAA800001 geplaatst door dealer
Typeaanduiding wordt verwijdert door dealer

Volgens de dealer zou de Superb geleverd worden rond 09/11 week 45
en de Octavia rond 05/12 week 49.
Volgens de dealer gaat zo'n complete Superb sneller dan bv een Sb greenline,is dit waar.

Heeft er iemand ervaringen met het sportchasis,hoeveel is deze verlaagd,is deze lager dan de Sb greenline.

Skodadude

Actief lid
Welkom op dit gezellige forum.
De dealer zal wel blij geweest zijn met jullie:yeah:.
Aankleding van de auto ziet er erg compleet uit.
Wat moet ik mij voorstellen met de "Mirage" afwerking in het interieur?

Superb 1.8tsi

Nieuw lid
Welkom op dit gezellige forum.
De dealer zal wel blij geweest zijn met jullie:yeah:.
Aankleding van de auto ziet er erg compleet uit.
Wat moet ik mij voorstellen met de "Mirage" afwerking in het interieur?
Mirage is imatiemetaal zoals in de Superb II Ambiente uitvoering.
In de Elegance uitvoering is het normaal noblesse:imitatiehout->dit is niet mijn ding

Heeft er iemand ervaringen met het sportchasis,hoeveel is deze verlaagd,is deze lager dan de Sb greenline.
Hoeveel dit onderstel verlaagd is t.o.v. het originele chassis kan ik niet zeggen. Wat ik wel weet is dat ik de limousine 2x heb proefgereden: 1x met en 1x zonder sportonderstel. En ik heb het uiteindelijk niet genomen omdat de auto me te zenuwachtig werd. Voor de rest: mooie auto, veel plezier ermee! En dit moet ik nog even kwijt: Mirage ziet er veeeeeel beter uit dan nepnotenhout... ;)

Groet, Rob.

Fabia

† In Memoriam
Wauw, dat is wel een hele complete SuperB geworden zeg. Welkom op dit gezellige forum.

Superb 1.8tsi

Nieuw lid
Wat ik wel weet is dat ik de limousine 2x heb proefgereden: 1x met en 1x zonder sportonderstel. En ik heb het uiteindelijk niet genomen omdat de auto me te zenuwachtig werd. Voor de rest: mooie auto, veel plezier ermee! En dit moet ik nog even kwijt: Mirage ziet er veeeeeel beter uit dan nepnotenhout... ;)

.
Mirage vind ik ook inderdaad véééél beter:daarom mirage genomen,bij de Superb I Elegance was dit toen niet mogelijk daarom heb ik toen Ambiente genomen want ik het persoonlijk ook niet mooi dat nephout->klassiek
Stuitert de sportophanging teveel volgens jou.

Stuitert de sportophanging teveel volgens jou.
Ik heb een stukje duitse autobahn (die ik ook regelmatig met mijn vorige auto, een O2 met sportonderstel reed) meegenomen in de proefrit. Het is niet het beste stukje autoweg, maar in tegenstelling tot de O2 stuiterde de S2 regelmatig van de ene kant van de rijbaan naar de andere, dankzij spoorvorming. Gedrag dat ik met mijn O2 zoals gezegd nog niet eerder zo heftig had meegemaakt. Nu weet ik ook niet meer zeker of er 18" onder die Superb lag en of hij dat ook doet met 17"...
Zelf ben ik sinds een paar weken de gelukkige eigenaar van een (weliswaar 9mnd oude) S2 2.0TDi 170pk HB en het is echt plezierig en comfortabel rijden. Ben er heeeeeeeeeeeeeeeeul erg blij mee. :)

chapper

Nieuw lid
Hallo , ik heb ook een s2 besteld op 23/08/2011 en die werdt geleverd in Belgie op 07 oktober 2011 , ben woensdag mijn papier gaan halen bij dealer heb nu mijn platen en verzekering in orde en moest de auto woensdag 12 oktober gaan halen is ook een elegance 1,8 tsi maar dealer heeft gebeld dat ze de auto vergeten zijn op het transport te zetten in erps-kwerps dus moet ik wachten en misschien mag ik hem vrijdag gaan halen . de auto was voorzien voor begin november en is dus drie weken vroeger klaar omdat het geen greenline is anders duurt het veel langer .

eddiea

Forumguru
Hallo , ik heb ook een s2 besteld op 23/08/2011 en die werdt geleverd in Belgie op 07 oktober 2011 , ben woensdag mijn papier gaan halen bij dealer heb nu mijn platen en verzekering in orde en moest de auto woensdag 12 oktober gaan halen is ook een elegance 1,8 tsi maar dealer heeft gebeld dat ze de auto vergeten zijn op het transport te zetten in erps-kwerps dus moet ik wachten en misschien mag ik hem vrijdag gaan halen . de auto was voorzien voor begin november en is dus drie weken vroeger klaar omdat het geen greenline is anders duurt het veel langer .

Aha..... Lekker duidelijk zeg!:722:

Superb 1.8tsi

Nieuw lid
Volgens http://belastingen.vlaanderen.be/nlapps/docs/default.asp?fid=324 wordt vanaf 01/01/2012 de inverkeerstelling (BIV) in BELGIE verandert.
Voor een 1.8tsi 160pk 10 f.pk 118kw is dit nu 1239 euro en vanaf 01/01/2012 633.92 euro,dit is bijna de helft.
Ik zou dan moeten wachten tot 01/01/2012 voordat ik mijn nieuwe wagen laat inschrijven als ik van dit voordeel zou willen genieten.
Als mijn wagen begin november geleverd wordt weet ik niet of ik zo lang kan wachten
Weten hier nog mensen van,laat het me weten:crazy:

Het is zover, auto is eind juli ong. besteld, wordt morgen geleverd, het gaat sneller dan verwacht want het zou eerst eind dec. worden, nu nog 1 nachtje slapen dus :-)
Zojuist een SD kaartje gekocht en nu bezig om muziek te kopieeren, ben benieuwd of het werkt, zal wel maar eerst even zien!
Voor m'n andere auto via USB met een harddisk maar die kan niet standaard op de Amundsen worden aangesloten en om nu nog een MDI interface erbij te kopen voor 250 euro ofzo...Kortom met 45 euro aan SD kaarten kom ik een aardisk eind!
1.8 TSI dsg comfort businessline

Superb 1.8tsi

Nieuw lid
Volgens http://belastingen.vlaanderen.be/nlapps/docs/default.asp?fid=324 wordt vanaf 01/01/2012 de inverkeerstelling (BIV) in BELGIE verandert.
Voor een 1.8tsi 160pk 10 f.pk 118kw is dit nu 1239 euro en vanaf 01/01/2012 633.92 euro,dit is bijna de helft.
Ik zou dan moeten wachten tot 01/01/2012 voordat ik mijn nieuwe wagen laat inschrijven als ik van dit voordeel zou willen genieten.
Als mijn wagen begin november geleverd wordt weet ik niet of ik zo lang kan wachten
Weten hier nog mensen van,laat het me weten:crazy:
27/09 besteld en op 03/11 geleverd bij dealer,nu wachten tot 2012 om hem in te schrijven om te genieten van de nieuwe BIV tarieven.

Bovenaan Onderaan