Levertijd

michel1981

Nieuw lid
Hallo allemaal zal me eerst even voorstellen. Ik ben Michel en ga vanwege mijn gezondheid van de buitendienst naar de binnendienst en mocht een auto uitzoeken dat is geworden de Skoda Octavia 1.2 TSI ambition businessline Antrachite grey.

Wat blijkt hij is in week 26 besteld en word pas in week 40/41 afgeleverd nog meer mensen ervaring met deze lange levertijd?

djmshell

Senior Member
Welkom op het gezellige forum. succes met wachten.

Ik zou even de zoekfunctie gebruiken. over de levertijd van de verschillende modellen zijn diverse topics. daar zul je genoeg vinden.

Ps. een goed vriend van mij heeft december vorig jaar een octavia besteld en heeft hem half april kunnen ophalen bij de dealer

Mijn eigen faab begin april besteld en kan hem 21 juli ophalen. ( geproduceerd week 26) dus 15 a 16 weken

Hey,

Ik heb mijn O2 particulier gekocht, elegance,dsg en alles erop en eraan.. Sport onderstel, luxon velgen 18" antraciet enz enz. Ik heb 17 weken moeten wachten erop!

Hoe heb je dat gedaan???? De mijne ( O2 elegance dsg etc) is 4 feb 2011 besteld en gaat pas week 35 in productie.

Hoe heb je dat gedaan???? De mijne ( O2 elegance dsg etc) is 4 feb 2011 besteld en gaat pas week 35 in productie.

Hey, jah wel precies dezelfde uitvoering! Misschien zit het hem in de kleur? Ik heb hem candy white... Maar zou wel een heel verschil zijn voor een kleur!

Heb je nog bepaalde optied extra t.o.v mij?
Ik heb dus een witte elegance dsg
Sunset
Luxon 18 " antraciet
Multi 3 spaak stuur met paddles
Bolero
Sport design
Spor onderstel
Volwaardig wiel

Kom even niet op meer!

Nee hoor. Ik heb zelfs een aantal opties minder. De kleur is capocino beige. De enige opties die ik heb is een stuur met alles er op en aan en een normaal reservewiel dus daar kan het allemaal niet liggen. Maar waar dan wel aan????
Grts
Math

Ik heb een multi 3 spaaks stuur met paddels trouwens...

Het zal dan toch in de kleur zitten misschien?? Vraag het voor de gein is aan de dealer hoe dat kan!?

Michel

Forumguru
@Michel1981: De fabrieken zijn dadelijk ook nog voor (ik meen) twee weken gesloten vanwege de vakanties. Dat verklaart ook de langere levertijd.

Ja, maar waarom, als hij hem eerder heeft besteld, krijgt die hem ook een stuk later?? Zal toch in de kleur zitten!

schrj11

Nieuw lid
Hallo Michel,

Dat is nog snel! Die van "mij" is 24 februari besteld en indicatie levertijd is week 31...
Het gaat om een Fabia 1.2 TSI DSG in Elegance uitvoering met als extra's het Amundsen navigatiesysteem, parkeersensoren achter en multifunctioneel stuur.
De leasemaatschappij heeft bij de importeur nagevraagd en die zeggen dat er leveringsproblemen zijn met de 1.2 TSI blokken.

michel1981

Nieuw lid
Vandaag contact gehad met de dealer, die blijft bij week 40/41 maar voordat ik hem ging bestellen was de levertijd nog 6 tot 8 weken max verzekerde ze mij.
Maar goed ik kon het toch niet laten en heb de importeur (PONN) gebeld die halen hem tenslotte uit het buitenland, die konden wel vertellen als hij in week 25 is besteld gaat hij in productie in week 35 en week 36 bij de dealer. Dus dat is dan toch alweer vier weken eerden dan gedacht als ik hun moet geloven.

nu maar afwachten wanneer mijn Octavia Ambition Businessline wordt afgeleverd.

michel1981

Nieuw lid
joehoe morgen mijn nieuwe Skoda ophalen vorige week binnen gekomen bij de dealer
al met al 10 weken levertijd

1.2 TSI octavia combi ambition businessline

Bovenaan Onderaan