Levertijd

staal

Actief lid
Hallo,​
Ik heb een Rapid besteld en zal in week 41 afgeleverd worden, weet iemand of dat een gegeven is wat de dealer van de fabriek opkrijgt of maak ik een grote kans dat de auto eerder geleverd zal worden?​
mvg,​
Staal​

cDree

Lid
de mijne komt weer veel later, besteld week 21, zou week 34 geleverd worden. Helaas is de productie week momenteel week 42. Waardoor dit het geval is blijft een raadsel.

Visitor538

Senior Member
De dealer krijgt bij bestelling aan de fabriek een productieweek te horen. (bv week 30)
Deze productieweek is zeer nauwkeurig door Skoda ingepland i.v.m. toelevering aan de productielijn in de fabriek.
1 week voor de productie krijgt de dealer een bericht dat de auto wel of niet in de afgesproken week in productie gaat en/of er nog wijzigingen moeten komen aan het interieur. (bv andere radio, bekleding, etc.) aan het exterieur kan niks meer worden gewijzigd of er komt een nieuwe productie week.
Komt de auto eerder in productie dan de afgesproken week dat krijgt de dealer hiervan ook 1 week voor de productie bericht.
De dealer kan dan tijdig het transport regelen.
In Nederland regelt PON het collectief transport en is de dealer afhankelijk van hun of ze moeten eigen transport regelen maar daar hangt weer een prijskaartje aan. PON handteert meestal een transporttijd van 4 weken.

(Bron: Mijn eigen dealer in Tsjechië)

staal

Actief lid
Dus ik hoef er niet op te rekenen dat de Rapid eerder geleverd zal worden dan de opgegeven week? :cry:

Visitor538

Senior Member
Je kunt het een week of 4 versnellen door je auto via een transportbedrijf te laten afleveren bij je dealer.
Transporttijd 2 dagen, kosten € 400,- :banghead:
Transporttijd per trein 7 dagen kosten € 320,-

staal

Actief lid
Goed nieuws vanuit de dealer, volgende week zaterdag kan ik mijn Rapid gaan ophalen!
:tegek:
Dat houdt in week 31 besteld, week 37 geleverd.

Vincent

CDK

Forumguru
Goed nieuws vanuit de dealer, volgende week zaterdag kan ik mijn Rapid gaan ophalen!
:tegek:
Dat houdt in week 31 besteld, week 37 geleverd.

Vincent
zo kan het dus ook :thumbsup: maar het is nu nog maar week 36 hè, volgende week zaterdag ophalen dus?

staal

Actief lid
Ja, volgende week zaterdag, al had ik vandaag het bericht dat hij al bij de dealer staat.

• Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan