Levertijden lopen sterk op!

zullo59

Nieuw lid
Gisteren bericht ontvangen van de leasemaatschappij. Auto (Skoda O2, TDI 2.0, Buss. Ed., Black Magic) is besteld. Moment van levering: week 40. Dat is 12 weken na nu!!
Niet echt leuk meer!!
Anderen dezelfde ervaring, of valt het allemaal wel mee??

Zie ook het andere draadje over levertijden :

- Einde week 23 besteld
- Prognose productie week 29
- Prognose aflevering week 31

Wellicht dat er ergens een vakantieperiode in tjechie is oid. Dit had ik vroeger met het bestellen van mijn alfa ook, in Italie zijn bijvoorbeeld alle medew. van de fabriek heel augustus afwezig ... geen productie op dat moment dus..

Groet,
Jasper.

Michel

Forumguru
In de zomervakantie zijn de Skodafabrieken ook twee weken dicht.
Vorig jaar heb ik eind juli mijn Fabia besteld en toen werd mij verteld dat de fabriek begin augustus voor twee weken zou sluiten, vanwege de vakantie. Uiteindelijk kon ik mijn auto begin november, na 15 weken, pas ophalen, ondanks dat ik toen ook een voorlopige prognose van 12 weken kreeg.

Frankie

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Jasper_O</font><hr />

Wellicht dat er ergens een vakantieperiode in tjechie is oid. Dit had ik vroeger met het bestellen van mijn alfa ook, in Italie zijn bijvoorbeeld alle medew. van de fabriek heel augustus afwezig ... geen productie op dat moment dus..

[/ QUOTE ]

tuurlijk moeten die mensen vakantie hebben !! Maar dat kun je je toch in deze 24/7 economie niet meer voorstellen dat iets zo groots als en auto fabrikant de poorten ff sluit voor een paar weken tot een maand... Aan de andere kant, als dat ieder jaar in dezelfde periode valt mag het geen verrassing meer zijn, wel ?

Timothee

Actief lid
Zo absurd vind ik 12 weken niet...ik heb ook 12 weken moeten wachten en dat werd vooraf al aangegeven. Wat dat betreft is de levertermijn dus niet omhoog gegaan.

Octaviarijder

Actief lid
12 weken levertijd vind ik nog niet zoveel. Ook ik ben van mening dat je in deze tijd als bedrijf zijnde, niet meer dicht kunt gaan met vakantie.

Ik heb 16 weken moeten wachten dus ik vind het nog wel meevallen alhoewel wachten altijd lang duurt /forum/images/graemlins/smile.gif

AGTon

Forumguru
Ik heb 2 weken moete wachten /forum/images/graemlins/smile.gif , maja ik kocht ook een 2e hands fabia /forum/images/graemlins/wink.gif

JinxRS

Lid
Ik heb een o2 Rs combi in bestelling staan die ook binnen twaalf weken geleverd moet worden. Nog 9 te gaan /forum/images/graemlins/407.gif

Die fabriekssluiting is tevens een stop om alle machines te reviseren en de fabriek een grote opruimbeurt te geven. De 2 tot 4 weken zijn echt nodig om daarna weer volop aan de lopende band te kunnen produceren.
De meeste fabrikanten zijn in augustus 2 tot 4 weken gesloten. Vandaar dat je daarna ook bij de meeste merken modeljaarwijzigingen hebt.

Suc6 met wachten!

Bikkel

Nieuw lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Octaviarijder</font><hr />

Ook ik ben van mening dat je in deze tijd als bedrijf zijnde, niet meer dicht kunt gaan met vakantie.

[/ QUOTE ]
Ik ben werkzaam in de industriële automatisering en kan uit ervaring vertellen dat veel fabrieken zo'n vakantie-periode combineren om groot onderhoud uit te voeren. Wellicht dat dat bij Škoda ook gebeurd. Fabriek dus niet helemaal gesloten, maar i.i.g. 2 weken geen produktie van auto's. En als door dat onderhoud de rest van het jaar (nagenoeg) zonder storingen geproduceerd kan worden is het misschien toch rendabel.....

Mistraller

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: zullo59</font><hr />

Gisteren bericht ontvangen van de leasemaatschappij. Auto (Skoda O2, TDI 2.0, Buss. Ed., Black Magic) is besteld. Moment van levering: week 40. Dat is 12 weken na nu!!
Niet echt leuk meer!!
Anderen dezelfde ervaring, of valt het allemaal wel mee??

[/ QUOTE ]

Volgens mij geven ze standaard een levertijd van 3 maanden op. Mijn dealer meldde mij een levertijd van 7 a 8 weken, ING carlease gaf ook 12 weken op bij mij.
En na 7 weken stond ie al bij de importeur, in de 8e week opgehaald. (5 april besteld, 31 mei ophalen)

Alleen is het met vakantie de bezetting bij alle partijen wat slechter, dat is nu eenmaal in de zomer. Dus ik denk niet dat je 8 weken gaat halen...

ericb

Actief lid
De productieweek van de door ons bestelde fabia was eerst week 24 en nu week 28. Niet leuk want dat betekend in pricipe een belasting stijging van 270 euro en de oude auto moet alsnog een APK keuring krijgen.

___RC___

Nieuw lid
snif, die van mij wordt komende week pas besteld, met dank aan een supertrage leasemaatschappij, die er 3 weken over doet de contracten door mij en mn baas te laten tekenen /forum/images/graemlins/frown.gif

de beloofde 6-8 weken ga ik dus niet halen lees ik hier...

aan de andere kant, ik heb geen BL of Elegance besteld, misschien heb ik mazzel /forum/images/graemlins/smile.gif

Gelden voor Elegance en Business Editions andere levertijden dan? volgens mn dealer heeft het te maken met je opties die je erbij neemt...

Heb overigens vandaag nog gebeld en houden nog steeds volgende week productie en week 31 levering aan voor mn bolide. Langer wachten kan ik ook haast niet, krijg inmiddels schoon genoeg van de astra 1.3 cdti waarin ik rondcross. Wat is dat ding langzaam onderin de toeren zeg .... /forum/images/graemlins/smiley29.gif

Kan ik me helemaal voorstellen, ik kan ook bijna niet wachten. Vorige week nog de dealer gebeld en die gaf ook nog steeds: productie week 29 afleveren week 31 aan. Het aftellen is begonnen. /forum/images/graemlins/baby012.gif

Mijn O2 2.0 TDI Elegance HB is 17/5 besteld en 15/7 mag ik hem ophalen. Dus binnen 9 weken. Opties zijn sportpakket, metalic (antraciet) en ruitenwisser achter. Ik ben benieuwd of ik de 2007 uitvoering heb.

Ik stel mij later wel een keer voor...

De mijne is besteld 5 juni. Toen zei de dealer eerste week van augustus levering. Onze O2 2007 is gefabriceerd op 12 juli. Gisteren even gepolst bij de dealer die me wist te melden dat de wagen al bij de invoerder staat maar dat de levering nog één of twee weken kan duren. De transporteurs hebben namelijk verlof tot en met deze week. Wanneer onze O2 geleverd wordt hangt nu letterlijk af van de hoeveelste hij in de rij staat bij d'Ieteren (invoerder) Uiteindelijk toch een tiental weken wachten in totaal dus. Hopelijk loont het

Bovenaan Onderaan