Levertijden Octavia 1,6 TDi Greentech 77kW Elegance Businessline combi?!?

Gisteren dacht ik: " Laat ik de dealer eens gaan bellen om te vragen wat nu de daadwerkelijke afleverdatum gaat worden van mijn op 13 juni 2011 bestelde Octavia 1,6 TDi Greentech 77kW Elegance Businessline combi ".

Zucht...... Had ik dat maar niet gedaan, dan had ik nog wat langer kunnen genieten van de de laatste opgegeven afleverdatum. Namelijk 15 november 2011.

De dealer wist mij namelijk doodleuk te vertellen dat de productiedatum van mijn aankomende Skoda week 3 (DRIE) 2012 is!! :1884:

Oja met de verontschuldigingen dat het nog niet even was doorgegeven.

Het is dat ik een zakelijke rijder ben en straks voor mijn huidige Skoda een tijdelijke vervanging krijg, maar anders zou ik de auto zo afzeggen en op zoek gaan naar een ander merk (die wel sneller kan leveren!).

De wachttijd voor mijn Skoda is dus meer dan een half jaar.....Aaaaaaaarch!!! ZOooo lang nog wachten!....snif..:shocked::biggthumpdown:....

Canedje

Nieuw lid
@Brunod01

Dan heb jij nog mazzel. Ik heb hetzelfde gedaan van de week (ook ongeveer begin juli besteld, ook opgegeven datum 15 november).
Mij werd doodleuk verteld productiedatum maart 2012???????
Dat zou 3/4 jaar wachten op mijn Skoda zijn?
Het lijkt wel of ik een Rolls Roys heb besteld.
Wat een shitzooi

Freakin

Actief lid
Jullie moeten allebei niet zo klagen... Ik moet nog tot het jaar 2033 sparen wil ik een spiksplinternieuwe Skoda kunnen rijden..!

:ahum:

Maka

Lid
Besteld op 16 mei j.l., week 20 is dat.

Aankomende week wordt hij geproduceerd. In week 41 dus... Lange zit zo... ;)

@Freakin
Als ik een afleverdatum opkrijg tijdens mijn bestelling en deze wordt zonder opgaaf van redenen ruim twee maanden verschoven vind ik dat ik weldegelijk even mag klagen. Jij doet het toch ook? Verder hoop ik dat je niet tot 2033 hoeft te sparen om een nieuwe Skoda aan te schaffen!

@Canedje
Ik hoop niet dat er bij mij ook nog meer vertragingen komen. Is jouw bestelde auto ook een 1,6 TDi?

@Maka
Is er bij jou nog geschoven met opleverdata of productiedata?

@Rest
Het blijkt zelfs dat ook de leasmaatschappij de auto al zelfs eind oktober verwachtte. Bij navraag gaf de leasemaatschappij tevens aan dat zij de afleverdatum niet naar 2012 hebben verschoven.
Skoda schijnt volgens de dealer meerdere auto's (modellen) met de 1,6 TDi motoren naar een veel latere datum te hebben verschoven. Zonder verder een opgaaf van reden.
Zijn er nog anderen die dit ook ondervinden?

jeetje ik krijg komend week te horen wat de levertijd is maar als ik dit zo hoor ga ik ervan uit dat ik rond koninginnedag pas mn auto krijg :)

TL@

Forumguru
't Is niet enkel bij Skoda dat het zo erg is. Ne vriend van mij heeft juist (september) een nieuwe A4 besteld en moet ook wachten tot maart.

Als je snel een auto wilt, kan je terecht bij Opel, vandaag een Corsa bestellen en binnen 3 weken staat ie bij de dealer.

Bovenaan Onderaan