Licht mogelijkheden op een Ambition uitvoering

Ik heb een O2 Ambition BL in bestelling staan. Die wordt volgende week geleverd.

De Ambition heeft geen lichtassistent. Wel dagrijverlichting. Of de mistlampen corner-functionaliteit hebben kan ik nergens vinden.

Ik heb wat rondgesnuffeld op het forum om antwoorden te vinden op vragen die ik heb. Antwoorden heb ik niet gevonden (wellicht niet goed gezocht?)

Wellicht weten jullie de antwoorden op de volgende vragen of kunnen jullie me naar een discussie verwijzen die mij voorziet van antwoorden.

Vraag 1: kan er softwarematig iets aangepast worden waardoor ik ondanks het ontbreken van de licht assistent wel kan beschikken over comming/leaving home functionaliteit?

Vraag 2: schakeld de dagrijverlichting automatisch in bij het starten van de auto? Zo niet, is dit softwarematig in te schakelen?

Vraag 3: zit er corner-functionaliteit op de Ambition BL? Zo niet, is dit softwarematig aan te zetten?

Vraag 4: zijn er buiten lichtfuncties nog andere zaken waarvan jullie vinden dat het handig is om deze softwarematig aan of uit te laten zetten?

Ben benieuwd naar jullie kennis :-)

Alvast bedankt voor de reacties!

De dagrijverlichting gaat bij mijn Greenline automatisch aan als je dat auto start en de lichtschakelaar op de stand "0" hebt staan. De verlichting schakelt niet automatisch over van dagrijverlichting naar dimlicht. Persoonlijk rij ik altijd met dimlicht aan. Je kunt overigens de schakelaar altijd aan laten staan, bij het uitzetten van de motor gaat de verlichting ook automatisch uit.
Ik ben ook wel benieuwd of je de comming-home in de software kunt instellen. Dat zou wel handig kunnen zijn.
De cornerfunctie in de mistlampen lijkt mij geen software-zaak. Daar zullen toch wel een paar motortjes voor nodig zijn.

Bas1975

Nieuw lid
Hoi,

Op vraag 2 en 3 heb ik wel een antwoord:2 Dagrijverlichting is via maxidot aan en uit te schakelen (vinkje zetten) en als je dan je verlichtingsschakelaar op 0 hebt staan branden ze. Dit overigens pas nadat de dealer deze optie juist gecoonfigureerd heeft, waarbij je kunt kiezen voor dagrijverlichting met de extra lampen in de mistlampen OF in de koplampen.
3 Cornerlights zijn ook op een Ambition te configureren door de dealer. (al waren ze daar zelf verbaasd over:smiley29:)

Gr Bas

Bedankt voor jullie reacties!
Ik ga het opnemen met de dealer ... daar staat de auto nu nog ... aflevering komende woensdag!

Bovenaan Onderaan