Licht vergeten signaal

SHEDAI

Lid
Hallo allemaal,

Vandaag met deze geweldige weer (volop mist) heb ik iets gemerkt in mijn auto o2 van 2005.
Ik rij naar het ziekenhuis maar me lichtsensor vind dat het lichten niet aan hoeft met deze mistige weer dus ikke maar handmatig aangezet.
Eenmaal bij bestemming motor uitgezet, sleutel uit contact en deur open, maar ja toen merkte ik dat dan eigenlijk de lichtvergeten signaal moet klinken (raar) dus ik schakelaar op stadlicht gezet toen klonk het signaal wel maar op dimlicht niet..
Iemand enig idee waarom dit is of is het een fout bij mijn.

Groeten

hemi24

Forumguru
Helemaal normaal, want bij de versies van voor de Facelift maakt het niet uit of je de lampen op de AUTO stand zet of op altijd aan: je comming- en leavinghome functie blijft werken.

Wil je je auto nu parkeren en zorgen dat deze zichtbaar blijft zodat er niemand op botst: kun je de stadslichten gebruiken of vanzelfsprekend het parkeerlicht aan de juiste kant...
Deze hebben allebei de toon voor het vergeten licht.

SHEDAI

Lid
Helemaal normaal, want bij de versies van voor de Facelift maakt het niet uit of je de lampen op de AUTO stand zet of op altijd aan: je comming- en leavinghome functie blijft werken.

Wil je je auto nu parkeren en zorgen dat deze zichtbaar blijft zodat er niemand op botst: kun je de stadslichten gebruiken of vanzelfsprekend het parkeerlicht aan de juiste kant...
Deze hebben allebei de toon voor het vergeten licht.

Hmmm dus als ik schakelaar op altijd aan heb staan dan gaan ze ook na een tijdje vanzelf uit.

ddejonge

Actief lid
Werkt ook gewoon. Het is een handigheidje, zodat je altijd met verlichting rijdt.
Je kunt de schakelaar op 'altijd aan' laat staan, gaan de lampen automatisch uit als je de sleutel uit het contact haalt.
Zet je de schakelaar echter op stadslicht dan geldt bovenstaande niet en klinkt het signaal.

rbo

Senior Member
Bij mij werkt de home/leave functie alleen als de schakelaar op auto staat.Ik zie dat ik niet goed gelezen heb ik heb een facelift en dan klopt het dus wel.

Bovenaan Onderaan