Lichtassistent

enternu

Nieuw lid
Vorige week heb ik een Skoda Octavia II 1.9TDI Combi Ambiente Attractive Business (wow... hele mond vol :) )besteld in de kleur Cappuccino Beige met de volgende opties:
  • Electrische ramen voor + achter
  • 4+4 speakers
  • Maxidot
  • Lichtassistent
  • Metallic lak
Over de optie Lichtassistent zit ik nu te twijfelen.
In de Attractive Business brochure lees ik dat op de Ambiente de optie Lichtassistent mogelijk is. Deze optie zit standaard al op de Elegance Attr. Business. Wat ik nog niet helemaal helder kan krijgen is of bij die optie ook de automatisch dimmende binnenspiegel zit.

Aan de ene kant lees ik: Lichtassistent: coming-/leaving- homefunctie en automatisch inschakelende verlichting + automatisch dimmende binnenspiegel + regensensor voor € 245,- (consumentenprijs)
Aan de andere kant lees ik op diverse internationale Skoda websites niet meer dan alleen: Lichtassistent: coming-/leaving homefunctie en automatisch inschakelende verlichting. Dus zonder de dimmende binnenspiegel en regensensor. En juist om deze twee functies heb ik de extra optie gekozen.

Weet iemand of bij deze uitvoering (Attractive Business) de Lichtassistent inderdaad met regensensor en automatisch dimmende binnenspiegel wordt geleverd of ga ik straks teleurgesteld worden :shocked:

LenK

Forumguru
In de prijslijst van 1-10-2007 en in die van 1-2-2008 staat het complete lijstje wat je noemt met een optioneel bolletje onder Ambiente Attractive (€245) en met een standaard bolletje onder Elegance Attractive.
Dus het zit er in als je de optie hebt bijbesteld.

enternu

Nieuw lid
Waarom geen Elegance Attractive BE genomen?

De elegance is in de basis uitvoering al € 2900 duurder. Daardoor was die uitvoering in de leasenormen van ING Carlease al € 40 duurder dan de Ambiente. Omdat ik toch al bij moet betalen (leasenorm naar rato parttime factor) was de Elegance net even een brug te ver.

Rekensommetje:
Ambiente Attr. Business met opties: 839,99
Elegance Attr. Busines zonder opties: 860,51

enternu

Nieuw lid
In de prijslijst van 1-10-2007 en in die van 1-2-2008 staat het complete lijstje wat je noemt met een optioneel bolletje onder Ambiente Attractive (€245) en met een standaard bolletje onder Elegance Attractive.
Dus het zit er in als je de optie hebt bijbesteld.

Dat was ook mijn redenatie bij het bestellen. Vanwege het prijsverschil met een losse regensensor+automatisch dimmende binnenspiegel én de informatie op allerlei andere sites was ik toch even aan het twijfelen.....

Thanx voor je geruststellende reply :cheer:

Sosh

Lid
Eternu, De dimmende binnenspiegel zit bij deze optie. Ik heb deze zelf ook nog op het laatste moment genomen ipv de optie van 160 euro.

Ik heb overigens nagenoeg dezelfde auto besteld, maar dan in het zwart en nog extra getinte ramen. Verschil met de elegance lag bij mij ook rond de €40,-. De enige zinnige optie (naar mijn mening) die de elegance meer heeft is de Xenon verlichting. Maar om daar nu bijna €500,- per jaar extra voor te betalen...

Volgens de dealer zou de auto eind maart klaar moeten staan. Nu maar hopen dat ING niet lastig gaat doen (Oude auto bij ING, nieuwe bij PON lease)

Bovenaan Onderaan