Lichten op de automatische stand

Octavi4nus

Nieuw lid
Ik heb mijn Octavia 3 combi nu een goede 8 maanden in bezit en het valt mij op dat mijn lichten praktisch altijd aan staan. Zelfs bij helder weer. Mijn lichtschakelaar staat altijd op automatisch. Terwijl ik erop let bij andere recente wagens, en zelfs andere Octavia 3's, die hun lichten staan in het merendeel van de gevallen ook op automatische stand tegenwoordig, maar daar zie ik dan enkel de dagrijverlichting op staan. Hoe kan dit? Is mijn lichtsensor zo gevoelig? Zelfs op een warme extreem zonnige zomerdag als er een beetje schaduw op de baan is springen mijn lichten aan...

Iemand nog gekend met dit "probleem"?

D

Deleted member 24009

Kijk eens bij de instellingen in het car menu, daar kan je de gevoeligheid instellen

fireben

Forumguru
vraagje is dit ook bij de rapid in te stellen ??? want ik heb ook wel dat die heel snel aangaat idd op mijn rapid :bloos:

Octavi4nus

Nieuw lid
Kijk eens bij de instellingen in het car menu, daar kan je de gevoeligheid instellen
Ik dacht dat dat enkel op de functie light assist sloeg? Ik dacht toch dat het zo was? Dus volgens jou geldt dat niet voor light assist maar voor het aan en uitschakelen van de lampen in het algemeen, maw de gevoeligheid van de sensor?

D

Deleted member 24009

Op de Amundsen kan ik instellen hoe snel de lichten aan moeten gaan. Als het goed is heb je een mooi boekje bij je auto gekregen ;)

Octavi4nus

Nieuw lid
Op de Amundsen kan ik instellen hoe snel de lichten aan moeten gaan. Als het goed is heb je een mooi boekje bij je auto gekregen ;)
Ik dacht dat het sloeg op de light assist. Ik weet over welk menu je spreekt, straks eens kijken of het zo verholpen is. Bedankt

D

Deleted member 24009

Graag gedaan! En staat idd los van light assist want dat heb ik niet

Bas_Vonk

Actief lid
Ik heb mijn Octavia 3 combi nu een goede 8 maanden in bezit en het valt mij op dat mijn lichten praktisch altijd aan staan. Zelfs bij helder weer. Mijn lichtschakelaar staat altijd op automatisch. Terwijl ik erop let bij andere recente wagens, en zelfs andere Octavia 3's, die hun lichten staan in het merendeel van de gevallen ook op automatische stand tegenwoordig, maar daar zie ik dan enkel de dagrijverlichting op staan. Hoe kan dit? Is mijn lichtsensor zo gevoelig? Zelfs op een warme extreem zonnige zomerdag als er een beetje schaduw op de baan is springen mijn lichten aan...

Iemand nog gekend met dit "probleem"?
Heerlijk toch je verlichting aan ? Lekker veilig ! Ook ff je achterlichten laten bij-programmeren voor de momenten dat hij wel op daglicht stand staat.. Veel veilige kilometers

D

Deleted member 24009

hoi ja ik heb een Amundsen maar ik kan wel de home en leaving instellen maar geen idee of je de lichten ook kan doen niet zo gevoelig /....????:bloos::bloos:
In het carmenu bij instellingen zit een optie lichten. Daar kan ik 3 standen instellen vroeg middel of laat

Octavi4nus

Nieuw lid
Heerlijk toch je verlichting aan ? Lekker veilig ! Ook ff je achterlichten laten bij-programmeren voor de momenten dat hij wel op daglicht stand staat.. Veel veilige kilometers
Het is inderdaad veiliger. Zo kan je het ook bekijken. Ik vroeg het me gewoon af omdat mijn lichten altijd volledig brandden terwijl anderen hun dagrijlichten enkel brandden.

D

Deleted member 24009

Lol, dan is dat toch weer anders...denk dat jij een oudere versie van de Amundsen hebt

D

Deleted member 24009

Het staat trouwens wel onder lichtassistent zie ik net. Verwarrend...

Octavi4nus

Nieuw lid
Het staat trouwens wel onder lichtassistent zie ik net. Verwarrend...
Inderdaad, daarom dat ik dacht dat het om de light assist instelling ging. Bij mij staat het op "vroeg", ik dacht dat mijn grootlichten dan eerder zouden uitschakelen als er een tegenligger kwam zodat ik ze niet verblind. Maar nu snap ik dat het daar helemaal niets mee te maken heeft

fireben

Forumguru
Inderdaad, daarom dat ik dacht dat het om de light assist instelling ging. Bij mij staat het op "vroeg", ik dacht dat mijn grootlichten dan eerder zouden uitschakelen als er een tegenligger kwam zodat ik ze niet verblind. Maar nu snap ik dat het daar helemaal niets mee te maken heeft
hmm pff die kan ik niet aanklikken doet niets :sterretjes:

D

Deleted member 24009

Nee, vroeg betekent in dit geval dat je dimlichten al snel aangaan :-)

Bovenaan Onderaan