Tuurlijk kan dat. Maar bij gebrek aan nut - voor mij dan toch - laat ik 'm liever weg.Die controle heb je ook. Je kunt de automaat altijd overrulen of uitzetten
Beetje late to the party, maar toch wil ik graag opmerken dat dit echt niet oké is. Zelfs op een grijze dag als vandaag zou het dimlicht uit moeten gaan. Als je sinds november pas 1 keer zonder dimlicht hebt gereden op de automatische stand (en dan ga ik er gemakshalve even vanuit dat TS niet in het noorden van Scandinavië woont) dan lijkt mij dat er een probleem is met de sensor.Je kunt de gevoeligheid van de lichtsensor instellen. Deze staat standaard op "middel", maar kan ook op "vroeg" of "laat" gezet worden. Zet hem op "laat" en je rijdt onder de huidige omstandigheden met DRL. (dit is te vinden onder "Car", "Setup" en "Licht".) Bij mij werkt dit wel, ik rijd nu het grootste deel met alleen DRL.
Zet je de regen functie aan op het licht (in hetzelfde menu) dan zal bij regen en dus nog donkerder omstandigheden overdag, het dimlicht wel aangaan. Dit is misschien bij jou de reden dat het dimlicht toch aangaat.
Het voornaamste probleem met die sensor is wat mij betreft, dat-ie überhaupt bestaat...dan lijkt mij dat er een probleem is met de sensor.
Ja, dat vind jij, maar daar heeft de TS zo weinig aan heHet voornaamste probleem met die sensor is wat mij betreft, dat-ie überhaupt bestaat...
Twee dingen: (ik lijk Joop den Uijl wel)
1) Het was niet TS die sinds november met de lichten aan reed, maar @reinierh in post #13 .
2) dat is dus een heel goede sensor, die z'n fout aan de veilige kant maakt.
1) My bad[...]
Je leeft gevaarlijk........................correctie, jullie..
....
het laatste deel van m'n forumnaam duidt op m'n woonplaats.
Ik dacht je leeftijd.Je leeft gevaarlijk........................correctie, jullie..
....
het laatste deel van m'n forumnaam duidt op m'n woonplaats.
Ik wist wel dat je geen 36 was, daarvoor wist je teveel van vroeger, maar 62Ik had bijna teruggeschreven: "nee, omgekeerd wel", maar 630 is wel erg oud.
Ik ben 62, dus 63 zit er aan te komen ...........('t gaat steeds sneller lijkt 't wel).
Ik heb de S3 sinds 18 november maar inderdaad afgelopen maandag voor het eerst voor een langere tijd zonder dimlicht en met een roze landkaart rondgereden op het scherm. Ik denk dat mij sensor wel in orde is, maar dat mijn werk eh aanwezigheid tijden niet drl compatibel zijn. Ik vertrek voor 7 uur en kom na 19 pas weer thuis.Beetje late to the party, maar toch wil ik graag opmerken dat dit echt niet oké is. Zelfs op een grijze dag als vandaag zou het dimlicht uit moeten gaan. Als je sinds november pas 1 keer zonder dimlicht hebt gereden op de automatische stand (en dan ga ik er gemakshalve even vanuit dat TS niet in het noorden van Scandinavië woont) dan lijkt mij dat er een probleem is met de sensor.