Lichtmetalen velgen

Hi,

Ik sta op het punt een O3 te bestellen (lease). Ik heb mijn opties en accessoires uitgezocht, maar zit nog te twijfelen over de velgen. Belangrijke overwegingen, ik ben van plan om de Eibach set te laten monteren. De kleur van de wagen zal zeer waarschijnlijk zwart zijn (wit mag helaas niet in de lease).

**UPDATE** Budget EUR. 1.500,00 - 2.000,00 incl. banden.

1. Welke velgmaat is icm hiermee acceptabel, 18", 19"? Met acceptabel bedoel ik enigszins comfortabel.
2. Welk merk velgen absoluut wel/niet overwegen?
3. Suggesties van modellen/kleur? (Zwarte velgen vallen af)
4. Websites?
5. Foto's?

Ik ben erg benieuwd naar jullie suggesties.

Groet.

PS. Vind zelf deze wel aardig:
A. https://www.velgenshop.nl/euroline/p539-19-inch-et-45-breedte-85-steek-5-112-505559/
B. https://www.velgenshop.nl/euroline/...-19-inch-et-43-breedte-85-steek-5-112-682708/

Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
Misschien niet geheel onbelangrijk:

Wat is je budget voor de velgen?

En je kunt nog zo'n mooie velg kopen maar comfort is ook afhankelijk van het merk band. Heb je daar ook budget voor om een goed merk/type te selecteren?

Spierings

Forumguru
Er zijn zoveel smaken en keuzes, persoonlijk vind ik originele velgen het mooiste..

Je zou eventueel bij andere VAG merken kunnen kijken en je naafkapjes passen dan ook 1 op 1. Heb zelf ook polo velgen op mijn Fabia.

Op marktplaats kun je ook vaak afgedankte nieuwe oem sets krijgen voor leuke prijzen.

oco1979

Forumguru
18" is kwa comfort beter dan 19" zit meer hoogte band op,die ook een veringfunctie heeft.
OEM is niet slecht,al zijn smaken verschillend.
Budget bepaald meestal de velg

Zou persoonlijk voor 18'' kiezen, om comfort hoef je je volgens mij niet zoveel zorgen te maken. Die van mij is ook verlaagd, comfort is er nog voldoende, spul deint trouwens behoorlijk na. Als ik over de A6 rijd (Dutch-mountains) wil die nog weleens ''uit de veren'' gaan en met een klap weer terug.

Dit setje kost met een A-merk band rond de € 1000,-.

Foto-KS4AOH8G.jpg

Foto-XSTBGHY8.jpg

Foto-G6IHDH7D.jpg

hemi24

Forumguru
Zou persoonlijk voor 18'' kiezen, om comfort hoef je je volgens mij niet zoveel zorgen te maken. Die van mij is ook verlaagd, comfort is er nog voldoende, spul deint trouwens behoorlijk na. Als ik over de A6 rijd (Dutch-mountains) wil die nog weleens ''uit de veren'' gaan en met een klap weer terug.

Verlagen is één ding, bijpassende instelling voor de demping weer iets héél anders...

CDK

Forumguru
Qua looks zou ik zeker voor 19" gaan, als je daar een set goede Michelin banden omheen laat leggen dan zit het met je comfort ook wel snor :jaja:

andrehj

Forumguru
Ik zou gewoon voor 16" gaan en dan met ene paar mooie velgen. Dan ziet het er leuk uit, ben je ongevoelig voor stoeprandschade en is het ook nog lekker comfortabel!

Altos

Banned
Of mooi 17, normaal opletten bij stoepranden (snap niet hoe mensen die schades voor mekaar krijgen) en comfort...maar ik vind een mooie set 18 op een Octavia wel het mooiste.

Spierings

Forumguru
Ik snap het wel @Altos , mijn vrouw had bij de superb een bult op de achterband, deuk in velg en de achteras krom gereden..

Mijn vrouw heeft niks gemerkt!!:banghead:

Cordoba

Forumguru
Ik snap het wel @Altos , mijn vrouw had bij de superb een bult op de achterband, deuk in velg en de achteras krom gereden..

Mijn vrouw heeft niks gemerkt!!:banghead:

Dat klinkt als een andere manier van 'straatje keren', ik krijg toch de indruk dat in zo'n geval de auto ongeveer achterstevoren moet staan na zo'n actie.

Ik heb moeite om de combinatie kleur/velg/velg kleur te kiezen o.b.v. de onderstaande opties. Kleur Black of Moon White, velg Mak Wolf of Koln, kleur velg Gun Metal Mirror of Zwart Mirror.

Iemand? Voorkeur?

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan