Lichtmetalen wielen

beste forummers,

Ik heb een optie op een nieuwe Skoda oktavia combi 1.4 dsg eb.

Hier zitten standaard 17 inch velgen op die er opzich prima uitzien, alleen het liefst wil ik het liefst 18 inch alaris of golus wielen eronder. Staat het dikste, zeker icm de sunset en chromen lijstjes.

De dealer rekent een prijs van €1350,- hiervoor met inruil van het originele set. Voor mijn gevoel is dit best veel.

Weten jullie of dit redelijk is?

Hoor graag,

Groet, Diederik

andrehj

Forumguru
Als je ze nergens goedkoper kunt vinden is het redelijk, toch? Maar in de after-market wereld kun je voor veel minder denk ik ook wel terecht, en dan kun je de originele wielen nog goed op Marktplaats verkopen.
Dan moet je er alleen wel mee kunnen leven dat er geen Skoda-logo op je wielen staat.
Veel keus vind je hier.

Ik betaal €1150,- bij met inruil 16 inch LM voor 18 inch gemini......
Voordat de keuze op Skoda gevallen was had ik een offerte opgevraagd bij Peugeot voor een 308SW (sorry). Daar moest ik ook €1350,- bij betalen met inruil 16 inch LM velgen.
Dealer koopt de originele 17 inch terug en €1350,- erbij voor 18inch als ik het goed begrijp? Dan vind ik dat persoonlijk geen strakke aanbieding....maar wie ben ik :-)

Laatst bewerkt:

Remakil

Forumguru
Dat is dure shit bij de dealer...

Bij de kreijne webshop betaal je 215 per velg en voor conti sportcontact. Set Conti sportcontact 5 kost ca. 525 euro,
Dus inclusief omleggen ben je voor 1450 euro klaar...

En dan heb je de originele velgen nog, waar ik mooi winterbanden om liet leggen... ;)

kansberg

Forumguru
De dealer rekent de adviesprijs die Skoda hanteert. Op zich logisch en redelijk, maar als je zelf creatief te werk gaat zal je voordeliger uit zijn, wellicht € 200,00 tot € 350,00 euro. De vraag is dan of je al die moeite wilt nemen, de 'oude' set zal je moeten verkopen via MP of iets dergelijks.

Maar dat het voordeliger kan ben ik van overtuigd.

peterbaarlo

Senior Member
een nieuwe 16 inch originele skoda set ben je op MP zo kwijt voor 500 - 650 euro.
alleen al de banden zijn dat bijna waard. heb het zelf ook gedaan.

ik zou dus lekker elders shoppen voor een mooie set velgen

Tom RS

Forumguru
Dat is dure shit bij de dealer...

Bij de kreijne webshop betaal je 215 per velg en voor conti sportcontact. Set Conti sportcontact 5 kost ca. 525 euro,
Dus inclusief omleggen ben je voor 1450 euro klaar...

En dan heb je de originele velgen nog, waar ik mooi winterbanden om liet leggen... ;)

En dan kan je het met de bandenboer nog op een akkoordje gooien om je zomerbanden in 17 inch over te nemen. Moet je niet meer veel bijleggen voor je winterset.

wazda2

Actief lid
Best apart, volgens mij kan je met een bijbetaling van 190,00 upgraden naar 18` Alaris of Golus, dit geldt voor de EB uitvoering in ieder geval. Zelf heb ik deze upgrade ook gedaan naar Alaris. In de configurator op skoda.nl kan je ze gewoon aanvinken.

upload_2014-10-22_9-18-53.png

Renzo4000

Forumguru
Inderdaad @wazda2 , dat was bij mij juist het probleem ivm een GL uitvoering. Dit heb ik opgelost door een hoger bedrag te betalen voor de Golus en de standaard LM velgen in te leveren. Ik dacht dat ik er €1089 voor moest bij betalen inclusief conti 225 banden.

Remakil

Forumguru
En dan kan je het met de bandenboer nog op een akkoordje gooien om je zomerbanden in 17 inch over te nemen. Moet je niet meer veel bijleggen voor je winterset.

Ik heb mijn auto laten afleveren op de originele velgen (16") en hier door de dealer winterbanden om laten leggen. Dit kostte me niets extra's, service van de dealer...

Daarna heb ik bij Kreijne 4 18"Turini velgen mat zwart besteld voor 875,00 inclusief verzenden. Bij EJ banden heb ik voor 486 euro 4 CONTINENTAL ZO 22540 R 18 92Y CSC5 MO FR XL banden gekocht en ik heb het geheel bij mijn overbuurman (merkloze Bosch- service garage) onder mijn O3 laten zetten voor 71 euro... totaal 1432 euro en wat centen...

De originele 16 LM velgen liggen nog bij de overbuurman in zijn opslag, gratis en voor 230 euro heeft hij ze voor me laten spuiten in mat zwart, inclusief de- en montage van de banden... :)

Remakil

Forumguru
Inderdaad @wazda2 , dat was bij mij juist het probleem ivm een GL uitvoering. Dit heb ik opgelost door een hoger bedrag te betalen voor de Golus en de standaard LM velgen in te leveren. Ik dacht dat ik er €1089 voor moest bij betalen inclusief conti 225 banden.

Dan had je dus beter zelf bij Kreije je velgen kunnen kopen en ergens online je banden. Dan was je iets meer kwijt geweest, maar had je de originele velgen nog als winterband kunnen gebruiken. Zeg dat je voor 350 euro meer een prima set wintervelgen had gehad... ;)

Renzo4000

Forumguru
Geen zorgen @Remakil , betreft een leaseauto en paste nog met gemak binnen het budget ;) ... bovendien staan de velgen onder het kopje accessoires zodat ik hier ook geen bijtelling over betaal. Daarnaast heb ik standaard een winterbandenregeling bij de leasemaatschappij. De bandjes worden dus netjes omgelegd op de Golus velgen, ik vind het persoonlijk ook geen gezicht al die kleine velgjes in de winter ... beetje zonde van zo'n mooie auto.

Joske

Forumguru
Jij hebt alvast wel een bijzonder leuke overbuurman @Remakil

...

;)

Maar idd akkoord, het is waanzin dat je zo een gigantisch bedrag moet gaan ophoesten om banden plus velgen die in de aankoopprijs van je wagen zitten (ik praat even over een privé aankoop natuurlijk..) te gaan "ruilen" voor een grotere set??

Hier zou ik niet echt over moeten twijfelen, set laten leveren al dan niet verkopen en vervolgens een nieuwe set bestellen. Dan heb je volgens mij 8 banden en velgen voor de prijs waar je anders 4 banden en velgen aan overhoudt..

of zie ik dat nu verkeerd? ;)

Dank allemaal voor jullie reacties. Ik denk dat ik de originele Teron velgen maar laat zitten. Bij ons op de zaak worden de auto's gekocht en mijn werkgever vind het niet echt nodig om nog extra uit te geven aan een setje mooiere lichtmetalo's :banghead:

emilio3333

Forumguru
Zonde man...
En eventueel met een eigen bijdrage?
Kan me voorstellen dat je dat als liefhebber doet.

Ik moest bij mijn Seat dealer €750,- bijleggen voor 18 inch velgen van de FR uitvoering. Originele 16 inch toen achter gelaten.

Ja maar opzich misstaan de 17 inch wielen niet. 18 is gewoon dikker. Heb niet zo'n zin om meer dan duizend euro privegeld erin te stoppen. Ga ik liever van skiën ofzo.

Bovenaan Onderaan