Lichtschakelaar Octavia 2013

ArticP

Nieuw lid
Beste lezer,

Afgelopen vrijdag heb ik mijn nieuwe octavia combi opgehaald.
Na wat instelling te hebben verricht kwam ik er achter dat het niet mogelijk is de comminghome/leavinghome functie niet in te stellen is. Na het raadplegen van het boekje kwam ik er achter dat ik op de lichtschakelaar de stand "auto" mis. :(

Nu is mijn vraag of deze niet standaard is op de octavia arctic.
Kan iemand mij dit vertellen?????

Groet, peter.

Sk_Hans

Forumguru
Ik heb ook een Octavia Combi van 2013 (Arctic uitvoering) en die heeft ook geen coming home functie. Aan de onderkant van de spiegels zitten geen lampjes. En op de lichtschakelaar zit ook geen auto stand.

Antera

Donateur
Dat is zeker niet standaard en gaat dus niet werken.Je had daarop een licht/regensensor moeten mee bestellen.

Bezie het positief, beter zo dan andersom, die regensensor heb je tijdens het rijden nodig, de comming home niet :xyxthumbs:

R@ytje

Nieuw lid
Hallo ik heb begin maart ook mijn octavia candy white combi gekregen, heb bochten verlichting en comming home en leaving home verlichting gewoon laten activeren. Men moet met het programma VAG.com paar instellingen aanvinken zoals comming home en leaving home, bochten verlichting het is ook ergen in dit forum al eens eerder beschreven hoe en als je niet de auto schakelaar erin hebt zitten moet je met de standaard schakelaar kabel 2 en 3 om draaien moet zeggen alles werkt perfect.zie volgende link met dank aan de poster:http://www.skodaforum.nl/board/f50/vag-com-aanpassingen-o2-gl-bl-uitgevoerd-14098.html. PS. heb je een regen sensor heb je altijd standaard een licht sensor daar werkt namelijk ook je amandsum+ navi op.

BertjeB

Senior Member
je bedoeld waarschijnlijk het Amundsen+ systeem....;)
Welkom op het forum, en veel veilige kilometers gewenst!
heb je je al voorgesteld? weten we wat meer over de man achter de auto.

vinshi

Lid
is het dan niet zo dat als je de regen/lichtsensor hebt en je koopt een schakelaar met autostand dat het dan werkt. of moet het dan ook nog geactiveerd worden.

arjants

Nieuw lid
Dan moet je auto nog steeds verteld worden dat die optie er is, is makkelijk te doen met vagcom.

hemi24

Forumguru
[EMAIL zei:
R@ytje, post: 280290, member: 10362[/EMAIL]] PS. heb je een regen sensor heb je altijd standaard een licht sensor daar werkt namelijk ook je amandsum+ navi op.

Volgens mij zit er een separate lichtintensiteitssensor op het front van de Navi... Ga maar eens met je vinger over het stipje rechtsboven in de buitenrand.

Bovenaan Onderaan