Lichtsensor Business Line niet meer leverbaar?

Bas1975

Nieuw lid
Dag, Na een tijdje hier rondkeken te hebben is het nu tijd voor m'n eerst bericht. Ik vraag me af of het klopt dat er op de vernieuwde O2 Business Line geen lichtsensor meer leverbaar is. Een regensensor is nu standaard, maar volgens specificatie en prijslijst mist de lichtsensor / pakket.
Op m'n huidige auto heb ik een lichtpakket en zou het niet meer willen missen.

FSnoek

Nieuw lid
Dag, Na een tijdje hier rondkeken te hebben is het nu tijd voor m'n eerst bericht. Ik vraag me af of het klopt dat er op de vernieuwde O2 Business Line geen lichtsensor meer leverbaar is. Een regensensor is nu standaard, maar volgens specificatie en prijslijst mist de lichtsensor / pakket.
Op m'n huidige auto heb ik een lichtpakket en zou het niet meer willen missen.

Hallo Bas1975,

Ik denk dat je niet helemaal goed gekeken hebt in de prijslijst van de O2 Business line, bij uitrusting. Bij de Elegance uitvoering zit dit er standaard op, heet dan 'Lichtassistant'. Als je echter voor de Ambition gaat dan staat dat niet in de lijst en is er ook geen pakket voor. Als ik even verder kijk dan is dit ook zo bij de 'gewone' O2.

Je liet me even schrikken, heb namelijk net een O2 Elegance Business line besteld. Rij nu in een O2 Elegance, heeft ook de 'Lichtassistant' en zou het niet meer willen missen.

Bas1975

Nieuw lid
Sorry dat ik je heb laten schrikken..... Voor de Elegance Business Line wel, klopt, maar het is toch erg vreemd dat er voor de Ambition BusinessLine geen lichtassistend leverbaar is.

FSnoek

Nieuw lid
Sorry dat ik je heb laten schrikken..... Voor de Elegance Business Line wel, klopt, maar het is toch erg vreemd dat er voor de Ambition BusinessLine geen lichtassistend leverbaar is.

Helaas heb ik de verkoopfolders van mijn huidige O2 niet meer. Kan dus niet uitzoeken of dat bij het voorgaande model nog wel mogelijk was.
Is inderdaad wel balen als je prijstechnisch voor de Ambition gaat en iets wat je erg graag wilt hebben maar er niet opzit ook niet als optie kan krijgen.

En dat schrikken viel wel mee. :winkie:

Bakkertje

Forumguru
Bij het vorige model was dat nog wel mogelijk. Daar was het een los pakketje (weet zo de prijs ff niet meer). Die prijslijst was sowieso veel uitgebreider dan wat er nu te kiezen is..

Bas1975

Nieuw lid
Ja best irritant dat die optielijst zoveel korter is, er zijn wel meer uitvoeringen maar ik heb toch graag zelf de keuze.
Ook is de prijslijst niet echt hel duidelijk en de folder ook niet. Een heel exacte specificatie wat wel en niet standaard is, staat er niet in. Bijvoorbeeld dagrijverlichting; volgens de prijslijst niet standaard / leverbaar op Ambition Busines, maar de extra lampjes zitten wel in de mistlampen van alle showroom modellen van dit type, enig idee hoe dit kan?:confused:

Bas1975

Nieuw lid
Nog steeds begrijp ik niet waarom PON niet de keuze aan de koper laat. Ze worden er niets minder van de volledige lijst bestelbaar te maken.
Nu vraag ik me af of er in de sensorunit in de voorruit daadwerkelijk alleen de regensensor zit, of dat ook de lichtsensor aanwezig is en dat alleen de juiste lichtschakelaar en codering mist. Dan zou je met het vervangen van de lichtschakelaar en programeren klaar zijn.

dijuk

Nieuw lid
Ja best irritant dat die optielijst zoveel korter is, er zijn wel meer uitvoeringen maar ik heb toch graag zelf de keuze.
Ook is de prijslijst niet echt hel duidelijk en de folder ook niet. Een heel exacte specificatie wat wel en niet standaard is, staat er niet in. Bijvoorbeeld dagrijverlichting; volgens de prijslijst niet standaard / leverbaar op Ambition Busines, maar de extra lampjes zitten wel in de mistlampen van alle showroom modellen van dit type, enig idee hoe dit kan?:confused:

Ik krijg de mijne deze of volgende week(greenline ambition businessline)in de folder staat dat dagrijverlichting erop zit hoor!!!!

Bas1975

Nieuw lid
Wel sensor aanwezig, maar voor ander doel

Nu ik inmiddels een tijdje in mijn O2 ABL stuur is me opgevallen dat deze WEL een lichtsensor heeft in de voorruit. Maar deze kan niet de verlichting automatisch inschakelen:(, ja inderdaad er zit geen Auto / tunnel stand op de lichtschakelaar van een Ambition. Maar ik ben erachter gekomen dat de lichtsensor de lichtsterkte van mijn Bolero wel regelt..... zonnnetje= display fel, grauw weer= display veel donkerder.
Dit maakt het des te onbegrijpelijker, waarom wel een lichtsensor inbouwen en dan geen schakelaar..... en ook geen optiemogelijkheid daarvoor in de prijslijst.
Ik denk als je de schakelaar zou vervangen voor een met 'auto' functie en deze juist configureerd het gewoon zal werken.:1884:
Gr Bas

MarcoO2

Forumguru
Tsja, er moet natuurlijk nog wel een reden overblijven om een duurdere versie te kopen of te leasen.

LenK

Forumguru
Die sensor in de voorruit is dat in dit geval niet alleen regensensor?
Zit er in de navi zelf geen lichtsensor. In mijn telefoon zit die ook dus waarom zou die dan ook niet in de navi kunnen zitten.

Bas1975

Nieuw lid
Nee, sensor is regen en lichtsensor; 100% zeker. Heb ik getest en zie dan display Bolero van helderjheid veranderen. Raar maar waar.

Zou fijn zijn als je achteraf je Ambition uitvoering toch kunt voorzien van automatische lichtfunctie. Lijkt me heel handig.

Bovenaan Onderaan