Captain Hook
Forumguru
Een vraag en een opmerking over mijn ervaringen met de DSG-7 in mijn Roomster. Nu wordt deze zelfde automaat in de diverse Skoda (VAG) modellen gebruikt, dus wellicht dat anderen hier ook ervaring mee hebben.
Inmiddels heb ik ruim 10.000km gereden en ik moet zeggen ben eigenlijk zeer content ermee.
Op één dingetje na.
Ik ben aardig bedreven in het, met fluwelen voet, het gaspedaal bedienen zodat de auto zo soepeltjes mogelijk accelereert en dat auto EN passagiers zo comfortabel mogelijk worden vervoerd. MAAR vaak (niet altijd, en dat is het vreemde), je komt b.v. bij een kruising aanrijden, remt af, neemt rustig de bocht en bij het uitkomen v.d. bocht geef je rustig weer gas, maar toch voel ik dan in ca. 75% v.d. gevallen een forse schok op het moment dat de DSG van 2 --> 3 schakelt. Maar ook weer niet altijd, en dat is het vreemde. Is dit een software bugje of maken meer mensen dit mee?
Als ik trouwens voluit accelereer, vanuit stilstand, wordt wel soepeltjes opgeschakeld.
Nog iets, maar dat vind ik eigenlijk wel een handige feature, soms als ik stop (vlakke weg) en de rem weer loslaat, dan kruipt de auto toch NIET van z'n plek en blijft keurig staan, terwijl de DSG handle in z'n 'D' staat en het display D1 aangeeft. Maar dit gebeurt zelden (vind ik wel jammer) meestal moet ik m'n voet op de rem houden, anders loopt de auto weg, of (als het langer duurt) zet ik 'm ff in z'n 'N'.
(en ja, ik weet dat er hill-hold op mijn auto zit, maar dat werkt op een helling en ik praat hier over een vlak stuk. Zo kom ik iedere dag bij hetzeflde stoplicht en de ene dag blijft de auto zelf staan, zonder voet op de rem, en de andere dag weer niet)
Inmiddels heb ik ruim 10.000km gereden en ik moet zeggen ben eigenlijk zeer content ermee.
Op één dingetje na.
Ik ben aardig bedreven in het, met fluwelen voet, het gaspedaal bedienen zodat de auto zo soepeltjes mogelijk accelereert en dat auto EN passagiers zo comfortabel mogelijk worden vervoerd. MAAR vaak (niet altijd, en dat is het vreemde), je komt b.v. bij een kruising aanrijden, remt af, neemt rustig de bocht en bij het uitkomen v.d. bocht geef je rustig weer gas, maar toch voel ik dan in ca. 75% v.d. gevallen een forse schok op het moment dat de DSG van 2 --> 3 schakelt. Maar ook weer niet altijd, en dat is het vreemde. Is dit een software bugje of maken meer mensen dit mee?
Als ik trouwens voluit accelereer, vanuit stilstand, wordt wel soepeltjes opgeschakeld.
Nog iets, maar dat vind ik eigenlijk wel een handige feature, soms als ik stop (vlakke weg) en de rem weer loslaat, dan kruipt de auto toch NIET van z'n plek en blijft keurig staan, terwijl de DSG handle in z'n 'D' staat en het display D1 aangeeft. Maar dit gebeurt zelden (vind ik wel jammer) meestal moet ik m'n voet op de rem houden, anders loopt de auto weg, of (als het langer duurt) zet ik 'm ff in z'n 'N'.
(en ja, ik weet dat er hill-hold op mijn auto zit, maar dat werkt op een helling en ik praat hier over een vlak stuk. Zo kom ik iedere dag bij hetzeflde stoplicht en de ene dag blijft de auto zelf staan, zonder voet op de rem, en de andere dag weer niet)