Lijntje banden

Beste,

Al een tijdje merk ik een zwart lijntje op de rechtervoorband, linkerkant heeft hij dit niet. Achteraan ook zichtbaar.
Is dit erg? Hoe noemt dit fenomeen?

Merk ook wel dat de wagen soms naar rechts trekt... als je het stuur loslaat.. bolling weg?

Auto is in het begin al eens binnen geweest in de garage voor uit te lijnen...
Bij levering stond het stuur gewoon scheef....

groet pieter

Joske

Forumguru
Lijkt wel alsof die ergens tegen schuurt.. maar volgens mij heb je niet echt een verlaagde bolide é? :D

Maar uitlijning en balancering zouden toch mijn eerste aandachtspunten zijn.

Cordoba

Forumguru
En je bandenspanning? Ik vraag me af of je niet een poosje met een te lage bandenspanning hebt gereden, waardoor het midden van de band het wegdek niet of onvoldoende raakt, en de buitenranden extra slijten. Bij een Fabia I zou ik zeggen "check de rubbers van de draagarm" maar bij de F2 is dit volgens mij geen bekend probleem.

@pietrocadillac Denk ook eens na, of dit mogelijk kan zijn ontstaan bij bijvoorbeeld parkeeracties (omdat het alleen rechts is).

naar de bandenboer geweest en daar bleek de uitlijning niet te kloppen...

achterste banden naar voor en goed uitgelijnd

probleem opgelost

• Leuk
Waarderingen: CDK

Cordoba

Forumguru
@pietrocadillac Had de bandenboer ook een verklaring waarom de lijntjes alleen rechts zichtbaar waren, én op de voor- én de achterband?
Met wisselen van banden van achter naar voor, dan wissel je toch alleen de 2 banden met het lijntje onderling? De enige reden die ik voor de wisseling kan bedenken, is dat de voorband(en) wat scheef afgesleten zijn, en dat ze op de achteras weer vlak kunnen slijten.

nee niet echt veel over gezegd over het randje...
De auto had bij aflevering al een probleem... het stuur stond gewoon scheef... binnen gedaan bij de garage, ze gingen hem uitlijnen,
Auto door mijn vrouw indertijd laten ophalen , tuurlijk geen uitlijnrapport mee was zogezegd niet nodig( uitlijnen....), stuur stond wel recht
maar auto bleef naar mijn gevoel trekken naar rechts, bij een reis naar italie ook zo gemerkt (lamme rechter arm van steeds een tikje naar links te sturen)

Na een tijd kwam daar dan dat randje op...

Volgens de banden boer was de wagen niet uitgelijnd en zat deze dan ook niet goed...

zie ook bijgevoegd uitlijnrapport ken daar wel niets van...

laat maar horen

Cordoba

Forumguru
Aan de hand van het uitlijnrapport krijg ik het idee dat de monteur die de vorige uitlijning heeft gedaan, bij het toespoor rechts alleen naar de waarde heeft gekeken, maar niet of er een plus of een min teken voor stond.:banghead:

Overigens bij uitlijnrapporten altijd opletten of ze bij de specificaties wel het juiste autotype geselecteerd hebben.

Bovenaan Onderaan