Lijst met "verborgen" opties

Wijnand850

Forumguru
Hallo forummers,

Op het SII deel loopt deze discussie:

ja precies.....er zal toch wel ergens iets van een overzicht moeten circuleren met alle opties (eventueel voor welke uitvoering) en hoe deze te coderen met een VASkast, VAGCOM of VCDS (welke Bits en Bytes).

Zodoende kan iedereen achterhalen of hij alle opties heeft activeerd die per uitvoering mogelijk zijn.....

Het gaat om opties die de auto "verborgen" wel heeft, maar die niet zijn geactiveerd omdat ze niet bij het uitvoeringsniveau horen.

Zo'n lijst ben ik ook naar op zoek geweest voor de O2. Bestaat zo'n lijst en is 'ie hier weer te geven?

Groet,
Wijnand.

nomad

Senior Member
Volgens mij bestaan zulke lijsten niet.
Ik denk dat er alleen aan te komen is door verschillende uitrutingsniveaus met elkaar te vergelijken en kijken waar de verschillen zitten.
Maar voor zover ik weet zijn de meeste O2 en S2 modellen voorzien van bijna alle componenten en worden ze afhankelijk van de uitrusting geactiveerd.

Voorbeeld: als je een Bluetooth carkit af fabriek kiest, is de gateway daar al wel op voorbereid en wordt na de installatie van de carkit de betreffende controller aangemeld. Kies je geen carkit, dan is ie niet aangemeld, maar wel beschikbaar om later eventueel in te bouwen.

Anders moet je eens in de wiki van Ross-tech gaan neuzen. Daar staan een hoop configuraties in.

Octavia_II

Actief lid
Hallo forummers,

Op het SII deel loopt deze discussie:

Het gaat om opties die de auto "verborgen" wel heeft, maar die niet zijn geactiveerd omdat ze niet bij het uitvoeringsniveau horen.

Zo'n lijst ben ik ook naar op zoek geweest voor de O2. Bestaat zo'n lijst en is 'ie hier weer te geven?

Groet,
Wijnand.

Hoi Wijnand,

welke opties bedoel je dan?
(Want meestal heb je toch wel iets meer nodig dan alleen een stukje software.)

Groet,

Charlie

Wijnand850

Forumguru
Ik denk dan aan opties als de mogelijkheid om de centrale vergrendeling zo te bedienen dat alleen het bestuurdersportier open gaat, het automatisch weer vergrendelen van de deuren als je gaat rijden. Dat soort dingen. En hoe meer ik er over lees, hoe meer ik het gevoel krijg dat er veel meer opties zijn waar ik geen weet van heb, maar die wel met een simpel 'vinkje' aan te zetten zijn.

Even :ot:: heb net mijn O2 opgehaald die voor wat garantiedingetjes bij de dealer stond. Waaronder een airco die er na een uur mee ophoudt. Ik ben heel blij dat ik de auto met garantie heb gekocht, want de compressor is kapot :(. En die wordt nu dus voor rekening dealer vervangen! Het blijkt maarliefst een dag werk! Ben heeeeel blij dat ik dat niet zelf hoef te betalen :yeah:

Groet,
Wijnand.

Ronnie

Forumguru
Kun je morgen bij de dealer dit even laten lezen(als het is wat je bedoeld):
ANTI HIJACK
46 – Central convenience
10 - Adaptation
Channel 03 Auto Lock (auto locks car after 10mph)
Channel 04 Auto Unlock (unlock the car when u take the key out)

Lock / unlock beeps
46 – Central convenience
10 - Adaption
Channel 05 Unlock, horn sounds (not a horn, more like a beep when u unlock)
Channel 06 Lock, horn sounds (same as above only other way around)
Channel 07 Unlock, turn signals flash (easy)
Channel 08 Lock, turn signals flash (easy)

SINGLE DOOR UNLOCK

46 – Cent Convenience
07 - Recode

The single door unlock give an even number i.e 00064. To make all the doors unlock with one press, just add 1 i.e. 00065

Wijnand850

Forumguru
Kijk, dat begint er op te lijken....:D Waar haal je dit overzicht vandaan? Want ik heb het idee dat dit uit het lijstje komt dat ik weleens zou willen zien of er nog meer leuke opties op de auto zitten waar ik geen weet van heb...

Morgen kom ik overigens niet bij de dealer, voor het vervangen van de compressor wordt een nieuwe afspraak gemaakt omdat het ding in backorder staat.

Groet,
Wijnand.

Ronnie

Forumguru
Kijk, dat begint er op te lijken....:D Waar haal je dit overzicht vandaan? Want ik heb het idee dat dit uit het lijstje komt dat ik weleens zou willen zien of er nog meer leuke opties op de auto zitten waar ik geen weet van heb...

Morgen kom ik overigens niet bij de dealer, voor het vervangen van de compressor wordt een nieuwe afspraak gemaakt omdat het ding in backorder staat.

Groet,
Wijnand.

Kijk hier anders even, gaat een wereld voor je open.....
http://www.gerritspeek.nl/vag-com.html

Of hier:
http://de.openobd.org/vw.htm
Veel plezier...

Wijnand850

Forumguru
Dank je! Precies wat ik zocht. Gigantisch wat een berg instellingen er zijn. Dit ga ik maar eens even op m'n gemak bekijken. Ik zag net toevallig dat ook de geluidssterkte van de parkeersensoren te regelen is. Die staat in mijn O2 op standje oorpijn, dus de volgende keer maar even vragen of het wat zachter kan...

Groet,
Wijnand.

Rallye

Forumguru
Op de laatste Skodaforum-meeting heb ik in laten stellen dat de ramen in één keer omhoog gaan als ik de sleutel even ingedrukt houd na het afsluiten. Anders moet je de sleutel net zo lang ingedrukt houden tot alle ramen dicht zijn. Voor het openen heb ik dat zo gelaten, dan kan ik ze met de selutel op een kier zetten.

Ronnie

Forumguru
Let wel, erg veel instellingen zijn o.a. afhankelijk van het type comfortmodule erin zit gemonteerd (moduul 46 confenience)

nomad

Senior Member
Op de laatste Skodaforum-meeting heb ik in laten stellen dat de ramen in één keer omhoog gaan als ik de sleutel even ingedrukt houd na het afsluiten. Anders moet je de sleutel net zo lang ingedrukt houden tot alle ramen dicht zijn. Voor het openen heb ik dat zo gelaten, dan kan ik ze met de selutel op een kier zetten.

Het vreemde is ook dat het bij openen niet in te stellen is. Alleen bij sluiten.

Octavia_II

Actief lid
Het vreemde is ook dat het bij openen niet in te stellen is. Alleen bij sluiten.

Misschien vanwege de genoemde reden? (dat het raam nog steeds op een kiertje gezet kan worden)

Ps. Nomad weet jij zo (ben niet thuis en heb geen info bij de hand) welke byte/bit ik moet veranderen zodat ik de knop niet continue vast hoef te houden bij het omhoog doen van het raam?

Groet,

Charlie

Okki

Donateur
Kun je morgen bij de dealer dit even laten lezen(als het is wat je bedoeld):
ANTI HIJACK
46 – Central convenience
10 - Adaptation
Channel 03 Auto Lock (auto locks car after 10mph)
Channel 04 Auto Unlock (unlock the car when u take the key out)

Lock / unlock beeps
46 – Central convenience
10 - Adaption
Channel 05 Unlock, horn sounds (not a horn, more like a beep when u unlock)
Channel 06 Lock, horn sounds (same as above only other way around)
Channel 07 Unlock, turn signals flash (easy)
Channel 08 Lock, turn signals flash (easy)

Anti Hijack, daarvan was mij bekend dat dit door de dealer in te stellen is, maar de Lock / unlock beeps wist ik niet.
Ik meen ergens een keer gelezen te hebben dat dit in Nederland niet toegestaan is. Heeft iemand het toch laten activeren?
En zo ja, bij welke garage/bedrijf.

Op de laatste Skodaforum-meeting heb ik in laten stellen dat de ramen in één keer omhoog gaan als ik de sleutel even ingedrukt houd na het afsluiten.

En door wie is dit ingesteld?

Octavia_II

Actief lid
Anti Hijack, daarvan was mij bekend dat dit door de dealer in te stellen is, maar de Lock / unlock beeps wist ik niet.
Ik meen ergens een keer gelezen te hebben dat dit in Nederland niet toegestaan is. Heeft iemand het toch laten activeren?
En zo ja, bij welke garage/bedrijf.
En door wie is dit ingesteld?

Het is inderdaad (zoals zoveel) in nederland niet toegestaan, maar ik heb het toch ingesteld. Heb het zelf ingesteld.

Groet,

Charlie

MadDog2K

Actief lid
Het is inderdaad (zoals zoveel) in nederland niet toegestaan, maar ik heb het toch ingesteld. Heb het zelf ingesteld.

Groet,

Charlie

Ik meende (maar zoals geregeld kan ik er naast zitten) dat dit alleen werkte als je (af-fabriek) alarmsysteem er op hebt zitten ?

Zou het wel cool vinden als dit ging werken op mijn auto (zonder alarm).

MadDog2K

Actief lid
Misschien vanwege de genoemde reden? (dat het raam nog steeds op een kiertje gezet kan worden)

Ps. Nomad weet jij zo (ben niet thuis en heb geen info bij de hand) welke byte/bit ik moet veranderen zodat ik de knop niet continue vast hoef te houden bij het omhoog doen van het raam?

Groet,

Charlie

Zou ik ook wel willen weten :)

Octavia_II

Actief lid
Ik meende (maar zoals geregeld kan ik er naast zitten) dat dit alleen werkte als je (af-fabriek) alarmsysteem er op hebt zitten ?

Zou het wel cool vinden als dit ging werken op mijn auto (zonder alarm).

Het piepje werkt idd. alleen i.c.m. een af-fabriek alarm.
Het knipperen van knipperlichten werkt natuurlijk altijd! :winkie:

Groet,

Charlie

Bovenaan Onderaan